علی حدادی ×

علی حدادی نماینده ساوجبلاغ: با پیگیری از وزیر جهادکشاورزی قول گرفتیم مشکل تامین سبوس و خوراک دام مرتفع گردد

مدیر تیر 7, 1400 0
علی حدادی نماینده ساوجبلاغ: با پیگیری از وزیر جهادکشاورزی قول گرفتیم مشکل تامین سبوس و خوراک دام مرتفع گردد
نماینده مردم ساوجبلاغ نظرآباد، طالقان و چهاراباغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار با وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزیر جهاد قول تامین خوراک دام و رفع مشکلات سبوس را در این جلسه داد

علی حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج با اشاره به جلسه ای که با وزیر جهادکشاورزی در محل وزارتخانه و با حضور جمعی از دامداران استان البرز و اعضای اتحادیه مربوطه در البرز انجام شده است، اظهار داشت : بروز مشکلاتی سبب شد با خطراتی از جمله انتقال دام‌های مولد به کشتارگاه‌ها مواجه شویم، به همین دلیل جمعیت دامی استان در این مناطق با خطر جدی مواجه است.

وی در مورد مشکلات اخیر دامداران استان البرز در بحث گرانی سبوس و تامین آن، افزود: جمعیت دام استان البرز از نظر تعداد کمتر از خیلی از استان های دیگر است اما در تولید شیرخام رتبه 8 کشور از آن البرز است.

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه دامپروری واحدهای بزرگ و صنعتی در البرز فعال است، گفت: این موضوع سبب شده که شیر تولیدی در دامداری‌های استان بسیار با کیفیت باشد، به همین دلیل تامین علوفه دام از جمله سبوس و یونجه در البرز اهمیت بالایی دارد.

توازنی در ارتباط با قیمت خوراک دام و هزینه های دیگر دامداری وجود ندارد

وی تصریح کرد: توازنی که باید در ارتباط با قیمت خوراک دام و دیگر هزینه های دامداری وجود داشته باشد، در این مورد اعمال نشده و در چند وقت اخیر سبب بروز مشکلات زیاد برای دامداران استان بوده است.

حدادی با بیان اینکه در جلسه با وزیر جهاد خواستار پیگیر حل این مشکلات شده و بحث گرانی نهاده‌های دامی را مطرح کردیم، افزود: از طرفی مهره مفقودی و یک مشکل جدی دیگر این است که وقتی دامدار هزینه دریافت علوفه را پرداخت می کند متاسفانه برای دریافت آن به جای 15 روز زمان منطقی باید حدود 40 تا 50 روز صبر کند و این عدم به موقع تحویل علوفه سبب پایین آمدن کیفیت علوفه و ایجاد مشکل دیگر برای دامداران و دامپروران است.

با محتکرین خوراک دام و علوفه برخورد جدی خواهیم کرد

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان تاکید کرد: با افراد و یا اکیپ هایی که علیرغم مشکلات عدیده در تامین خوراک دام در استان به احتکار علوفه می پردازند، برخورد جدی خواهد شد و به جد پیگیر این موضوع هستم.

وی بیان کرد: در کنار مطالبه گری در این مورد از وزارت جهاد کشاورزی از وزارت صمت هم خواستاریم که در تامین علوفه و نهاده های دامی دقت لازم در تنظیم بازار صورت گیرد.

حدادی با اشاره به قول مساعد وزیر جهاد در مورد اینکه جلوی افزایش بی رویه نرخ سبوس گرفته شود، تصریح کرد: بازگشت به قیمت مناسب از سوی وزیر وعده داده شد‌ و همچنین واردات علوفه و کاهش سطح معطلی دامپروران در تحویل آن را پیگیر خواهند شد.

وی در ارتباط با موضوع کشتار گاوهای شیرده که در برخی نقاط کشور مطرح شده است، گفت: گزارشی در این مورد در البرز نداشته‌ایم، اما نگرانی ها در این مورد وجود دارد که نکنه دام مولد را به کشتارگاه‌ها ببرند و باید از بروز این مشکلات تحت شرایطی مانند کاهش علوفه جلوگیری کنیم.