علی حدادی ×

حدادی در توضیح نشست کمیسیون امور داخلی کشور:

طرح فعالیت تشکل‌های صنفی به کارگروه ارجاع شد

مدیر تیر 31, 1399 0
طرح فعالیت تشکل‌های صنفی به کارگروه ارجاع شد
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از ارجاع طرح فعالیت تشکل‌های صنفی به کارگروه در نشست صبح کمیسیون خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون در نشست عصر بر افزایش نظارت شورای عالی استان‌ها بر عملکرد شوراها و پرهیز شوراها از ورود به مسائل سیاسی تاکید کردند

علی حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح جلسه امروز (سه‌شنبه 31 تیر ماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، گفت: فعالیت تشکل‌های صنفی، کانون‌های بازنشستگی و خانه‌ها مصوب مجلس دهم به دلیل ایراد شورای نگهبان مجدد به مجلس ارسال شده است. لذا این طرح با هدف رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار نشست کمیسیون قرار گرفت.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، افزود: بنابر نظر اعضای کمیسیون، موضوع به طور کامل و جامع در کارگروه متشکل از اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، مرکز پژوهش‌ها و مسئولان وزارت کشور بررسی می‌شود. طرح جامع مورد نظر مجدد در صحن کمیسیون مطرح و سپس برای بررسی و تصویب نهایی در دستور کار صحن مجلس قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: در ادامه نشست صبح امروز کمیسیون، قانون اعاده شده از شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس بررسی شد لذا مقرر شد بررسی‌های لازم این موضوع نیز در کارگروه مربوطه انجام شود. طرح جامع درباره بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس با نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌ها تجمیع و در صحن کمیسیون بررسی خواهد شد.

حدادی تصریح کرد: ایراد شورای نگهبان درباره طرح بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس درباره موضوع شفافیت در بررسی صلاحیت‌ها است که پس از بررسی نهایی در کمیسیون، به صحن ارسال می‌شود.

وی در توضیح نشست عصر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با حضور رئیس شورای عالی استان‌ها، گفت: مسئولان شورای عالی استان‌ها گزارشی ارایه دادند و اعضای کمیسیون بر آمادگی خود برای بررسی طرح های شورای عالی استان‌ها  و رفع خلاهای قانونی این حوزه تاکید کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها همچنین تاکید کردند، شورای عالی استان‌ها باید بر عملکرد شوراهای شهر و روستا در سطح شهر، شهرستان، استان و روستا نظارت بیشتری داشته باشد. از سوی دیگر عملکرد شوراها باید ناظر بر وظایف قانونی آنها مبنی بر خدمات دهی و عمرانی باشد لذا شوراها نباید به مسائل سیاسی ورود کنند زیرا کارکرد شوراها سیاسی نیست.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با تاکید بر انجام وظایف شوراهای شهر و روستا طبق وظایف تعریف شده در قانون، تصریح کرد: اصلاح قانون شوراها از اولویت‌های نخست کمیسیون امور داخلی کشور است و در اولین فرصت در دستور کار قرار خواهد گرفت.