علی حدادی ×

علی حدادی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه البرز:

عقب ماندگی های اعتباری البرز جبران شود+فیلم

مدیر تیر 12, 1400 0
عقب ماندگی های اعتباری البرز جبران شود+فیلم
نماینده مردم شریف ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: استان البرز با داشتن مراکز مهم صنعتی و تولیدی، دارای عقب ماندگی‌هایی است که باید با همت مدیران جبران شود. 

?علی حدادی درنشست شورای برنامه ریزی و توسعه البرز بیان داشت: استان البرز دارای منابع درآمدی ویژه است که باید با برنامه ریزی صحیح از این منابع برای توسعه این استان بهره برد.

وی با اشاره به دو سد مهم آبی در این استان گفت: استان البرز با دارا بودن دو سد طالقان و امیر کبیر می‌تواند منابع خوبی را برای توسعه خود جذب نماید.

حدادی تاکید کرد: امروز تمام  مشکلات البرز نشات گرفته از آن است که  متاسفانه کارهای تولیدی بزرگی در این استان انجام می‌شود ولی دفاتر مرکزی این واحدهای تولیدی در تهران است که این منابع و ارزش افزوده به تهران می رود. 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مصوبات مجلس یازدهم در خصوص تولید بیان داشت: در مجلس یازدهم مصوبه‌ای به تصویب رسید که براساس آن ارزش افزوده تولیدات در استان، برای خود استان بازگشت داده می‌شود.

حدادی در ادامه موضوع بودجه 1400 را مورد توجه قرار داد و افزود: در بودجه 1400 تغییراتی را شاهد بودیم که با دقت نظری که در مجلس درحال انجام است امیدواریم به نتایج خوبی برسیم. 

وی در مورد مشکلات اخیر دامداران استان البرز در بحث گرانی سبوس و تامین آن، گفت: اگرچه ما در استان البرز از نظر کمی در نسبت به برخی از استان‌ها با جمعیت دام کمتری مواجه هستیم، اما از نظر کیفی و در تولید شیرخام در رتبه هشتم کشور قرار داریم.

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه دامپروری واحدهای بزرگ و صنعتی در البرز فعال است، گفت: این موضوع سبب شده که شیر تولیدی در دامداری‌های استان بسیار با کیفیت باشد، به همین دلیل تامین علوفه دام از جمله سبوس و یونجه در البرز اهمیت بالایی دارد.

وی یاد آورشد: توازنی که باید در ارتباط با قیمت خوراک دام و دیگر هزینه‌های دامداری وجود داشته باشد، در این مورد اعمال نشده و در چند وقت اخیر سبب بروز مشکلات زیاد برای دامداران استان بوده است.

حدادی در ادامه ضمن اشاره به شهرستان تازه تاسیس چهارباغ گفت: درحال حاظر این شهرستان تازه تاسیس، با مشکلات  نیروی انسانی و امکانات مواجه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

توجه به اعتبارات مناطق محروم و هزینه ای استان البرز از دیگر مواردی بود که ازسوی نماینده مردم طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی درنشست شورای برنامه ریزی و توسعه البرز مورد تاکید قرارگرفت و اظهار داشت: برای رونق اشتغال و حمایت از تولید باید  تسهیلات به درستی به تولیدکنندگان و کارآفرینان اختصاص داده شود.