علی حدادی ×

نشست مشترک رئیس و اعضای هیات عالی نظارت برانتخابات استان البرز

مدیر اردیبهشت 5, 1400 0
نشست مشترک رئیس و اعضای هیات عالی نظارت برانتخابات استان البرز
نشست مشترک رئیس و اعضای هیات عالی نظارت برانتخابات استان البرز پیرامون موضوعات مختلف انتخابات اعم از فرایند ثبت نام، پاسخ استعلامات، رسیدگی به صلاحیت داوطلبان و سایر مباحث مرتبط برگزار گردید‌

به گزارش روابط عمومی نماینده مردم ساوجبلاغ، چهارباغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی؛ نشست مشترک رئیس و اعضای هیات عالی نظارت برانتخابات استان البرز پیرامون موضوعات مختلف انتخابات اعم از فرایند ثبت نام، پاسخ استعلامات، رسیدگی به صلاحیت داوطلبان و سایر مباحث مرتبط برگزار گردید‌.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات با تاکید بر لزوم و اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو گفت: مشارکت در انتخابات ، توطئه‌های دشمن را نقش بر آب و راه را برای پیشرفت کشور باز می‌کند.
علی حدادی در ادامه افزود: هیات‌های نظارت در شهرستان های استان در بررسی پرونده داوطلبان بر اساس چارچوب قانونی که برای رسیدگی به صلاحیت‌ها مشخص شده عمل خواهند کردبا جلسات با محوریت نظارت بر نحوه بررسی صلاحیت ها در کل شهرستانها برگزارشده است تاکید به رعایت کامل قانون در امر انتخابات ازسوی عوامل هیات نظارت و رسیدگی دقیق و منطبق باقانون به اهم اقدامات بوده است .
وی اظهار داشت: ممکن است بخشی از داوطلبان به رای هیات‌های اجرایی یا بعد به رأی هیات‌های نظارت اعتراض داشته باشند. سازو کاری که در قانون تعریف شده این است که رسیدگی به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی در هیات‌های عالی نظارت استان انجام می‌شود همچنان که داوطلبانی که از سوی هیات نظارت شهرستان رد صلاحیت شوند می‌توانند اعتراض خود را در هیات عالی استان پیگیری کنند و در زمان مشخصی به اعتراضات رسیدگی می‌شود.
وی در خصوص رعایت قانون بیان داشت: رعایت کامل قانون در امر انتخابات ازسوی عوامل هیات اجرایی و نظارت و رسیدگی دقیق و منطبق باقانون به اهم اقدامات انجام شده پرداختند، سپس هریک از اعضای محترم هیات نیز نظرات و پیشنهادات خود را در اجرای انتخابات سالم و پر شور بیان نمودند.
حدادی با بیان اینکه بحث اصلی در شوراهای شهر کارآمدسازی شوراها است، افزود: مردم شورای کارآمد، متخصص، شفاف و پاک دست می‌خواهند که دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشند.