علی حدادی ×

هیئت اندیشه ورز بانوان دفتر نماینده مجلس ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ برگزار کرد

همایش الگوی سوم زن مسلمان در شهر هشتگرد بمناسبت گرامیداشت مقام زن

مدیر بهمن 16, 1399 0
همایش الگوی سوم زن مسلمان در شهر هشتگرد بمناسبت گرامیداشت مقام زن
اولین همایش بزرگ بانوان زن مسلمان با عنوان «الگوی سوم زن مسلمان» به همت هیئت اندیشه ورز بانوان دفتر نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهار باغ برگزار شد

علی حدادی نماینده مردم شریف شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص الگوی سوم زن مسلمان گفت: زنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم “زن نه شرقی و نه غربی” است.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ضمن تبیین مقام زن در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی عصر حاضر گفت زنان مسلمان ایرانی ثابت کردند که می‌توان عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در عرصه های مختلف فعال و تاثیرگذار بود.

حدادی گفت: با نگاهی به کارنامه فعالیت زنان در 42 سالگی جمهوری اسلامی ایران، نظاره گر فعالیت زن مسلمان ایرانی در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، تولید، کارآفرینی و… در سطح کشور هستیم.
حدادی ضمن اشاره به حضور بانوان فعال درعرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، صنعتی، دارویی، بهداشتی، کشاورزی ورزشی و تولیدعلم و.. در منطقه حوزه انتخابیه در این همایش گفت: این نشست که با حضور زنان فرهیخته منطقه برگزار شده است نشان از توانمندی بالای بانوان استان البرز در همه عرصه ها دارد.
وی گفت: آنچه که این ظرفیت را می تواند به میدان بیاورد همان اعتقاد و باوری است که امام راحل(ره) این انقلاب را به پیروزی رساند ، با وجود مولفه هایی همچون خدا باوری، مردم باوری و خود باوری بانوان می توانند پرچم کشور ایران اسلامی را برافراشته تر از گذشته در قله های بزرگ جهانی به اهتزاز در آورند.
حدادی اظهار داشت: ظرفیت های ایران اسلامی مخصوصا استان البرز و شهرستان های حوزه انتخابیه دارای نیروی انسانی با استعداد درخشانی است .همه این ها جوانانی هستند که تولید رو به خود کفایی و حرکت را به سمت استقلال واقعی پیش میبرند . متاسفانه امروز یکی از دغدغه مهم خانواده های ما بیکاری است و یکی از وظایف اصلی مسئولین ایجاد اشتغال با هم افزایی، انسجام ، وحدت ، اراده قوی ، روحیه انقلابی و روحیه جهادی امکان پذیر خواهد بود.
وی ضمن تاکید به استمرار این همایش در ماه های آینده گفت: امیدواریم با برگزاری این همایش‌ها بتوانیم حرکت زنجیره ای محکم و استوار را در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی که در گام دوم اعتقاد و باور مندی است را داشته باشیم.

در ادامه مراسم الگوی سوم زن مسلمان، دکتر زهره الهیان نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی مهمان ویژه همایش الگوی سوم زن مسلمان در شهرستان ساوجبلاغ بود و در ابتدای سخنان خود با گرامی‌داشت تقارن دهه فجر با میلاد حضرت زهرا (س) و میلاد بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) گفت: امید داریم در گام دوم انقلاب زنان سرزمینم زمینه ساز تمدن نوین اسلامی باشند. زنان این سرزمین در حوزه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و کارآفرینی و… فعال هستند و باعث افتخار است که پس از چهار دهه از انقلاب اسلامی بانوان این چنین می‌درخشند.

الهیان با عنوان اینکه انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تکامل و تحول اجتماعی شد افزود: انقلاب اسلامی طلیعه ای خواهد بود که تمدن نوین اسلامی محقق شود و ملت‌های مظلوم جهان پرچمدار ظهور حضرت ولی عصر باشند.

نماینده مردم تهران ادامه داد :حضرت امام خمینی (ره) چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب اسلامی به زنان بهای بسیار دادند و حضرت امام افق دیدشان نسبت به انقلابی گری زنان بلند بود و بعد از انقلاب اسلامی هم به شدت با تفکر گوشه نشینی و محصور کردن زنان در خانه مخالف بودند و نگذاشتند جامعه محروم از نیمی از قدرت خود باشد و اکنون شاهد هستیم زنان ايران اسلامی در حوزه، دانشگاه، صنعت، کشاورزی و… با حفظ ارزشها و جایگاه زن فعالیت می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه مهم ترین رکن تمدن نوین اسلامی را فرهنگ دانست و گفت: دشمن قصد دارد به جوامع اسلامی تسلط فرهنگی داشته باشند و نوک پیکان تهاجم فرهنگی زنان هستند و دشمن میداند تا زمانی که بانوان در حوزه های مختلف موفق عمل میکنند نمیتوانند بر جامعه مسلط شوند.

وی افزود: راه و بستر فرهنگ از نسل کنونی به نسل آینده خانواده است و خانواده مهمترین بستر انتقال فرهنگ است و اگر مسؤلین از خانواده حمایت نداشته باشند این خانواده دچار اضمحلال خواهد شد و باید به دور از شعار زدگی به خانواده ها کمک کرد و فعالیت‌های فرهنگی خود را از طریق خانواده دنبال کنیم.

دکتر زهره الهیان در جمع بانوان شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ گفت: به فرموده امام راحل زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت کند و به همین دلیل سرکار خانم دباغ را در جایگاه فرماندهی سپاه سه استان قراردادند و این اقدام پیامی داشت و آن باور زنان در خدمت رسانی در جامعه و تاثیرگذاری آنان در جامعه بود.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با تهاجم فرهنگی در تلاش است جوان ما تعهد و مسئولیت پذیری را نداشته باشد افزود : مسؤلین در برهه هایی توجه به جوان امروز، ازدواج و مشکلات جوانان نکردند و مشکلات معیشتی و تهاجم فرهنگی موجب شده جوانان از ازدواج و مسولیت پذیری در خانواده خودداری میکنند و می‌بینیم که ایران در سالهای اخیر به شدت به سمت سالمندی حرکت میکند و طبق پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت جمعیت ایران در سال 2100 میلادی به 30 میلیون نفر خواهد رسید و این بسیار برای آینده ایران خطرناک است و باید مسؤلین فرهنگی نیز در این راه تلاش کنند و همچنین مسولین اجرایی در فراهم سازی ازدواج، فرزندآوری و تسهیلات برای آنان تلاش‌ کنند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات و ری در مجلس در پایان گفت: در کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده به امنیت شغلی زنان پرداخته شده که طبق مصوبات مجلس اخراج مادران به بهانه بارداری و شیردهی ممنوع شده و همچنین تسهیلات برای استخدام مادران دارای فرزند، بسته معیشتی، کارت مادرانه برای بهره مندی مادران از اماکن رفاهی و… از جمله اقداماتی است که در مجلس شورای اسلامی درحال پیگیری است.

تجلیل از بانوان فعال در استان البرز

در این مراسم که با حضورزهره الهیان نماینده مردم تهران، حجت الاسلام و المسلمین مختاری امام جمعه ساوجبلاغ، مهندس یگانه شهردار هشتگرد، مهندس مهرور فرماندار ساوجبلاغ، سودابه رادفر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز برگزار شد، از 14 بانوی فعال که درعرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، صنعتی، دارویی، بهداشتی، کشاورزی،ورزشی و تولیدعلم در استان البرز فعالیت داشته اند، مادر بزرگوار شهید والا مقام مصطفی زارعکار و همسر شهید والا مقام مهدی قاسمی مدافع حرم، تجلیل و قدردانی شد.

نمایشگاه آثار هنری

در حاشیه اولین همایش الگوی سوم زن مسلمان، به همت بانوان هنرمند و فعال ساوجبلاغ، نمایشگاهی از آثار هنری این هنرمندان در حوزه نقاشی، قلمکاری و محصولات چرم برای بازدید مهمانان همایش الگوی سوم زن مسلمان برپا شده بود که آقای دکتر علی حدادی و خانم زهره الهیان و دیگر مسئولین همراه از این نمایشگاه بازدید کردند و این هنرمندان عزیز مورد تقدیر و تشکر آقای علی حدادی قرار گرفتند.

مروری بر همایش الگوی سوم زن مسلمان

 

تصاویر دیگر از اولین همایش الگوی سوم زن مسلمان هیئت اندیشه ورز بانوان دفتر نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ

نماهنگ تصاویر اولین همایش الگوی سوم زن مسلمان هیئت اندیشه ورز بانوان دفتر نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ