علی حدادی ×

گلایه نماینده ساوجبلاغ از منابع مالیاتی که به پایتخت می‌رود/وزیر کشور به البرز توجه ویژه داشته باشد

مدیر آبان 22, 1400 0
گلایه نماینده ساوجبلاغ از منابع مالیاتی که به پایتخت می‌رود/وزیر کشور به البرز توجه ویژه داشته باشد
استاندار موتور محرکه همه دستگاه‌های اجرایی با توجه به امتیازها و ظرفیت‌های استان البرز است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در شورای اداری استان و آئین تودیع و معارفه استاندار البرز که با حضور وزیر کشور در سالن شهدای دولت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: استاندار موتور محرکه همه دستگاه‌های اجرایی با توجه به امتیازها و ظرفیت‌های استان البرز است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه شهرستان کرج به استان ارتقاء پیدا کرد، اما زیرساخت‌ ها همچنان ضعیف است و نیاز به ارتقاء دارد، افزود: سالانه بیش از ۹۰ هزار نفر به جمعیت استان اضافه می‌شود. بالا بودن نرخ مهاجرت و رشدحاشیه نشینی از جمله مواردی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی به پایین بودن سرانه‌های آموزشی، ورزشی، تخت‌های بیمارستانی ،کمبود آب شرب و کشاورزی و صنعتی، پایین بودن بودجه و اعتبار استانی و منابع درآمدی استان اشاره کرد و گفت: مالیات در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: منابع درآمدی در البرز با ظرفیت‌های که وجود دارد، تناسب ندارد.

حدادی با بیان اینکه البرز به لحاظ درآمدی در سطح کشور رتبه ششم است اما در توزیع بودجه و اعتبار در ردیف پایین ترین هاست، افزود: ۳۵۰ پرونده با درآمد بسیار بالا همچنان در اختیار تهران قرار دارد؛ در این میان بیش از ۶۰ واحد تولیدی هنوز مالیات خود را به تهران می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه عقب ماندگی های البرز نیازمند توجه ویژه است؛ یادآور شد: اختیارات بانک ها برای بنگاه های زودبازده کم است و منابعی که در اختیار است مورد انتظار جدی است.

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ارتقاء سهم تولید ناخالص ملی در البرز نسبت به کشور کافی نیست و نیاز به حمایت دارد. لازم است حمایت از فناوری نوین پارک علم و فناوری، مراکز پژوهشی و بخش شرکت های دانش بنیان را در اولویت قرار دهیم.‌

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: از استاندار البرز انتظار داریم در انتخاب مدیران، از نیروهای ارزشی، انقلابی و ولایی استان بهره ببرد. قطعا مردم انتظار تحول ویژه دارند که امیدواریم با روحیه جهادی، انقلابی نیروهای ارزشی و با توجه به ظرفیت هایی که در استان وجود دارد، خواسته مردم محقق شود و شاهد تحول و پیشرفت استان سرافراز البرز باشیم.

حدادی با بیان اینکه اشتغال مهمترین مسئله در استان البرز است، تاکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت های موجود در البرز، پیشرفت صنایع و کارگاه های کوچگ و بزرگ مورد توجه قرار گیرد. همچنین ارائه تسهیلات رفع موانع تولیداز جمله صنعت، غذا و دارو می تواند در توسعه اشتغال و رونق اقتصاد منطقه موثر باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نگاه تحول و تغییر در سند آمایش استان در دستورکار استاندار البرز قرار بگیرد، افزود: در کمیسیون مجلس سند آمایش سرزمین ملی را داشته ایم که مطلبی توسط دولت مطلبی ارائه شده که ناقص بوده است.

حدادی با بیان اینکه هزار هکتار اراضی قابل کشت و بیش از دو میلیون تن محصلوات کشاورزی در البرز داشته ایم؛ آموزش و حمایت کشاورزان و استفاده به موقع از مشاوران را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید در راستای افزایش کیفیت زمین اقدام شود و آنچه نیاز استان است چه زمان کاشت و چه زمان برداشت اتفاق بی افتد. صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز بسترهای مناسبی است که باید مورد توجه قرار گیرد.