علی حدادی ×

حدادی:

مجلس یازدهم، مصمم به برداشتن گام بلند شفافیت است/ تحقق اعتمادسازی و کارآمدسازی با اجرای طرح شفافیت

مدیر مهر 8, 1400 0
مجلس یازدهم، مصمم به برداشتن گام بلند شفافیت است/ تحقق اعتمادسازی و کارآمدسازی با اجرای طرح شفافیت
مجلس با کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان موافقت کرده است، بررسی پیرامون جزئیات طرح در کمیسیون آیین نامه داخلی انجام شده و در نوبت رسیدگی صحن قرار گرفته است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان دور یازدهم مجلس مصمم به اجرای شفافیت جهت افزایش آگاهی مردم و اعتماد آنها به حوزه قانونگذاری کشور است، گفت: کارآمد سازی و اعتماد سازی با اجرای طرح شفافیت محقق خواهد شد.

علی حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص طرح شفافیت آرای نمیندگان، گفت: مجلس با کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان موافقت کرده است، بررسی پیرامون جزئیات طرح در کمیسیون آیین نامه داخلی انجام شده و در نوبت رسیدگی صحن قرار گرفته است. ما به دنبال این هستیم که گام بلند شفافیت ابتدا از مجلس شورای اسلامی برداشته شود، سپس دستگاه‌های اجرایی (قوای اجرایی و قضاییه) باید این حرکت خوب، ماندگار و انقلابی را ادامه دهند.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یازدهم افزود: به موجب طرح شفافیت، مردم از نظر نمایندگان درباره طرح و لوایح مختلف و موضوعات مطرح در مجلس مطلع خواهند شد. از سوی دیگر این طرح به اطمینان و اعتماد سازی مردم کمک می‌کند. البته اکثر نمایندگان در مدت اخیر آرای خود را به صورت شفاف اعلام کردند اما این اقدام باید در چارچوب قانون انجام شود تا شکل تبلیغاتی به خود نگیرد.
وی در ادامه اظهار کرد: شفافیت مجلس و اقدامات نمایندگان محوری‌ترین مولفه این طرح است. ما باور داریم که مردم باید از نظر نماینده‌های منتخب خود درباره مسائل مختلف مطرح در قوه مقننه، اطلاع داشته باشند. مردم باید به نمایندگان خود اعتماد داشته باشند تا نمایندگان بر اساس نیاز و خواسته آنها موضوعات در دستور را بررسی و رسیدگی کنند.
نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح شفافیت بر افزایش کارآمدسازی مجلس تاثیرگذار است، گفت: به موجب شفافیت، نمایندگان فعال‌تر خواهند شد، در شرایط فعلی در برخی موارد ممکن است تعدادی از نمایندگان حاضر در صحن به جهت مختلف در رای گیری شرکت نکنند یا رای مبتنی بر نظر کارشناسی و نیاز مردم ندهند، لذا به موجب شفافیت در توانمندسازی و کارآمدسازی تاثیرگذار است.
حدادی یادآور شد: با اجرای طرح شفافیت آرای نمایندگان طرح و لوایح به صورت دقیق‌تر و کارشناسی‌تر در مجلس بررسی خواهد شد البته این به این منظور نیست که در  شرایط کنونی کار کارشناسی دقیق انجام نمی‌شود، در واقع این طرح به افزایش آگاهی مردم از فرایند قانون گذاری و در ادامه به تقویت اعتماد مردم به مجلس کمک خواهد کرد.