علی حدادی ×

حمایت ویژه از کشاورزان با همدلی مجلس و دولت

مدیر آذر 30, 1400 0
حمایت ویژه از کشاورزان با همدلی مجلس و دولت
وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از برنامه های مهم تشویق و حمایت از کشاورزان قرار دادی است

به گزارش روابط عمومی نماینده مردم ساوجبلاغ ،نظرآباد،طالقان و چهارباغ سید جواد ساداتی نژاد شامگاه سه شنبه در دیدار با جمعی از نمایندگان کشاورزان ، زراعت ،باغداران ،دامپروران شهرستان های طالقان ،نظرآباد،ساوجبلاغ و چهار باغ با حضور نماینده مردم این شهرستانها در مجلس شورای اسلامی در وزارت جهاد کشاورزی افزود: دولت سیزدهم
و وزارت جهاد کشاورزی اعتقاد دارد تصمیم گیری و سیاست گذاری در حوزه های مختلف با کمک بخش خصوصی و تشکل ها باید انجام شود.
وی تاکید کرد: ما به شما اعتماد و اعتقاد داریم، می دانیم که حمایت از تولید کننده داخلی حمایت از مصرف کننده است و امکان ندارد اینها را از هم  جدا کنیم، زیرا اگر تولیدی نباشد ما چگونه باید از مصرف کننده حمایت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: قدرتمند شدن تشکل های کشاورزی نیازمند ساز و کار است بنابراین اگر این قانون در شورای نگهبان تصویب و ابلاغ شود، به این هدف می رسیم.
وی در خصوص خرید قراردادی گفت: ما خرید قراردادی را به خرید تضمینی ارجح می دانیم و در این دوره، یکی از برنامه های ما تشویق و حمایت از کشاورزی قراردادی است.
علی حدادی نماینده مردم طالقان،ساوجبلاغ ،نظرآباد و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با توجه به اهمیت توجه به کشاورزان و دامداران که بخشی اصلی تامین غذایی را دارند گفت :تامین امنیت غذایی امروز از چنان اهمیتی برخوردار است که همه کشور ها در تلاشند تا غذای خود را تا حد امکان  در داخل تامین کنند و حداقل وابستگی را به واردات داشته باشند.
وی ادامه داد:این مساله پس از شیوع کرونا اهمیت بیشتری پیدا کرده زیرا و کشورها تامین نیاز داخل کشور خود را در اولویت قرار می دهند و صادرات خود را قطع یا محدود کرده اند.
نماینده مردم ساوجبلاغ ، نظرآباد، طالقان چهارباغ بیان داشت :شنیدن بی واسطه مشکلات و موانع و دیدارهای چهر به چهره با افراد موجب انعکاس و پیگیری و رفع مشکلات در سطوح مختلف می شود .

وی در ادامه با توجه به اتحاد بین مجلس و دولت افزود : بررسی مشکلات با همدلی مجلس و دولت موجب میشود رفع مشکلات در زمان کمتر صورت پذیرد و موجب امید بخشی در جامعه شود .

کمبودآب،خشکسالی،کمبودنهاده های دانی،مشکل تامین علوفه،بیمه و نبود صنایع فرآوری از جمله مشکلاتی بود که ازسوی کشاورزان در این نشست مطرح شد