علی حدادی ×

زنگ خطر خشک زمین‌های کشاورزی البرز

مدیر اسفند 14, 1399 0
زنگ خطر خشک زمین‌های کشاورزی البرز
علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود آب برای زمین‌های کشاورزی حوزه‌های انتخابیه، گفت: 80 هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که دبی آب برای یک هکتار آن کافی و مابقی در حال خشک شدن هستند

به نقل از خبرگزاری فارس: علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز که در سالن شهدای استان البرز برگزار شد، گفت: توسعه و گسترش ظرفیت‌های استان البرز به بهبود فضای علمی و پژوهشی کشور و استان کمک خواهد کرد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غرب استان البرز بارگذاری جمعیت را در پیش داریم که بدون شک پتانسیل خوبی به شمار می‌رود، اظهار کرد: این منطقه البرز می‌تواند در حوزه تولید و صنعت نقش پررنگی ایفا کند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری با اشاره به اینکه فاصله بین دانشگاه و تولید باید با پژوهش و تحقیقات کم تر شود، یادآور شد: شرکت‌های دانش بنیانی که امروز در استان وجود دارد رتبه خوب کشوری را از آن خود کرده است اما متاسفانه در امر بودجه شرایط مساعدی نداریم.

حدادی تصریح کرد: انتظار داریم توزیع اعتبار عدالت محور باشد تا بتوانیم برای نهادهای مهم و تأثیرگذار استان در بحث علمی و پژوهشی بودجه کافی داشته باشیم.

وی خطاب به وزیر علوم افزود: درخواست می‌شود که دستور بدهید به موضوع مهم توزیع بودجه برای مراکز استان البرز دقت نظر کافی و وافی وجود داشته باشد تا در موضوع سند نوآوری و سرمایه گذاری بتوان آینده خوبی ترسیم کرد.

این مقام مسؤول در بخش دیگری به مشکل جدی کم آبی در استان اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه‌های انتخابی نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان برای امر کشاورزی مسئله کم آبی آزار دهنده است. در این امر کمبود داریم و تغذیه مصنوعی بازدهی خوبی ندارد.

قتل عام ۳۰۰ درخت در نظرآباد/داستان پلمب ۶۰۰ چاه آب

وی با اشاره به پلمب یک چاه آب در شهرستان نظرآباد، تصریح کرد: این اقدام منجر به خشک شدن ۳۰۰ هزار نهال درخت می‌شود؛ برنامه ریزی شده است که ۶۰۰ چاه دیگر را پلمب کنند که برخی از این‌ها حدود ۷۰ سال عمر دارند، این قبیل اقدامات محیط زیست و زمین‌های کشاورزی ما را تهدید می‌کند و انتظار داریم مقابله جدی صورت گیرد.

به گفته نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان ۸۰ هکتار زمین کشاورزی در حوزه‌های انتخابی وجود دارد که دبی آب در نظر گرفته برای آن‌های یک هکتار است، با این تفاسیر ۷۹ هکتار دیگر در حال خشک شدن هستند.