علی حدادی ×

حاج قاسم؛ ریسمانی برای نسل جدید

مدیر دی 9, 1399 0
حاج قاسم؛ ریسمانی برای نسل جدید
سردار سلیمانی همانگونه که از ارکان مقاومت بودن الان هم از ستون های محکم وحدت در جامعه می باشند، عشق مردم به حاج قاسم و مکتب سردار سلیمانی می تواند ریسمانی برای نسل جدید انقلاب و افزایش قدرت گام دوم انقلاب باشد

در حالی به نخستین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی نزدیک می‌شویم که ابعاد شخصیتی وی، در زمینه‌های مختلف مغفول مانده است.

نقش سردار سلیمانی در نابودی داعش در منطقه و به ویژه کشور سوریه و عراق غیر قابل انکار و چشم‌پوشی است اما نباید از دیگر ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار غافل ماند.

سردار سلیمانی نقش به سزایی در خنثی کردن توطئه‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در منطقه و جهان اسلام ایفا کرده است؛ توطئه‌هایی که در راستای تجزیه منطقه طراحی شده است.

تقارن یوم الله ۹دی وشهادت حاج قاسم سلیمانی ،مرد میدان مبارزه حق علیه باطل تلنگری است که به ما نشان می دهد که راه شهادت از بصیرت می گذرد.

حاج قاسم سلیمانی نماد بصیرت و عمل بود و در خط ولایت پرچمدار بود

حاج قاسم عاشق مکتب حضرت زهرا(س) بودند و خود را نوکر و غلام این دستگاه می دانستند و به واقع حضرت زهرا ایشان را عزیز کردند در منظر خداوند باری تعالی که به درجه رفیع شهادت رسیدند و عزیز ملت شدند و مانند عزیز زهرا با پیکر ارباً اربا به آغوش ملت بازگشتند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی عاشق مردم بود و این عشق به مردم را از مکتب امام خمینی گرفته بود. وی در یک سخنرانی گفته بودند: «خواهران ما، برادران ما، عزیزان ما، این ملتی که امام زیباترین جمله را، عاطفی‌ترین جمله را، روحانی‌ترین جمله را پیرامون آنها بیان کرد، در وصیت‌نامه خودشان نوشتند: «ملت ایران که جانم فدای آنها باد، ملتی که مستحق جانی همچون جان امام هست، جان من، جان حسین بادپا، جان جمالی، جان الله‌دادی و جان همه شهیدان ما ارزش دادن و فدا شدن در راه این ملت را دارد. این ملتی که شریف است، عزیز است، فداکار است، باوفا است، با حکمت است و عزتمند است. امروز سرلوحه و تجربه موفق همه ملت‌هاست».

دشمنان بیشتر از داخل و انقلابیون به ژرفای خلوص و نیت پاک سردار دلها پی برده بودند.

حاج قاسم وزنه ای موثر در عرصه سیاسی و دیپلماسی منطقه و مقاومت بود. خدمتی که ایشان به انسانیت کردند فراتر از وابستگی های دین و مذهب و زبان بود، حالا که در بین ما نیستند مسلمان و مسیحی، کرد و عرب و سوری و لبنانی متوجه شدند که چه جواهری را از دست داه اند.

خسران از دست دادن مرد میدان لطمه ای جبران ناپذیر است و تنها با پای گذاشتن در مکتب حاج قاسم و بصیرت افزایی و پرورش و رویش سربازان فدایی وطن و ولایت می توان این ضایعه عظیم را تحمل کرد.

این دشمن شناسی و اقدام بموقع حاج قاسم بود که ایشان را محبوب قلوب تمام ایران کرد و در روز تشیع پیکر مقدس ایشان شکوه و عظمت این بزرگ مرد تاریخ مقاومت، جلوه ای از اتحاد و پیوند ناگسستنی امت ایران و عراق با ولی امر مسلمین به جهانیان مخابره شد. آری حاج قاسم با شهادتش هم به انقلاب و مقاومت خدمت کرد.

معتقدم سردار سلیمانی همانگونه که از ارکان مقاومت بودن الان هم از ستون های محکم وحدت در جامعه می باشند، عشق مردم به حاج قاسم و مکتب سردار سلیمانی می تواند ریسمانی برای نسل جدید انقلاب و افزایش قدرت گام دوم انقلاب باشد.

تحلیل و بررسی لایه های عمیق خصوصیات رفتاری و عملی حاج قاسم و پیروی از این مکتب که نشات گرفته از مکتب ناب انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) می باشد، سرمنشا رویش های بزرگی در ساختار انقلاب خواهد شد.

مکتب حاج قاسم زنده است و خون این شهید بزرگوار مانند وجودشان کارساز و راهگشا است.

سردار سلیمانی مرد میدان و قهرمان ملی و باعث افتخار و عزت امت اسلامی است.