علی حدادی ×

نارضایتی مردم طالقان از مشکل طرح هادی روستایی/ رفع مشکلات ترمیم و بهسازی جاده‌های روستایی ساوجبلاغ

مدیر بهمن 14, 1399 0
نارضایتی مردم طالقان از مشکل طرح هادی روستایی/ رفع مشکلات ترمیم و بهسازی جاده‌های روستایی ساوجبلاغ
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس، با بیان اینکه مشکل طرح هادی روستایی موجب نارضایتی بومی های طالقان شده است،گفت: رفع مشکلات ناامنی برخی از راه‌های روستایی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی حدادی در نشست با دهیاران، بخشداران و مسولین دستگاههای اجرایی شهرستان طالقان مطرح کرد: مشکل طرح هادی روستایی که موجب نارضایتی بومی های طالقان شده است، در جلسه مذکور توسط دهیاران مطرح شد، نیازمند بررسی است و این در حالی است که رفع مشکلات ناامنی برخی از راه‌های روستایی ضروری است.

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رکود در برخی ادارات و عدم استقلال آنان نیازمند بررسی ویژه است تصریح کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز و تبعیض جهاد کشاورزی در تخریب‌ها و عدم نظارت صحیح بر اجرای پروژه های عمرانی روستایی از محورهای مهم مورد بحث در جلسه مذکور بود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: در طرح جامع شهری و روستایی نگاه کمیسیون ایجاد تحول بزرگ در سیستم دستگاه‌های اجرایی است و در این طرح بخش‌هایی به دهیاران و اقدامات و کارکرد آنان مربوط خواهد شد.

نماینده مردم در مجلس، توزیع قیر رایگان را در توسعه راههای روستایی و رفع مشکل مردم در تردد از جاده ها مهم دانست و افزود: در بودجه سال ۹۹ متأسفانه توزیع قیررایگان حذف شده بود اما در مجلس یازدهم با تاکید نمایندگان و اصلاحاتی که صورت گرفته قرار بر در اختیار گذاشتن قیر رایگان برای پروژه های راهسازی به دستگاه‌های اجرایی است.

علی حدادی در ادامه به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز مجاز در شهرستان طالقان اشاره کرد و گفت: ساخت و ساز های غیرمجاز نتیجه اقدامات غیرکارشناسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جهاد‌کشاورزی و عدم آشنایی به بافت روستاهااست و می‌توان با پیشگیری و اقدام به موقع مانع از تخریب ها شد و حقوق مردم را در نظر گرفت.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس با بیان اینکه مشکل جدی استان عدم پهنه بندی و آمایش سرزمین است ادامه داد: ساختار مناسبی در دستگاهای اجرایی در شهرستان طالقان نداریم و باید ادارات دارای اختیار و استقلال لازم برای خدمت به مردم داشته باشند و اگر بنا بود که مردم طالقان برای امور خود به خارج از طالقان بروند دیگر نیاز به تشکیل شهرستان نبود.

علی حدادی ادامه داد: طرح آبریز طالقان به نفع مردم شهرستان نیست و باید با مطالعه کارشناسی این طرح نه به نفع افراد خاص بلکه به نفع مردم باشد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری صحیح از منابع طبیعی در توسعه و اشتغال روستا اشاره کرد و افزود: راههای روستایی طالقان مشکلاتی دارد و در دیدارهای متعدد با وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی این موارد تذکر داده شده که خوشبختانه چه در جاده اصلی هشتگرد-طالقان و راههای روستایی بالا طالقان و پایین طالقان اقدامات خوبی پس از سالها صورت گرفت که این پیگیری ها همچنان برای بهبود رفاه مردم طالقان ادامه دارد.

علی حدادی در پایان ضمن تشکر از تلاش دهیاران روستاهای طالقان در راستای خدمت به روستاییان نظارت صحیح و دقت کامل را در مسیر کاری آنان مهم خواند و از دهیاران خواست مسائل روستا و مشکلات را اطلاع رسانی و از دستگاه‌های اجرایی پیگیری کنند.