علی حدادی ×

نشست تخصصی شش ساعته فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با هفت وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم/ علی حدادی: استان البرز از کمبود تخت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی رنج می‌برد

مدیر مرداد 22, 1400 0
نشست تخصصی شش ساعته فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با هفت وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم/ علی حدادی: استان البرز از کمبود تخت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی رنج می‌برد
نشست تخصصی شش ساعته فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با هفت وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم

امروز جمعه 22 مرداد 1400، هفت وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای وزارتخانه‌های نفت – نیرو – راه و شهرسازی – ارتباطات و فناوری اطلاعات – بهداشت، درمان و آموزش پزشکی – ورزش و جوانان – تعاون کار و رفاه اجتماعی طی یک نشست تخصصی مهمان نمایندگان عضو فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی بودند.
در این نشست تخصصی که برای بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت برگزار شده بود، وزرای پیشنهادی کابینه سیزدم ضمن ارائه برنامه‌های خود به سؤالات تخصصی نمایندگان پاسخ دادند و اعضای فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی نیز موارد مهم ملی و منطقه‌ای را در حوزه‌های مختلف بیان کردند.

 

برنامه دولت برای بیمه محرومان چیست؟/استان البرز از کمبود تخت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی رنج می‌برد

علی حدادی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی در سؤال از بهرام عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه وزارت بهداشت در تولید و تآمین تجهیزات پزشکی در کشور و به خصوص در استان البرز چیست؟ چرا که استان البرز از کمبود تجهیزات پزشکی رنج می‌برد.
برنامه دولت سیزدهم برای افزایش سرانه درمان و تخت‌های بیمارستانی در کشور و مناطق محروم و استان البرز چگونه است؟ برنامه شما در دولت سیزدهم در مورد حمایت و بیمه اقشار آسیب پذیر چیست؟ در شهرستان‌ها و همچنین استان البرز حوزه درمان از کمبود پزشک متخصص رنج می‌برد.

 

 

شبکه ملی اطلاعات باید تکمیل شود/ مردم نیاز به اینترنت ارزان و پرسرعت دارند

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی در سوال از عیسی زارع‌پور وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرسید: برنامه‌تان برای اجرا و تکمیل شبکه ملی اطلاعات چیست؟ نیاز کشور دسترسی کامل مردم به شبکه تلفن همراه و ثابت و افزایش ضریب نفوذ اینترنت است که برای نمونه در دوران کرونا دانش آموزان بسیاری برای دسترسی به اینترنت دچار مشکل بودند.
مردم و کسب و کارها نیاز به اینترنت ارزان و پرسرعت دارند که باید برای آنها تأمین شود. برنامه شما در حمایت از فعالین کوچک و بزرگ در حوزه فناوری اطلاعات و تولیدات ملی در این حوزه چیست؟ وزارت ارتباطات چگونه می‌خواهد دولت الکترونیک را تکمیل کند و خدمات دهی دستگاه‌ها را در بستر فضای مجازی توسعه دهد.
از شما خواستاریم که به مصوبات شورای عالی فضای مجازی توجه ویژه شود و محور کار در حوزه فضای مجازی کشور باشد. آیا برای حمایت از تولیدات داخلی در حوزه تلفن همراه و تجهیزات کامپیوتری و شبکه‌های کامپیوتری برنامه‌ای دارید؟

 

انحصار در صنایع برق شکسته شود/ دولت دوازدهم آمایش سرزمین نداشت

حدادی در سوال از علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو در کابینه سیزدهم گفت: مشکل آب و برق جدی است. برنامه شما برای تغذیه مصنوعی چیست؟ چرا که ما هدر رفت آب را در بخش‌های مختلف داریم و در رودخانه‌های جاری به راحتی آب‌ها هدر می‌روند. و در حوزه تأمین برق توضیح دادید که قرار است 30 هزار مگاوات برق تولید کنیم که شکست سالیانه آن را توضیح نداید که این 13 هزار مگاوات کمبود برق کی رفع خواهد شد.
در ساوجبلاغ ساخت توربین‌ها را داریم، اما متاسفانه به دلیل وجود انحصار، از این صنایع استفاده نمی‌شود. موانع بر سر راه آنها رفع شود. و در برنامه شفاف باشد. برنامه شما برای ظرفیت‌های استان‌ها در بخش آمایش سرزمین چیست؟ در دولت دوازدهم بارها آمایش سرزمین را در کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس از دولت خواستیم که نداشتند و در آخر یک طرح ناقصی را ارائه کردند. برنامه شما برای هدر رفت برق چیست؟

 

 

برنامه وزیر ورزش و جوانان در حوزه جوانان بسیار ضعیف است

حدادی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در سوال از سید حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در کابینه سیزدهم پرسید: شما برنامه خودتان را برای ورزش گفتید. اما برنامه شما برای حوزه جوانان بسیار ضعیف است.
سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی واگذار شده ولی جوانان به دلیل مشکلات معیشتی امکان حضور در این باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی را ندارند. در حوزه ورزش سوارکاری در کردان که در حوزه انتخابیه بنده است بهترین باشگاه‌های سوارکاری و پرورش اسب را داریم اما تعطیل هستند و معطل مانده‌اند.

برنامه دولت در حوزه شهرهای جدید چیست؟ مسکن مهر هنوز نیمه‌کاره است

علی حدادی در سوال از رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در کابینه سیزدهم پرسید: برنامه شما در ارتباط با شهرهای جدید چیست؟ شهر جدید هشتگرد در منطقه ما وجود دارد. زیرساخت‌های مناسب برای شهرهای جدید ایجاد نشده است. فروش زمین‌های شهر جدید انجام می‌شود اما از منابع فروش این زمین‌ها برای شهرها و استان‌های دیگه هزینه می گردد. زیرساخت‌های شهر جدید هشتگرد معطل مانده و مسکن مهر شهر جدید هشتگرد هنوز تمام نشده و بلاتکلیف است. برنامه خود را در این زمینه اعلام کنید.
بخشی از هزنه تولید مسکن مربوط به زمین است، اما مصالح ساختمانی خیلی مهم است که هم می‌تواند ایجاد اشتغال کند و هم مشکل مسکن را رفع کند.
یکی از مشکالت نهاده‌های دامی حمل و نقل آنها است. طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم مشکل اصلی نهاده‌های دامی در حوزه حمل و نقل مثل کامیون و حمل و نقل ریلی است که با رفع این موانع، بخشی از مشکلات نهاده‌های دامی کشور نیز رفع خواهد شد.