علی حدادی ×

نماینده مردم ساوجبلاغ:

مساله اقتصاد و فرهنگ از مهم‌ترین اولویت‌های مجلس یازدهم است

مدیر خرداد 15, 1399 0
مساله اقتصاد و فرهنگ از مهم‌ترین اولویت‌های مجلس یازدهم است
نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس یازدهم باید در حوزه قانون‌گذاری و نظارت با نگاه منطقی و دانش‌محور کشور را به سمت اقتصاد دانش‌بنیان سوق دهد

علی حدادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مهمترین اولویت‌های مجلس یازدهم بیان کرد: نقشه راه مجلس یازدهم را مقام معظم رهبری در پیامی که به نمایندگان مجلس دادند تبیین کردند و در جلساتی که منتخبین مردم نیز داشتند مهم‌ترین اولویت امروز کشور مباحث اقتصادی و فرهنگی تعیین شد. در بخش اقتصاد رفع موانع تولید، ایجاد اشتغال و بستر مناسب برای سرمایه‌ گذاری از جمله مسائلی است که باید به آن پرداخته شود. برخی از قوانین در این حوزه‌ها نیازمند اصلاح است و مجلس شورای اسلامی باید برای رفع موانع تولید بخشی از قوانین دست و پاگیر را کنار زند.

وی در ادامه اظهار کرد: به عنوان مثال در بخش تولید صدور مجوز یکی از موانعی است که بر سر راه سرمایه‌ گذار قرار دارد و بعضا چندین ماه سرمایه‌گذار را سردرگم می‌کند. مجلس یازدهم باید بکوشد تا بستر مناسبی برای تولید در کشور فراهم شده و به معنای واقعی از تولید داخل حمایت شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجایی که ظرفیت‌های بسیار خوبی در داخل کشور ما وجود دارد نگاه ما باید به داخل بوده و در راستای توانمندسازی نیروی انسانی داخل گام برداریم. در حوزه صنعت، کشاورزی، گردشگری و سایر حوزه‌ها می‌توان گام‌های جدی‌ای برداشت و ما نیازمند اصلاح برخی از قوانین در این حوزه و نظارت گسترده‌ای هستیم.

حدادی در پایان تاکید کرد: مجلس یازدهم باید نظارت گسترده‌ای در راستای مطالبه‌گری واقعی به منظور اجرای درست قوانین را داشته باشد. ما قوانین مصوب زیادی داریم که به درستی اجرا نمی‌شود. ان‌شاءالله در بخش قانون‌گذاری و نظارت با یک نگاه منطقی و دانش‌محور بتوانیم در راستای ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان گام برداریم. مجلس یازدهم باید امید واقعی را در راستای نشان‌ دادن کارآمدی نظام دینی چه در بخش معیشت و چه در حوزه فرهنگ به جامعه تزریق کند.