علی حدادی ×

بیانیه دفتر علی حدادی در پی استتعفای اعضای هیات نظارت شهرستان چهارباغ

مدیر اردیبهشت 23, 1400 0
بیانیه دفتر علی حدادی در پی استتعفای اعضای هیات نظارت شهرستان چهارباغ
دفتر نماینده مردم چهارباغ، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در پی استعفای اعضای هیأت نظارت چهارباغ که در اعتراض به تایید و رد سلاحیت برخی کاندیداها صورت گرفته بود بیاینه ای صادر کرد

در پی مطلبی از اعضای هیئت نظارت شهرستان چهارباغ، دفتر علی حدادی نماینده مردم شریف چهارباغ، ساوجبلاغ،نظرآباد و طالقان درمجلس شورای اسلامی ورئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی استان البرزاطلاعیه را جهت تنویر افکار عمومی صادر کرد .

متن اطلاعیه به شرح ذیل است:

خدا از آسمان آبی نازل کرد که در هر درّه و رودی به اندازه گنجایش و وسعتش [سیلابی] جاری شد، سپس سیلاب، کفی پُف کرده را به روی خود حمل کرد، و نیز از فلزاتی که برای به دست آوردن زینت و زیور یا کالا و متاع، آتش بر آن می افروزند، کفی پُف کرده مانند سیلاب بر می آید؛ این گونه خدا حق و باطل را [به امور محسوس] مَثَل می زند. اما آن کفِ [روی سیل و روی فلز گداخته در حالی که کناری رفته] به حالتی متلاشی شده از میان می رود، و اما آنچه [چون آب و فلز خالص] به مردم سود می رساند، در زمین می ماند. خدا مَثَل ها را این گونه بیان می کند [تا مردم در همه امور حق را از باطل بشناسند.] (سوره رعد آیه 17)»

در پی انتشار مطلبی از سوی اعضای هیات نظارت شهرستان چهارباغ، که متاسفانه در شرایط حساس کشور و در زمانی که وحدت و انسجام امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و پرهیز از اختلاف و تفرقه برهمگان فرض است، صرف نظر از غیر واقعی و نادرست بودن ادعاهای مطرح شده، ذکر نکاتی جهت رفع شبهات، ضروری می باشد.
در گام اول باید گفت روال کار در بررسی وضعیت صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا به این صورت است که قانون گذار، دستگاه های نظارتی و امنیتی را جهت بررسی اولیه سوابق کاندیداها مکلف کرده است،
پس از این مرحله و بعد از جمع آوری اطلاعات در خصوص کاندیداها، دستگاه نظارتی و امنیتی نتیجه بررسی خود را به هیات نظارت شهرستان جهت بررسی و اعلام نظر اولیه ارسال و پس از آن هیات نظارت شهرستان موظف به ارائه ادله و اسناد متقن در خصوص وضعیت تائید یا رد صلاحیت نامزدها جهت ارائه به هیات عالی نظارت استان است..

لذا تصور اینکه نظر هیئت نظارت شهرستان قطعی، نهایی و لازم الاجرا برای هیات عالی نظارت استان باشد، یقینا تصوری نادرست، اشتباه و غیر قانونی است.
مطلب بعدی آن است که نمی توان برخلاف ضوابط و موازین اعلامی، صرفاً با اتکا به تحقیقات محلی و شنیده‌ها که مشخص نیست چگونه بدست آمده و بدون مدارک کافی و استعلام از مراجع ذیصلاح به حیثیت و آبروی داوطلبان آسیب وارد کرد و موجب تضیبع حقوق شهروندی و ظلم به افراد شد.

علنی کردن آن اقدام تفرقه افکن و بدون رعایت ملاحظات اداری و با نامه پراکنی های متعدد و انتشار غیر قانونی در فضای مجازی باعث خشنودی بدخواهان نظام گردیده که پخش در شبکه های معاند مبین موضوع فوق الاشاره می باشد. و موجبات دلسردی مردم را از انتخابات را فراهم می‌کند. در شرایطی که نیاز کشور و دستور حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر برگزاری انتخابات پرشور است.
اقدام هیات عالی نظارت بر انتخابات استان در جهت احقاق حق و نظر به تائید یا رد افراد، در چارچوب مقررات و منطبق با پاسخ استعلام مراجع ذیصلاح و با اختیارات محوله قانونی بوده و تصور عده ای که تشخیص خود را غیرقابل تغییر دانسته و اصلاح آن را کاری عبث و بیهوده پنداشته اند و در یک اقدام خارج از عرف جملگی از ادامه مسیر منصرف گشته و اذهان عمومی را به ناحق مشوش کرده اند، خلاف واقع است و باید گفت این اقدامات هیأت نظارت شهرستان چهارباغ با اصل بی طرفی و پرهیز از هرگونه انگیزه های جناحی در تعارض است.

لازم بذکر است نظارت های انجام شده استان با رعایت موازین شرعی، قانونی و به دور از هرگونه خصومت های شخصی بوده و یقینا، اختیارات هیات نظارت شهرستان نافی اختیارات استان نخواهد بود و کلیه نظارت ها مطابق با مرّ قانون، کیفی است و ممکن است از سوی هیات مرکزی نظارت تجدید نظر شود.

مردم عزیز وشریف و همیشه در صحنه استان البرز و علی الخصوص مردم شریف چهارباغ، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان یقین داشته باشند آقای علی حدادی مطابق با سوگندی که یاد نموده اند درخدمت گذاری به مردم لحظه ای درنگ ننموده و بر پیمانی که با آنان بسته اند متعهد بوده و د رانجام وظایف و خدمت گزاری از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

ومن الله التوفیق
دفتر علی حدادی نماینده محترم مردم شریف چهارباغ، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان درمجلس شورای اسلامی و رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی استان البرز