علی حدادی ×

حدادی؛

مردم خواستار کنترل تورم هستند/دولت سابق بانی وضعیت اقتصادی موجود است

مدیر آبان 19, 1401 0
مردم خواستار کنترل تورم هستند/دولت سابق بانی وضعیت اقتصادی موجود است
علی حدادی نماینده مردم طالقان، نظرآباد ، ساوجبلاغ و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در کنترل تورم و بهبود وضعیت معیشت خود انتظار جدی از مسوولان دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گرفتند، گفت: از بسیجیان، نیروی انتظامی و شورای تأمین در راستای حفظ امنیت استان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

وی در ادامه به مسئله لکه‌های صنعتی در استان اشاره کرد و افزود: لکه‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود، فعالان اقتصادی ما بعد از ۳۰ سال فعالیت امرو با موانعی مواجه می‌شوند که ادامه این مشکلات و معضلات منجر به بروز مشکل در مسئله تثبیت اشتغال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه به استان البرز باید جامع باشد، اضافه کرد: شاخص‌های البرز و نگاه درآمدی ما به استان نیازمند اصلاح است. انتظار داریم به مجموعه توانمندی‌های البرز نگاه جامع شود، در این میان کمیسیون تلفیق دولت مکلف شد شاخص‌های خود را اصلاح کند.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس با بیان اینکه استان البرز هم در تولید دارو امتیاز ویژه دارد، اظهار کرد: هر دو این موارد حائز اهمیت ویژه ای است که باید حمایت از آن مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید استقبال بهتر و بیشتری از سرمایه گذاری در استان شود، ادامه داد: در موضوع بانک‌ها گلایه داریم، یا کم‌کاری دارند یا اختیار لازم را ندارند.

حدادی افزود: مردم زمانی که برای دریافت تسهیلات، به بانک مراجعه می‌کنند، با سنگ اندازی شعبات بانکی مواجه می‌شوند به نحوی که تولید کننده پشیمان می‌شود این در حالی است که در تثبیت اشتغال و تولید علاوه بر ایجاد شغل باید فعالیت کنیم‌.

وی تصریح کرد: اختیارات بانک‌های دولتی ما در استان البرز باید با دیگر استان‌ها متفاوت باشد، سرمایه گذاران درآمد بسیار خوبی دارند، اما بانک‌ها باید به این سرمایه در گردش‌ها را حمایت کنند.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه تولید نسبت به حذف ارز ترجیحی باید تغییر کند، اضافه کرد: در این خصوص حمایت به درستی انجام نمی‌شود، وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان بازوی اقتصادی دولت باید اقدام کنند.

نماینده مردم نظرآباد با بیان اینکه همه ما مدیون خون پاک شهدایی هستیم که در عرصه‌های مختلف تاریخ برای مراقبت از کشور تلاش کردند، یادآور شد: بهترین مردم را داریم که در سخت ترین روزهای نظام پای کشور می ایستند، از این رو انتظار می رود در دولت جهادی سیزدهم برای رفع مشکلات مردم اقدام شود.

وی افزود: ۱۵ ماه در مجلس بودیم رییس جمهور سابق را ندیدم، نه با مردم و نه با نمایندگان مردم در مجلس هیچ ارتباطی نداشت، این را از نبود دغدغه مردمی در دولت قبل می‌دانیم و معتقدیم بانی وضع اقتصادی موجود دولت سابق است.

حدادی با اشاره به اینکه دولت حاضر دغدغه مند است، اضافه کرد: از آیت‌الله رییسی انتظار داریم در خصوص کنترل تورم و مشکل معیشتی مردم اقدام جدی داشته باشد، انتظار مردم کنترل تورم است.

وی ادامه داد: در این راستا اگر می‌خواهیم رونق تولید و اقتصاد را داشته باشیم باید بخش مسکن و ساخت و ساز را رونق دهیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس تصریح کرد: هدف‌گذاری باید به طور جدی باشد در این خصوص احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده با کمک خود مردم و حمایت دولت قابل انجام است.

وی با تاکید بر اینکه مشوق‌های سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید لحاظ شود، یادآور شد: نظارت بر سهمیه آرد و نان و میزان تخصیص آن تشدید شود، در این مهاجران افاغنه و دیگر اتباع باید درنظر گرفته شوند.


 

همچنین به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی حدادی روز پنجشنبه در نشست اداری استان البرز با حضور وزیر اقتصاد و دارایی افزود: در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم که رییس جمهور آن پای کار و میدانی است باید این مهم را بیشتر مورد توجه قرار داد .

وی با اعلام اینکه همه مامدیون خون شهدا اعم ازشهدای جنگ تحمیلی ، سلامت و امنیت به ویژه شهید روح الله عجمیان  هستیم گفت: بهترین مردم را داریم که در سخترین روزها پای کاری نظام اسلامی هستند اما انتظاراتی دارند که باید برآورده کرد .

حدادی بیان داشت: از وزیر اقتصاد و دارای به عنوان  بازوی اقتصادی کشور انتظار بیشتری است و بر اساس ارتباطاتی که با مردم در روستاها و شهرها داشتیم باید مشکلات اقتصادی را جدی گرفت .

وی اضافه کرد: باید رونق اقتصادی داشته باشیم در بحث مسکن  متاسفانه هدفگذاری که رونق اقتصادی داشته باشد را نداشتیم باید در این زمینه به بخش خصوصی و مردم اعتماد شود بطوریکه در بافت های فرسوده حرکتی اساسی صورت گیرد .

حدادی اعلام داشت: مردم آمادگی دراین زمینه دارند چراکه جوانان امروز با مشکل اجاره مسکن مواجه هستند .

وی با اشاره به مهاجرت پذیری سالانه ۱۲۰ هزار نفر دراستان البرز ومشکلات نزدیکی این استان به پایتخت گفت:  باید به شاخص های این استان نگاه ویژه داشت  و مشوق های سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای آن تعریف شود .

حدادی افزود: سهمیه ارد و نان نظارت درست شود و با توجه به اینکه تشکیل سازمان ملی مهاجرت امروز مهاجران افغانه مشکلاتی دارند باید سهمیه مردم و مهاجران دراین زمینه تعیین شود .

وی بیان داشت: رصد بند الف تبصره ۱۸ و تعیین تکلیف آن مهم است و باید سهم البرز با توجه به ظرفیت های آن مناسب باشد .

نماینده مردم طالقان ،نظرآباد ، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسالمی گفت: ختیارات بانکهای دولتی در استان البرز باید با استان های دیگر  متفاوت باشد .

وی اضافه کرد: منابع درآمدی ما در البرز خوب است ایرادی به توزیع اعتبار بودجه داریم  بنابراین در منابع درآمدی اختیار بانکهای  این استان باید کامل باشد.

حدادی ادامه داد: برخی از پرونده ها منابع مالیاتی درآمدزایی برای البرز ندارد در بخش تولید چنانچه در گذشته ۳۵۰ پرونده دراین زمینه داشتیم اکنون به ۳۰ پرونده رسیده است .

وی یاد اورشد:  باید منابع درآمدی این پرونده ها به استان البرزآورده شود و یک فکر اساسی دراتباط با کنترل نرخ ارز در کشور انجام شود .

وی با اشاره به تلاش های بی نتیجه دشمنان در اغتشاشات اخیر افزود: نیروی انتظامی و بسیج  ۴۶ روز کف خیابان بودند که امنیت امروز برقرار است و جای قدردانی است .

این نماینده مردم در مجلس در ادامه خواستار تعیین تکلیف لکه های صنعتی استان البرز که در فعالان اقتصادی با  ۳۰ سال سابقه را در خود جای داده شد و از وزیر اقتصاد و دارایی خواست تا موانع این تولید کنندگان در اشتغال و رونق تولید مرتفع شود .

حدادی با اشاره به حذ ف ارز ترجیحی که قرار بود اتفاقاتی بیفتد و حمایت های تولید را در برداشته باشد گفت: دولت نقش ویژه ای در موضوع اقتصادی دارد  و دراین زمینه تثبیت اشتنغال و ایجاد اشتغال باید با دقت نظر دنبال شود .

وی در ادامه بر توجه هرچه بیشتر به شاخص های البرز تاکید کرد و گفت: دراین استان ظرفیت های قابل توجهی در حوزه تولید دارو و سایر تولیدات داریم که می توانند با حمایت بیشتر نقش موثری را در رونق اقتصادی کشور داشته باشند .