علی حدادی ×

صدا و سیما نباید به دنبال محدود کردن و یا رقابت با بخش خصوصی باشد

مدیر اردیبهشت 27, 1401 0
صدا و سیما نباید به دنبال محدود کردن و یا رقابت با بخش خصوصی باشد
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: اثرگذاری صداوسیما به معنی محدود کردن و یا رقابت با بخش خصوصی نیست

علی حدادی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا با اشاره به اهمیت فرهنگ و کار فرهنگی در کشور اظهار کرد: ما سندهای بالادستی بسیار مهمی داریم که در تنظیم و یا تدوین آن‌ها باید دقت لازم انجام شود که مصداق بارز آن سند آمایش سرزمینی است.

وی ضمن انتقاد از برخی موازی‌کاری‌ها در حوزه فرهنگ افزود: من معتقدم امروز باید یک بازنگری درست در موضوع آمایش سرزمین صورت گیرد، چرا که دارای ایراد است، اگر نگاه ما در سند آمایش سرزمین در بخش فرهنگ اصلاح شود، شاهد اینگونه موازی‌کاری‌ها در حوزه فرهنگ نخواهیم بود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه چون در اطلس فرهنگی کشور همه چیز جامع و اساسی دیده نشده است، مشکلاتی را به وجود آورده، گفت: صدا و سیما مأموریت اصلی و مهمی در کشور دارد و می‌تواند اثرگذار باشد، اما اثرگذاری صداوسیما به معنی محدود کردن و یا رقابت با بخش خصوصی نیست.

حدادی با تأکید بر اینکه باید در مقوله فرهنگی و تولید محتوا به مردم و بخش خصوصی اعتماد کنیم، گفت: هر جا مردم به صحنه آمده‌اند ما شاهد شکوفایی و اثربخشی در آن حوزه هستیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که جوانان توانمند، با انگیزه و هنرمند اگر وارد تولید آثار فاخر فرهنگی مثل فیلم و سریال شوند می‌توانند در این حوزه تحول ایجاد کنند، بنابراین باید میدان را برای این جوانان باز کنیم و اجازه ندهیم برخی از نهادها که اختیارات بیشتری هم دارند، در آنان انگیزه‌کُشی کنند.

حدادی در پایان خاطرنشان کرد: امروز همه وزارتخانه‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند، چرا که فرهنگ‌سازی در سطح جامعه بسیار مهم است و می‌تواند با تولید درست فیلم و اثر هنری و فرهنگی در برخی مسائل مردم را با خود همراه کند.