علی حدادی ×

انعکاس نشست خبری نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در رسانه‌ها

مدیر خرداد 20, 1401 0
انعکاس نشست خبری نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در رسانه‌ها
نشست خبری علی حدادی نماینده مرم شریف ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی که در تاریخ 8 خرداد 1401 در سالن میلاد شهر هشتگرد با حضور خبرنگاران محترم برگزار شد

گزارش تصویری نشست خبری علی حدادی نماینده مردم شریف ساوجبلاغ، نظراباد، طالقان و چهارباغ

 


 

جوانان محور تکیه و توسعه ایران هستند

به گزارش پایگاه خبری سمن جوانان از البرز، دکتر علی حدادی نماینده مردم شریف شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان البرز در نشست خبری در حضور خبرنگاران استان گفت: جوانان محور تکیه و توسعه ایران هستند و در استان بر ظرفیت و توانمندی جوانان بومی افتخار می‌کنیم و از دولت محترم توقع داریم که در عرصه‌های مدیریتی از جوانان نخبه و متخصص استفاده نماید.

جوانان در گام دوم انقلاب نقش اساسی دارند
دکتر حدادی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: جوانان در گام دوم انقلاب نقش اساسی دارند و رسیدن به تمدن اسلامی تنها از گذرگاه اعتماد به جوانان و سپردن کارها به قشر جوان عبور می‌کند. اگرچه مخاطب بیانیه گام دو انقلاب، همه جامعه اسلامی هستند، اما هسته اصلی مخاطبان را در این بیانیه جوانان تشکیل می‌دهند و رهبر انقلاب برای برون‌رفت از مشکلات به تشکیل یک دولت جوان انقلابی و حزب‌اللهی باور دارند.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

نماینده مردم شریف شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از قوانین مهم که در مجلس یازدهم تصویب شد، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است تا ازدواج و فرزند آوری در بین قشر جوان توسعه یابد و حل مشکلات و آسیب‌هایی که از نرخ پایین ازدواج وجود دارد کمتر شود. تمامی پیش بینی های لازم در این قانون سنجیده و آمده است و امید داریم که موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری و همچنین افزایش نرخ ازدواج با این قانون محقق شود.

مطالبات جدی از وزیر ورزش و جوانان برای قشر جوان منطقه

وی در ادامه گفت: یکی از اولویت‌های اساسی ما نیز در مجلس سیزدهم موضوعات مرتبط با حوزه جوانان و حل مشکلات قشر جوان است بر همین اساس مطالبات جدی از وزیر ورزش و جوانان و دیگر مسئولین مرتبط با این حوزه داریم و مطالبات و درخواست‌های جوانان منطقه را به‌دقت رصد کرده و به اطلاع مسئولین می‌رسانیم و در سفر ریاست محترم جمهور به استان البرز، از وزاری مختلفی که به شهرستان‌های غرب استان داشتند، مطالبات جدی داشتیم که یکی از آن‌ها موضوع سرانه‌های ورزشی و خانه‌های جوان بود که با پیگیری‌های انجام‌شده به‌زودی در این حوزه شاهد اتفاقات مثبت خواهیم بود.

شناسایی استعدادهای جدید در منطقه

دکتر حدادی همچنین خاطرنشان کرد: جوانان غرب استان در همه حوزه‌ها نخبه و سرآمد هستند و در عرصه‌های ورزشی، علمی، هنری، صنعت، کارآفرینی و … در سطح کشور شناخته‌شده هستند و ما وظیفه‌داریم که شرایط مناسبی برای رشد و توسعه آنان و همچنین شناسایی استعدادهای جدید در منطقه ایجاد نماییم.

راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با اشاره به راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه گفت: با توجه به شعار مهم سال و حمایت از تولید دانش‌بنیان، توانسته‌ایم شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان ازجمله شرکت دانش‌بنیان داروسازی تولیدکننده انواع واکسن و انسولین قلمی را در شهرستان‌های حوزه انتخابیه راه‌اندازی کنیم که علاوه بر اشتغال جوانان به خودکفایی و صادرات در این حوزه دست‌یابیم.

توسعه گردشگری غرب استان البرز اولویت ماست

نماینده مردم شریف شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توسعه توریسم و صنعت گردشگری در منطقه گفت: ظرفیت‌های بسیار بزرگی در حوزه گردشگری داریم و باید برنامه‌ریزی در سطح ملی به‌گونه‌ای باشد که درآمد گردشگری جایگزین درآمد نفتی گردد و درواقع کشور بر پایه بودجه گردشگری مدیریت شود، اما بنده از وضعیت گردشگری در سطح استان و حوزه انتخابیه راضی نیستم و در این زمینه از مسئولان از جمله وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مطالبه جدی خواهم کرد زیرا که رونق گردشگری سبب توسعه اقتصادی و اشتغال آفرینی در بین جوانان خواهد شد.

پیگیر مطالبات مردم و جوانان هستم

دکتر حدادی در انتها با تأکید بر این نکته که پذیرای ایده‌ها و برنامه‌های همه جوانان هستم، افزود: ما به‌عنوان نمایندگان مجلس وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون را بر عهده‌داریم و در امور اجرایی دخالت نمی‌کنیم اما با تمام توان مطالبات مردم شریف منطقه و به‌ویژه جوانان عزیز را از مسئولین محلی و ملی خواهم داشت و همیشه در صحن علنی مجلس و جلسات گوناگون سعی کرده‌ام که خادم خوبی برای مردم عزیز باشم زیرا که این مردم بهترین هستند و لایق داشتن بهترین زندگی و استفاده از خدمات هستند.

شایان‌ذکر است در انتهای این مراسم با اهدای لوحی دکتر علی حدادی نماینده مردم شریف شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی از اصحاب رسانه و خبرنگاران استان البرز تجلیل شد.


نماینده مجلس : طرح آمایش سرزمین البرز نیاز به اصلاح دارد

به گزارش ایرنا، علی حدادی روزیکشنبه در جمع خبرنگاران البرز افزود: امروز شاهد آن هستیم نگاه به البرز به عنوان استانی برخوردار است چرا که رتبه هشتم را در بحث درآمدزایی داریم ؛ اما در توزیع اعتبارات مشکل داریم زیرا در بخش تخت های بیمارستانی، سرانه های آموزشی استان البرز دارای محرومیت است.

وی گفت: اعتبار مناطق محروم البرز ثبت شده و از مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شده است اما رقم ابلاغی به طور کامل تخصیص داده نشده است ؛ بنابراین آنچه لایحه دولت در ارتباط با بودجه البرز است اصلاح باید شود چرا که این استان از پایه بودجه کمی دارد.
این نماینده مجلس با اعلام اینکه به البرز توجه ویژه نمی شود، افزود: اکنون بانکها در ارایه تسهیلات اختیارات لازم را ندارند و همین امر صنعت استان را با مشکل مواجه می کند.
وی اضافه کرد: با گزارش نهایی کمیسیون تلفیق در تغییر و افزایش اعتبار البرز اتفاقاتی افتاد و این استان با ۲۱ درصد افزایش بودجه مواجه شد.
نماینده مردم طالقان،نظرآباد،ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص حذف ارز ترجیحی گفت: افزایش قیمت نباید طوری باشد که به معیشت مردم آسیب بزند.
وی افزود: این مهم در نان، بنزین، دارو موافقت نشد رییس جمهور هم تاکید داشت بنابراین در تحولات اقتصادی باید به دولت کمک شود چراکه یکی از بخش های پر تلاطم در بازار، شبکه توزیع است که باید اصلاح و کنترل جدی صورت گیرد.
حدادی یادآورشد: ۹۰ درصد مردم باید یارانه بگیرند چرا یارانه عده ای قطع شده است؟
بوم گردی در البرز فعال شود
نماینده مردم شهرستان غرب استان البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ظرفیت های گردشگری البرز گفت: با اداره کل منابع طبیعی استان در این زمینه هماهنگ شده و شهرستان طالقان، جاده کرج – چالوس و بیابان های جنوب استان ظرفیت قابل توجهی در این زمینه هستند.
وی افزود: برنامه مدونی برای گردشگری البرز نیاز است و متاسفانه این بخش فعال نیست.
حدادی گفت: ایراداتی به هنگام افتتاح راه هشتگرد به طالقان بود که ایمن سازی و تونل از جمله آنها به شمار می رود و با تامین اعتبارات امید می رود هرچه سریع تر افتتاح شود.
پیگیری خط انتقال آب به شهرستان نظرآباد،دفع زباله ها ، توجه به دولت الکترونیک از دیگر موضوعاتی بود که نماینده مردم طالقان، نظرآباد،ساوجبلاغ و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی به آنها پرداخت.
سالانه ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت البرز اضافه می شود

حدادی با اشاره به طرح جهش تولید مسکن در البرز گفت: سهمیه اختصاصی مسکن البرز باید مربوط به افراد بومی باشد چرا که سالانه ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت این استان اضافه می شود.
وی تاکید کرد: زیر ساخت های طرح نهضت ملی مسکن باید به جد تامین شود ؛در البرر زیر ساخت ها در حمل و نقل عمومی از جمله مترو اهمیت دارد.
حدادی با اشاره به حادثه مترو پل افزود: علت این حادثه بی توجهی به زیر ساختها بود که با تاکید بر پیشگیری و پیگیری هرچه بیشتر باید از بروز این نوع حوادث جلوگیری داشت.
وی در خصوص انتصاب ها در استان البرز گفت: هیچ دخالتی در انتصاب ها نداشتم ولی در انتصاب ها باید از افراد بومی مستعد استفاده کرد.

امنیت غذایی تهدیدی جدی است
حدادی ، نمایندگان را مدافع گفتمان و آرمان های انقلاب خواند و افزود: با عزم راسخ و روحیه جهادی برای توانمند سازی نظام اسلامی حرکت می کنیم.
وی بیان داشت: امنیت غذایی تهدید جدی است و دشمن سرمایه گذاری بسیاری را برای تهاجم فرهنگی، ولنگاری در جامعه و جنگ تمام عیار اقتصادی داشته که یکی از مولفه ها در جنگ اقتصادی تحریم ها است.
وی ادامه داد: امروز در مجلس یازدهم با قوانین تسهیل صدور مجوزها برای کسب و کار ،مبارزه با فساد ساختار اداری و قوانین جلوگیری از فرار مالیاتی اقدامات موثری شده است.
حدادی اظهار داشت: قانون تولید،توزیع و صادرات در بخش کشاورزی مدنظر قرار گرفته که در آن جلوگیری از خام فروشی توجه شده چراکه کشاورزی سنتی ضرر است.
وی تاکید کرد: کشاورزی باید دانش بنیان شود و کمیته تعیین قیمت محصولات پیش بینی شده که در گذشته کشاورزان در آن نقشی نداشتند.
حدادی ادامه داد: قانون شفافیت قوای سه گانه با اولویت اول مجلس شورای اسلامی، مشکلات صنعت خودرو ، اشتغال و تولید دانش بنیان در دست اقدام قرار گرفت.
وی در خصوص طرح های نیمه تمام نیز گفت: اتمام این طرح ها در اولویت قرار گرفته و مشکلات درمانی و کمبودهای ورزشی در روستاهای غرب استان البرز در حال پیگیری است.


برگزاری نشست خبری علی حدادی با رسانه ها

دکتر علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، چهارباغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی، صبح یکشنبه (8 خرداد 1401) نشستی با خبرنگاران و مطالبه گران در سالن 9 دی هشتگرد برگزار کرد.

به گزارش«شایانیوز» علی حدادی در این نشست، پای صحبت های خبرنگاران نشست و سوالات و مطالبه گری ها را پاسخگو بود.ایشان تاکید داشتند که نماینده مردم نوعی مطالبه گر مردم است نه مجری امور، پس متولیان امر هم باید به طور عملیاتی وارد کار شوند.
مطالبه اصحابه رسانه حول محور مسائلی چون مشکلات راه جدید هشتگرد به طالقان، امکانات کم شهر جدید هشتگرد، طرح هادی و بافت روستایی، نقص مترو هشتگرد، حق آبه طالقان، عدم دسترسی به بیمارستان و خدمات درمانی، مشکلات گاز روستاها، مشکلات راه روستا، گردگشری و محیط زیست بود که ایشان به تک تک سوالات پاسخ دادند و برای بعضی از معضلات راهکار ارائه دادند.

در آخر این نشست علی حدادی خبرنگاران را پرچمداران عرصه آگاهی بخشی و هوشیاری نسبت به تحولات پیرامون دانست و با اهدای لوح تقدیر به اصحاب رسانه از آنها تشکر به عمل آورد.


گرانی نان، بنزین و دارو مدنظر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ صبح‌ امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه ۲۴ ماه از شروع مجلس یازدهم گذشته است که یکی از محوری ترین موضوع مطالبه مجلس هم‌صدایی با مردم بود، گفت: آنچه که به عنوان محور اصلی قرار گرفته حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و فراز دینی است، نگاه بلند برای آینده کشور برای ما اهمیت دارد که با از خود گذشتگی و ایثار ممکن خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچگاه در کشور بن بست نداشته و نداریم، افزود: باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، مشکلات وجود دارد اما سد راه ما نخواهد شد. ظرفیت‌های موجود با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان می‌تواند گام جدیدی برای رسیدن به قله‌ سعادت بدانیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در هر مقطعی از تاریخ اروپا نقشی در ایجاد بیماری و‌ جنگ داشته است، ادامه داد: امروز دشمن در عرصه اختلال در تامین زنجیره غذایی را در دستورکار قرار داده است.

حدادی با تاکید بر اینکه ایران نه سلطه گری می‌کند و نه سلطه می‌پذیرد، اضافه کرد: دشمن امروز در چند بخش کشور را تهدید می‌کند، یکی از این موارد جنگ فرهنگی است که ضمن ولنگاری فرهنگی سعی در تغییر افکار و عقاید مردم دارد؛ جنگ اقتصادی قدم بعدی دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است که تحریم تنها جزوی از آن است.

وی با اشاره به اینکه حفظ استقلال کشور به مراتب در سیاست کلی ابلاغیه مقام معظم رهبری مورد تاکید بوده است، تصریح کرد: در همین راستا مجلس چند قانون تصویب کرد که یکی از آن تسهیل جوازهای کسب و کار با هدف توسعه اشتغالزایی است؛ مالیات بر عایدی به منظور کنترل سوداگری، مالیات بر خانه‌های خالی، تأمین امنیت غذایی، پیش بینی کمیته تعیین قیمت، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تصویب قانونی شفافیت قوای سه گانه، واردات خودرو، اولویت بخشی مناطق محروم و جهش تولید مسکن از جمله این موارد است.

حدادی با بیان اینکه پیگیر هستیم تا بانیان ‌وضع موجود در دستگاه قضایی پاسخگو باشند، اضافه کرد: برخی از اقدامات اشتباه در کشور باید اصلاح شود یکی از این موارد جلوگیری از کشاورزی سنتی است، همچنین خام فروشی از دیگری مباحثی است که ممکن است کشور را دچار ضرر کند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه تعیین شاخص‌های البرز استاندارد نیست و با عقب ماندگی‌هایی همراه هستیم، بیان کرد: البرز هفتمین استان در حوزه درآمد است اما در حوزه جذب اعتبار در حوزه‌های مختلف آموزشی، درمانی، توسعه مناطق محدود و … شرایط خوبی نداریم.

نماینده مردم مجلس با اشاره به اینکه طی پیگیری‌های صورت گرفته البرز ۲۱ درصد افزایش بودجه همراه بود، تصریح کرد: سوال داریم چرا تخصیص بودجه مناطق محروم استان البرز که مصوب شد صورت نگرفت؟

حدادی در ادامه به موضوع ارز ترجیحی پرداخت و یادآور شد: حذف ناگهانی و یک باره ارز ترجیحی موجب تورم افسارگسیخته خواهد شد از این رو مقرر شد اصلاح شرایط اقتصادی کشور به مرور زمان و با تامین زیرساخت‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: در موضوع ارز ترجیحی تاکید داریم افزایش قیمت به شکلی نباشد که مردم را دچار نگرانی کند، مقرر شد افزایش قیمت از طریق کالا برگ انجام شود، پرداخت نقدینگی به مردم به هیچ‌وجه مصوبه مجلس نبوده است؛ در ادامه این مسیر نیازمند تحول بانکی در کشور هستیم.

نماینده مردم چهارباغ در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در راستای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور گران شدن نان، بنزین و دارو به هیچ‌وجه جزو مصوبات مجلس نبوده و امیدواریم دولت نیز به این موضوع ورود نکند.

دهک‌بندی‌های مورد انتقاد است و باید اصلاح صورت بگیرد

وی ضمن انتقاد از دهک بندی‌ها، افزود: ۹۰ درصد مردم باید یارانه بگیرند، اینکه سامانه وزارت کار زیرساخت مناسب برای پاسخگویی به درخواست‌های مردم ندارد یک ضعف است.


گرانی بنزین در مجلس مد نظر نیست

ایسنا/البرز عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: در برنامه تحول اقتصادی به هیچ وجه گران شدن نان، بنزین و دارو جزو مصوبات مجلس نیست و برنامه‌ای برای این موضوع در مجلس نداریم.

به گزارش ایسنا، علی حدادی در نشست روز شنبه هشتم خرداد با خبرنگاران افزود: در کشور هیچ لحظه‌ای بن بست نداشتیم؛ مشکلات هست ولی باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم. اتصال به اوراسیا از امتیازات خوب ایران است و بهترین ظرفیت را جوانان کشور دارند که باید به آن‌ها اعتماد و باور داشت.

وی ادامه داد: رقابت خصمانه در دنیا و به خصوص جنگ در اروپا باعث شده امروز تهدید جدید دنیا غذا باشد.

وی با اشاره به اینکه در بخش نظامی مراحلی طی شده که دشمن نمی‌تواند به مقابله با کشور بپردازد، گفت‌: امروز دشمن بخش های فرهنگی و اقتصادی را مورد هدف قرار داده و می‌خواهد اعتقاد و باورهای دینی مردم را هدف قرار گرفت.

نماینده مردم در مجلس با اشاره به برخی اقدامات مجلس یازدهم گفت: تسهیل مجوز های کسب و کار، قانون مالیات بر عایدی برای کنترل سوداگری در کشور از اقدامات مهم مجلس است زیرا رقم فرار مالیاتی در کشور بالاست. همچنین مالیات بر خانه های خالی، از اقدامات خوب مجلس است.

وی با اشاره به اینکه تأمین غذا و دارو از موضوعات استراتژیک هستند، گفت: طرح تامین امنیت غذایی برای حمایت از بخش کشاورزی و جلوگیری از خام فروشی مصوب شد که‌ باید هدفمند شود. کشاورزی باید دانش بنیان شود تا از خام فروشی جلوگیری شود. متاسفانه با ورود دلال ها و واسطه‌ها تولید کنندگان و کشاورزان متضرر می شوند که در طرح تامین امنیت غذایی به آن پرداخته شده است.

حدادی تصویب قانون جهش تولید مسکن، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و قانون شفافیت قوای سه گانه را از دیگر مصوبات مجلس در این دوره عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تخلفات جاده ای بسیار زیاد در کشور تصریح کرد: موضوع مهم استاندارد سازی جاده‌های حادثه خیز و استاندارد کردن قطعات خودرو است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس با تاکید بر لزوم بازنگری در شاخصه های استان البرز در موضوعات مختلف گفت: منابع درآمدی ما در کشور در رتبه ۶ یا ۷ است اما در زمینه جذب و توزیع اعتبار در بخش‌های مختلف بهداشتی، آموزشی و مناطق محروم شرایط خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه البرز از نظر وضعیت حاشیه نشینی شرایط مناسبی ندارد، تصریح کرد: جای سوال دارد که چرا اعتبار مناطق محروم تصویب شد و اما اختصاص داده نشده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی اعتبار البرز در اصلاح لایحه بودجه گفت: در این زمینه نسبت به دیگر استان ها در ردیف اول قرار گرفتیم. برای بودجه سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق اصرار بر اصلاح بودجه البرز داشتم زیرا با وجود اینکه البرز استان است ولی مورد توجه ویژه نیست.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در ادامه افزود: از دیگر موارد عدم شناخت مسئولین نسبت به حوزه سرزمینی است. آمایش سرزمین استان البرز ایراد دارد و باید بازنگری شود؛ وگرنه حرکت متوازن و درست نخواهیم داشت.

حدادی با اشاره به اینکه حذف یکباره ارز ترجیحی باعث ایجاد مشکلاتی تورمی در کشور می‌شود، تصریح کرد: هدر رفت ارز ترجیحی نیز آسیب جدی به کشور وارد می‌کند و حذف ارز ترجیحی باید به مرور و با تأمین زیرساخت ها صورت بگیرد. همچنین افزایش قیمت‌ها به صورت کالا برگ باشد و نظام بانکی کشور نیز باید متحول شود. تاکید شده افزایش قیمت ها به خصوص در بخش کشاورزی و دامپروری به گونه ای نباشد که به معیشت مردم آسیب برسد.

وی یکی از مشکلات دامداران را ناتوانی در ورود مستقیم به بازار و واسطه گری عنوان کرد و گفت: در ارتباط با شبکه توزیع در کشور مشکل داریم که باید اصلاح شود و کنترل و نظارت به معنای واقعی در کف بازار باشد.

وی ادامه داد: در برنامه تحول اقتصادی به هیچ وجه گران شدن نان، بنزین و دارو جزو مصوبات مجلس نیست و برنامه‌ای برای این موضوع در مجلس نداریم.

۹۰ درصد مردم باید یارانه بگیرند

حدادی با انتقاد از دهک بندی ها افزود: ۹۰ درصد مردم باید یارانه بگیرند و باید هر چه زودتر به وضعیت جاماندگان رسیدگی شود. نبود زیرساخت مناسب پاسخگویی به این وضعیت توسط وزارت کار یک ضعف است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های خوب گردشگری در کشور گفت: گردشگری می‌تواند حتی جایگزین اقتصاد نفتی شود. البرز نیز ظرفیت مهمی در این زمینه دارد ولی گردشگری ما در البرز فعال نیست و در این زمینه فرصت سوزی می شود. باید در این زمینه بوم گردی در سطح روستا و شهرها فعال شود.

تصویب ۲۰۰ میلیارد تومان برای راه طالقان_هشتگرد

وی در مورد پروژه را طالقان_هشتگرد اظهار کرد: در شروع مجلس راه طالقان با پیگیری های مجلس افتتاح شد ولی ایمن سازی و تونل هنوز باقی مانده است. ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تونل مصوب شده است.

وی همچنین با انتقاد از تأخیر در اجرایی شدن قانون رتبه بندی معلمان گفت: در بحث رتبه بندی معلمان تلاش مضافی انجام و آیین نامه مصوب شد ولی تاخیر فعلی مبهم است و باید اقدام به موقع توسط وزارت متبوع صورت بگیرد. وی همچنین از تاخیر در اجرایی شدن قانون همسان سازی بازنشستگان از سوی وزارتخانه متبوع انتقاد کرد.

وی با اشاره به فشار معیشتی بر اقشار خصوصا ضعیف جامعه اظهار کرد: قانونگذاری و نظارت میدانی از موضوعات بسیار مهم و از وظایف ماست.

وی با اشاره به جهش تولید مسکن گفت: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر به استان مهاجرت می‌کنند. ما فضاهای موجود را داریم و بهتر است ابتدا در مکان هایی مانند شهر جدید هشتگرد که مسکن سازی شده و خانه های خالی وجود دارد زیر ساخت ها تأمین شوند.

با مسببین حادثه متروپل برخورد جدی شود

وی ضمن تسلیت حادثه غم انگیز ریزش ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: این اتفاق نشان داد توجه نسبت به زیر ساخت‌های فنی ساختمانی انجام نشده و مجوزهای لازم به درستی صادر نشده است. باید با مسببین اصلی این موضوع برخورد جدی انجام شود و از اتفاقات این‌چنینی پیشگیری شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد انتصابات استان البرز گفت: در ارتباط با انتصابات هیچ دخالتی نداشته‌ام و به طور کلی تاکید دارم که از نیروهای بومی، جوان و انقلابی استان استفاده شود. اما استاندار معاونینی را به استان آورده در حالی که تاکید داشتیم از نیروهای بومی استفاده شود.

وی با اشاره به وجود مشکلات در بخش های مختلف آبرسانی، بهداشت و درمان، ورزش و راه ‌های روستایی و…در استان، خاطر نشان کرد: قوه مجریه استان که مسئولیت اجرایی را بر عهده دارند باید به بهترین نحو عمل کنند.

وی در نقد از عملکرد عمران شهر جدید هشتگرد گفت: از عملکرد این ارگان راضی نیستم و خدمات دهی صفر است.

کارگران امنیت شغلی ندارند

وی همچنین با انتقاد از ضعف‌های قانون کار گفت: هیچگونه امنیت شغلی برای کارگران وجود ندارد. اکنون ۱۵ کارخانه تولید دارو در شهرک دارویی برکت در حال فعالیت هستند. همچنین یک کارخانه مدرن با دستگاه‌های عالی برای تولید مواد اولیه انسولین در کشور ایجاد شد که علاوه بر تامین نیاز داخل می توان به صادرات هم پرداخت. همچنین ۴۰ هکتار زمین برای کاشت گل محمدی و گلابگیری و مجموعه روغن گیری اختصاص داده شد. در طالقان و هشتگرد سرمایه گذاری خوبی برای تولید گل و داروهای گیاهی انجام شده است که می‌تواند به اشتغالزایی منجر شود.

وی با تاکید بر فعال کردن کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل گفت: درخصوص کارخانه فخر ایران جلسات متعددی با وزرا برگزار شد و قول فعالیت و ایجاد اشتغال گرفته شده است. همچنین پیش بینی ایجاد اشتغال بیش از ۵هزار نفر برای مجموعه سیپورکس انجام شده است.

وی همچنین درمورد افزایش تعداد نمایندگان استان در مجلس گفت: افزایش تعداد نمایندگان در دست بررسی است و در استان البرز نیز پیگیر این افزایش تعداد نمایندگان بر اساس مولفه‌هایی چون بخش جغرافیایی، جمعیت و میزان برخورداری استان هستیم.


جلوی استفاده از قطعات غیراستاندارد در صنعت خودروسازی گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی حدادی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی هشتگرد برگزار شد، با اشاره به اینکه باید نگاه ملی به مجلس داشته باشیم، اظهار کرد: هر یک از نمایندگان مجلس نماینده کل کشور و ملت شریف ایران محسوب می‌شوند، چراکه بعد از قرائت سوگندنامه وظیفه اصلی هر یک از نمایندگان دفاع از ارزش‌ها و گفتمان انقلابی است.

وی با بیان اینکه ما مدیون بهترین مردم هستیم، تصریح کرد: مردم همواره سختی‌ها را برای دفاع از اسلام به جان خود خریدند، براین اساس باید با عزم راسخ و همت و روحیه مضاعف در راستای کارآمد سازی نظام دینی حرکت کنیم.

باید تهدیدها را تبدیل به فرصت‌ها کرد

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس تصریح کرد: در کشور هیچ زمان و لحظه‌ای به بن‌بست نرسیدیم، مشکلات وجود دارند اما باید تهدیدها را تبدیل به فرصت‌ها کرد.

وی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های ما جوانان در سطح کشور هستند، چراکه توانمندی بسیاری دارند و باید به معنای واقعی جوانان را باور داشت.

دشمن در بحث تهاجم فرهنگی سرمایه‌گذاری هدف‌دار دارد

حدادی با بیان اینکه امروز دشمن در بحث تهاجم فرهنگی سرمایه‌گذاری هدف‌دار دارد، خاطرنشان کرد: زیرا ولنگاری خاصی در سطح جامعه رخ داده است و ذهن، فکر، اعتقاد و باورهای دینی مردم را مورد هدف قرار دادند.

وی با بیان اینکه امروز جنگ اقتصادی تمام‌عیار است، گفت: یکی از مؤلفه‌های این جنگ تحریم است و دشمن می‌خواهد با روش‌های مختلف به اسلام ضربه بزند اما نظام جمهوری اسلامی سلطه‌گر و سلطه‌پذیر نیست.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس اظهار کرد: مجلس یازدهم قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به معنای مبارزه با فساد و امضاهای طلایی را تصویب کرده است، چراکه این امر باعث ایجاد و تثبیت اشتغال و سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی بیان کرد: عده‌ای ده‌ها خانه خالی دارند و قوه قضائیه باید به وضعیت بانیان وضع موجود رسیدگی کند.

مجلس یازدهم در قانون امنیت غذایی ورود کرده است

حدادی با بیان اینکه مجلس یازدهم در قانون امنیت غذایی ورود کرده است تا به سرانجام برسد، تصریح کرد: این امر باید در راستای حمایت از بخش کشاورزی انجام شود، چراکه این بخش تأمین امنیت غذا را به عهده دارد در این بخش تولید، توزیع و صادرات باید با نظارت انجام و از خام فروشی جلوگیری به عمل آید.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی تولیدکننده با مشکل مواجه هستند، گفت: ضمن اینکه مصرف‌کننده با گرانی مواجه و خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید در جهت حمایت این بخش در دستور کار مجلس قرار دارد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس اظهار کرد: تصویب قانون شفافیت قوای سه‌گانه در اولویت مجلس یازدهم قرار دارد، چراکه این شفافیت از تبعیض، فساد، رانت و رانت‌خواری جلوگیری می‌شود.

وزیر راه باید مشکل جاده‌های حادثه‌خیز را برطرف کند

وی در خصوص صنعت خودرو و افزایش تلفات جاده‌ای بیان کرد: دو هفته قبل در جلسه‌ای که با وزیر راه، رئیس صمت، رئیس استاندار کشور و مدیران ایران و خورد سایپا برگزار شد، قانع نشدیم و مقرر شد طی ۲۰ روز آینده برنامه ارائه دهند.

حدادی با بیان اینکه وزیر راه باید مشکل جاده‌های حادثه‌خیز را برطرف کند، تصریح کرد: رئیس استاندارد کشور باید از قطعات غیراستاندارد در صنعت خودروسازی جلوگیری کند تا شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در سطح کشور باشیم.

وی در خصوص ایمن‌سازی جاده هشتگرد_ طالقان متذکر شد: در بازدیدی که از این محور به عمل آمد متأسفانه ۱۰۰ متر از عملیات عمرانی تونل انجام شده است، براین اساس ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فعال شدن این محور اختصاص داده شد.


طرح آمایش سرزمین البرز ایراد دارد و باید اصلاح شود/ لزوم هدایت کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی دانش بنیان

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، علی حدادی امروز در نشست خبری با تاکید بر تامین امنیت غذایی و حمایت از بخش کشاورزی، اظهار داشت: امنیت غذایی تهدید جدی است و دشمن سرمایه گذاری بسیاری را برای تهاجم فرهنگی در جامعه و جنگ تمام عیار اقتصادی داشته که یکی از مولفه ها در جنگ اقتصادی، تحریم های تحمیلی بر کشور است.

وی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و از قوانینی که در سال جدید، نمایندگان مجلس با موضوع تولید دانش بنیان با جدیت دنبال می‌کنند خبر داد و گفت: امروز در مجلس یازدهم با قوانین تسهیل صدور مجوزها برای کسب و کار، مبارزه با فساد ساختار اداری و قوانین جلوگیری از فرار مالیاتی اقدامات موثری شده است.

حدادی با عنوان اینکه قانون تولید، توزیع و صادرات در بخش کشاورزی مهم است، گفت: خرید تضمینی تولیدات کشاورزی مورد تاکید است و با دانش بنیان کردن کشاورزی می توان از خام فروشی جلوگیری کرد. در این راستا کمیته تعیین قیمت محصولات پیش بینی شده که به جهت حفظ منافع تولید کننده از آنها حمایت شود.

نماینده البرز در مجلس با تاکید بر هدایت کشاورزی سنتی به سمت مدرن، تصریح کرد: کشاورزی باید به سمت دانش بنیان هدایت شود چراکه کشاورزی سنتی کشور را دچار ضرر و زیان می کند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری و تثبیت اشتغال گفت: فرار مالیات با رقم های میلیاردی در کشور وجود داشته و دارد که بر رشد اقتصاد کشور تاثیر ندارد. همچنین میلیون ها خانه خالی از سکنه که در اختیار عده ای قرار دارد و منجربه مشکلات جدی برای جوانان و خانواده های فاقد مسکن ایجاد کرده است لذا مسئولان قضایی باید در این مورد نظارت جدی داشته باشند.

حدادی با انتقاد از وزیر کار به اجرایی نشدن افزایش حقوق کارگران و موضوع دهک بندی‌ها اشاره و تصریح کرد: وزارت کار پیش از این باید زیرساخت مناسب را ایجاد می کرد چراکه بیش از ۹۰ درصد مردم حق گرفتن یارانه دارند اما سامانه اعلام شده از طرف وزارت کار متناسب با تقاضای مردم نبود.

این نماینده در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر مشکلات اقتصادی ناشی از حذف ارز ترجیحی و مشکلات دامداران گفت: پیش از این ارز دولتی در انحصار عده ای سودجو قرار داشت که منجربه تورم شده بود لذا مقرر شد با قطع ارز ترجیحی، شرایط اقتصادی کشور به مرور و با تامین زیرساخت‌ها اصلاح شود.

حدادی به مشکلات دامداران در تهیه نهادهای دامی اشاره کرد و ادامه داد: طی چندین جلسه با حضور دامداران استان با وزیر جهاد کشاورزی جلساتی داشتیم که برنامه هایی ارائه شد. باید دلال ها حذف شوند باید با حمایت دولت شبکه توزیع کنترل و نظارت شود.

وی افزود: در ارتباط با ارز ترجیحی در صحن مجلس تاکید شد که این مصوبه منجربه افزایش قیمت کالاهای ضروری نباشد که معیشت مردم را دچار آسیب کند. در این راستا، گران شدن نان، بنزین و دارو جزو مصوبات مجلس نبوده و دولت به این موضوع ورود نکند.

نماینده مردم ساوجبلاغ نظرآباد و طالقان گفت: رییس جمهور هم در این مورد تاکید داشت بنابراین در تحولات اقتصادی باید به دولت کمک شود چراکه یکی از بخش های پر تلاطم در بازار، شبکه توزیع است که باید اصلاح و کنترل جدی صورت گیرد.

حدادی اضافه کرد: امروز نیازمند تحول نظام بانکی کشور هستیم و مقرر شد با افزایش قیمت و نه افزایش نقدینگی، با تهیه و توزیع کالا برگ و با تعریف مکانیزم خاص حرکت کتیم.

نماینده البرز به مشکلات صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: تلفات جاده ای کشور آمار کمی نیست و آسیبی که تلفات جاده ای وارد می کند نیازمند مدیریت جدی است لذا با نظارت بر عملیات راه سازی، کارخانه های قطعه سازی خودرو و همچنین آزاد کردن واردات خودرو که در مجلس تصویب شد می توان از تلفات و تصادفات ناشی از ناامنی خودرو و جاده، جلوگیری کرد.

نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح آمایش سرزمین استان البرز ایراد دارد و باید اصلاحاتی بر روی آن انجام شود.

حدادی افزود: امروز شاهد آن هستیم نگاه به البرز به عنوان استانی برخوردار است چرا که رتبه هشتم را در بحث درآمدزایی داریم ؛ اما در توزیع اعتبارات مشکل داریم زیرا در بخش تخت های بیمارستانی، سرانه های آموزشی استان البرز دارای محرومیت است.

وی گفت: اعتبار مناطق محروم البرز ثبت شده و از مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شده است اما رقم ابلاغی به طور کامل تخصیص داده نشده است ؛ بنابراین آنچه لایحه دولت در ارتباط با بودجه البرز است اصلاح باید شود چرا که این استان از پایه بودجه کمی دارد.

حدادی با اعلام اینکه به البرز توجه ویژه نمی شود، افزود: اکنون بانکها در ارائه تسهیلات اختیارات لازم را ندارند و همین امر صنعت استان را با مشکل مواجه می کند.


نماینده مجلس : طرح آمایش سرزمین البرز نیاز به اصلاح دارد

به گزارش البرز نیوز علی حدادی در جمع خبرنگاران البرز افزود: در حال حاضر نگاه به البرز به عنوان استانی برخوردار است چرا که رتبه هشتم را در بحث درآمدزایی داریم ؛ اما در توزیع اعتبارات مشکل داریم زیرا در بخش تخت های بیمارستانی، سرانه های آموزشی استان البرز دارای محرومیت است.

وی گفت: اعتبار مناطق محروم البرز ثبت شده و از مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شده است اما رقم ابلاغی به طور کامل تخصیص داده نشده است ؛ بنابراین آنچه لایحه دولت در ارتباط با بودجه البرز است اصلاح باید شود چرا که این استان از پایه بودجه کمی دارد.
این نماینده مجلس با اعلام اینکه به البرز توجه ویژه نمی شود، افزود: اکنون بانکها در ارایه تسهیلات اختیارات لازم را ندارند و همین امر صنعت استان را با مشکل مواجه می کند.
وی اضافه کرد: با گزارش نهایی کمیسیون تلفیق در تغییر و افزایش اعتبار البرز اتفاقاتی افتاد و این استان با ۲۱ درصد افزایش بودجه مواجه شد.
نماینده مردم طالقان،نظرآباد،ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص حذف ارز ترجیحی گفت: افزایش قیمت نباید طوری باشد که به معیشت مردم آسیب بزند.
وی افزود: این مهم در نان، بنزین، دارو موافقت نشد رییس جمهور هم تاکید داشت بنابراین در تحولات اقتصادی باید به دولت کمک شود چراکه یکی از بخش های پر تلاطم در بازار، شبکه توزیع است که باید اصلاح و کنترل جدی صورت گیرد.
حدادی یادآورشد: ۹۰ درصد مردم باید یارانه بگیرند چرا یارانه عده ای قطع شده است؟
نماینده مردم شهرستان غرب استان البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ظرفیت های گردشگری البرز گفت: با اداره کل منابع طبیعی استان در این زمینه هماهنگ شده و شهرستان طالقان، جاده کرج – چالوس و بیابان های جنوب استان ظرفیت قابل توجهی در این زمینه هستند.
وی افزود: برنامه مدونی برای گردشگری البرز نیاز است و متاسفانه این بخش فعال نیست.
حدادی گفت: ایراداتی به هنگام افتتاح راه هشتگرد به طالقان بود که ایمن سازی و تونل از جمله آنها به شمار می رود و با تامین اعتبارات امید می رود هرچه سریع تر افتتاح شود.
پیگیری خط انتقال آب به شهرستان نظرآباد،دفع زباله ها ، توجه به دولت الکترونیک از دیگر موضوعاتی بود که نماینده مردم طالقان، نظرآباد،ساوجبلاغ و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی به آنها پرداخت.

حدادی با اشاره به طرح جهش تولید مسکن در البرز گفت: سهمیه اختصاصی مسکن البرز باید مربوط به افراد بومی باشد چرا که سالانه ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت این استان اضافه می شود.
وی تاکید کرد: زیر ساخت های طرح نهضت ملی مسکن باید به جد تامین شود ؛در البرر زیر ساخت ها در حمل و نقل عمومی از جمله مترو اهمیت دارد.
حدادی با اشاره به حادثه مترو پل افزود: علت این حادثه بی توجهی به زیر ساختها بود که با تاکید بر پیشگیری و پیگیری هرچه بیشتر باید از بروز این نوع حوادث جلوگیری داشت.
وی در خصوص انتصاب ها در استان البرز گفت: هیچ دخالتی در انتصاب ها نداشتم ولی در انتصاب ها باید از افراد بومی مستعد استفاده کرد.

حدادی ، نمایندگان را مدافع گفتمان و آرمان های انقلاب خواند و افزود: با عزم راسخ و روحیه جهادی برای توانمند سازی نظام اسلامی حرکت می کنیم.
وی بیان داشت: امنیت غذایی تهدید جدی است و دشمن سرمایه گذاری بسیاری را برای تهاجم فرهنگی، ولنگاری در جامعه و جنگ تمام عیار اقتصادی داشته که یکی از مولفه ها در جنگ اقتصادی تحریم ها است.
وی ادامه داد: امروز در مجلس یازدهم با قوانین تسهیل صدور مجوزها برای کسب و کار ،مبارزه با فساد ساختار اداری و قوانین جلوگیری از فرار مالیاتی اقدامات موثری شده است.
حدادی اظهار داشت: قانون تولید،توزیع و صادرات در بخش کشاورزی مدنظر قرار گرفته که در آن جلوگیری از خام فروشی توجه شده چراکه کشاورزی سنتی ضرر است.
وی تاکید کرد: کشاورزی باید دانش بنیان شود و کمیته تعیین قیمت محصولات پیش بینی شده که در گذشته کشاورزان در آن نقشی نداشتند.
حدادی ادامه داد: قانون شفافیت قوای سه گانه با اولویت اول مجلس شورای اسلامی، مشکلات صنعت خودرو ، اشتغال و تولید دانش بنیان در دست اقدام قرار گرفت.
وی در خصوص طرح های نیمه تمام نیز گفت: اتمام این طرح ها در اولویت قرار گرفته و مشکلات درمانی و کمبودهای ورزشی در روستاهای غرب استان البرز در حال پیگیری است.


جهش چشمگیر انتصاب‌های غیربومی در استانداری البرز / نیروهای توانمند و کارآمد منطقه به کارگیری شوند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج ، علی حدادی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد با بیان اینکه همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی مدیون خون شهدا است.

حدادی افزود: شهدای سلامت نیز در طول شیوع کرونا برای ریشه کنی این بیماری با تمام توان وارد میدان شدند.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با اشاره به اینکه با وجود چنین شهدایی وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی را سنگین کرده است، بیان کرد: سرمایه گذاری سنگین دشمنان بر علیه ایران و نظام اسلامی با مقاومت ملت ایران خنثی شده است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نگاه ملی به مجلس داشته باشیم، تصریح کرد: هر یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه اصلی و اساسی برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های گفتمان انقلاب اسلامی هستند.

حدادی با بیان اینکه مردم در زمان سختی با تمام مشکلات پای نظام ایستادند، ادامه داد: مردم همیشه در صحنه سختی‌ها را برای دفاع از اسلام و نظام اسلامی به جان خود خریدند.

وی با بیان اینکه باید با همت مضاعف و عزم راسخ و روحیه جهادی در راستای توانمندسازی و کارآمدسازی نظام دینی حرکت کرد، تصریح کرد: طی این چهل سال فراز و نشیب‌های فراوانی در مسیر انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اتصال ایران به اوراسیا یکی از ویژگی‌های قابل اتکا برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی است ، گفت: باید از این ظرفیت به صورت ویژه استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید برای رفع مشکلات تلاش کرد و بنده در این زمینه به عنوان سرباز ولایت وظیفه دارم ، گفت: باید مسئولان برای رفع مطالبات مردمی تلاش مضاعف و فعالیت داشته باشند.

حدادی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان البرز و با اعتراض به وضعیت شهر جدید هشتگرد، عنوان کرد: قانون‌گذاری و نظارت میدانی از جمله وظایف نماینده است و ما در این زمینه با مطالبه و پیگیری مسائل نظارت انجام می دهیم و برخی از کارهای انجام نشده مسئولان را از نماینده مجلس پیگیری می کنند.

وی با بیان اینکه روشنایی شب در محدوده شهرستان ساوجبلاغ باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: سوال این است که چرا نباید آزاد راهی در این منطقه روشنایی نداشته باشد و دو شب قبل با حضور مدیر کل از آبیک تا کرج برای نظارت بر روشنایی همراهی کردم.

حدادی با اشاره به اینکه شهر جدید هشتگرد مشکلات زیادی در بخش بیمارستان و حمل و نقل عمومی دارد، ادامه داد: مشکلاتی در بخش خدماتی دهی این شهر وجود دارد که باید سریعا رفع و رجوع شود.

وی در مورد موضوع مسکن و لزوم تهیه نیازمندی‌های این بخش عنوان کرد: ساخت و ساز و تولید مسکن باید اتفاق بیفتد، اما این کار نیازمند روش درست است و باید سهمیه مسکن استان البرز برای افراد بومی این استان باشد و سالانه حدود 100 هزار نفر به جمعیت استان البرز افزوده می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با اشاره به اینکه با بیان اینکه نباید قبل از تکمیل پروژه‌های موجود و تکمیل زیر ساخت‌های ناقص آن مبادرت به ایجاد شهرک و یا مجموعه ای جدید در زمینه مسکن کرد، گفت: زیرساخت‌های لازم برای شهر جدید هشتگرد باید ایجاد شود و مردم بومی استان البرز باید از این ظرفیت استفاده کنند.

حدادی با بیان اینکه مترو کرج – در زمانی به بهره برداری رسید که بنده نماینده نبودم و در نخستین جلسه بودجه لازم برای تکمیل مترو را از مدیر عمران شهر جدید سوال کردم که نیازمندی پروژه را 400 میلیارد تومان اعلام کرد، ادامه داد: سوال این است که چرا مترویی که نیاز به 400 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل داشت به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه با جلساتی که با قرارگاه سازندکی خاتم الانبیاء داشتیم مشکل سیگنالینگ و موضوع برق آن مرتفع شد، ادامه داد: رفع مشکلات مردم و ایجاد زیر ساخت یکی از درخواست‌های ما در استان البرز است.

حدادی با بیان اینکه بیمارستان شهر جدید مهستان باید توسط وزارت راه ساخته شود و بخشی از موارد مربوط به وزارت بهداشت و درمان است، گفت: یکی از مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان در استان البرز احداث بیمارستان برای شهر جدید مهستان است که باید در این زمینه اهتمام ویژه ای انجام شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با اشاره به موضوع انتصابات در دستگاه‌های اجرایی در استان البرز تصریح کرد: به هیچ وجه در انتصابات استان البرز در مورد افراد هیچ نظری ندارم ولی مطالبه ما استفاده از نیروهای بومی، توانمند و انقلابی استان البرز برای مناصب مختلف است و به مدیران کل هم اعلام کردم که هیچ فردی را برای گرفتن پست معرفی نمی‌کنم.

حدادی با بیان اینکه قبلاً در مورد انتصابات اتوبوسی در استان البرز تذکرات لازم داده شده بود، گفت: معاونان استاندار البرز به صورت اتوبوسی راهی استان شده و سوال ما این است که آیا در استان نیروی توانمند و مستعد برای به کارگیری در این مناصب نداریم و دومین نکته این است که وقتی نیرویی بومی برای مدیریت بخشی معرفی می‌شود خودزنی‌ها خیلی زیاد است.

وی با اشاره به اینکه در انتصابات استان البرز دخالت نداشته و ندارم و این موضوع را شفاف اعلام می‌کنم، گفت: توصیه رهبری معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مشورت گرفتن دولت از نمایندگان بود.