علی حدادی ×

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس در گفتگو با خبرگزاری تیتر1:

قوه مجریه جسد برجام را علیرغم فشار اقتصادی هفت ساله به مردم، به دوش کشید

مدیر آذر 15, 1399 0
قوه مجریه جسد برجام را علیرغم فشار اقتصادی هفت ساله به مردم، به دوش کشید
علی حدادی گفت: بدعهدی های برجامی و نداشتن دستاورد برای جمهوری اسلامی واقعیتی در کف جامعه است، بر خلاف آنچه آقایان با حضور در مجلس درباره آن قسم خورده و قول داده بودند، نه تنها رفع تحریم اتفاق نیفتاد بلکه بلکه شاهد لغو یا تعلیق آن هم نبودیم

به گزارش تیتریک، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار تیتریک گفت: دولت جسد برجام را می کشد اما اینکه چرا اصرار به این موضوع دارد و از نظر رئیس جمهور، طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم ها مضر برای روند دیپلماتیک ایران خواهد بود را باید آقایان پاسخگو باشند.

علی حدادی افزود: بدعهدی های برجامی و نداشتن دستاورد برای جمهوری اسلامی واقعیتی در کف جامعه است، بر خلاف آنچه آقایان با حضور در مجلس درباره آن قسم خورده و قول داده بودند، نه تنها رفع تحریم اتفاق نیفتاد بلکه بلکه شاهد لغو یا تعلیق آن هم نبودیم، همچنین در بازارهایی چون ارز، سکه و بخش های مختلف فشار اقتصادی چندین برابر شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر محدودیت های ایجاد شده در روابط بانکی و عدم فروش نفت، موانعی بر سر راه تولید اورانیوم قرار گرفت و دانش هسته ای – پزشکی ما که امروز برای درمان بیماران نیاز هست هم مختل شد در حالی که از پیشرفت همین ظرفیت داخلی می توانستیم تولید انرژی کنیم.

مصوبه مجلس درصدد شکستن قفل موانع هسته ای در راستای منافع ملی است

حدادی تصریح کرد: مصوبه مجلس درصدد شکستن قفل موانع هسته ای در راستای منافع ملی است، توقف اجرای پروتکل الحاقی را در صورت اجرا نشدن تعهدات کشورهای برجامی، عادی نشدن روابط بانکی، رفع نشدن موانع کامل فروش نفت و رفع تحریم ها خواهیم داشت.

وی گفت: در مصوبه مجلس برای موارد مذکور یک ماه فرصت داده شده بود اما شورای نگهبان با توجه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی، زمان مصوبه مجلس را به دو ماه افزایش داد، این مصوبه از طریق رئیس مجلس به رئیس قوه مجریه ابلاغ شد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اکثریت مجلس گفت: بر اساس مصوبه مجلس تولید اورانیوم 20 درصد و رفع نیاز به اورانیوم بالای 20 درصد در زمینه پزشکی مد نظر بود، همچنین به کارگیری 1000 سانتریفیوژ نسل دو و رساندن آن به 1000 سانتیرفیوژ نسل 6 بعد از یکسال برای پیشرفت هسته ای، تولید ماهیانه 5 هزار کیلوگرم اورانیوم غنی شده، راه اندازی راکتور 40 مگاواتی آب سنگین اراک، راه اندازی راکتور آب سنگین 40 مگاواتی جدید، بهره مندی از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان از دیگر بخش های این مصوبه است.

وی با طرح این سوال که مصوبه مذکور چه ضرری برای روند دیپلماتیک کشور ما دارد، اظهار داشت: مگر تحریم کنندگان دولت و افراد زیر مجموعه آن بوده اند که در برابر یک مصوبه ارزشی، انقلابی و ارزشمند که در راستای رفع تحریم ها است، موضع می گیرند؟ مضوبه مجلس چه ضرر و زیانی برای این افراد خاص دارد؟

حفظ منافع ملی و دانشمندان هسته ای نیاز اصلی کشور ماست

حدادی تصرح کرد: حفظ منافع ملی و دانشمندان هسته ای و توسعه کشور در بخش های هسته ای نیاز اصلی کشور ماست، این مهم چه زیانی برای آقایان دارد؟ امروز نه سیاست ترامپ به درد کشور ما می خورد و نه سیاست بایدنی که در زمان حکومت اوباما بود.

تمامی روسای جمهور آمریکا برای حفظ منافع رژیم صهیونیستی مقابل ایران ایستاده اند

وی گفت: روند بایدن اگر بد تر از اوباما نباشد بهتر از وی هم نخواهد بود، اعتقاد ما این است که سیاست گذاری در حاکمیت آمریکا برای همه روسای جمهور آنها در برابر نظام جمهوری اسلامی یکی خواهد بود، تمامی روسای جمهور آمریکا برای حفظ منافع رژیم صهیونیستی مقابل ایران ایستاده اند.

حدادی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در درون حاکمیت آمریکا نفوذ شدیدی دارد، افزود: مصوبه مجلس چه ضرری برای دولت و روند دیپلماتیک کشور ما دارد با توجه به اینکه دیپلماسی ما غیر فعال بوده و انفعالی برخورد کرده است، ما زمانی که در برابر دشمن انفعال داشته باشیم مطمئنا آنها پیشروی خواهند کرد.

وی اظهار داشت: امروز پرچم توانمندی و اثربخشی جمهوری اسلامی ایران نه تنها در خاورمیانه، بلکه در دنیا به به اهتزاز درآمده است و حرف برای گفتن در جهان داریم، چرا باید عقب نشینی کنیم؟ حق ما این است که با قدرت، صلابت و شجاعت حق خود را بگیریم.

دولت طی 7 سال و نیم گذشته عملکرد مناسبی نداشته است

حدادی تصریح کرد: دولت طی 7 سال و نیم گذشته عملکرد مناسبی نداشته است، چرا که اگر اقدام مناسبی می شد باید انعکاس آن را در زمینه اقتصادی شاهد بودیم نه اینکه در تمامی بخش ها مشکلات بیشتر شود، متاسفانه آقایان اجازه دادند بازرسی آژانس فراتر از پروتکل الحاقی انجام شود و دانشمندان هسته ای ما در خطر قرار گرفتند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس در خاتمه با اشاره به اینکه دانشمند هسته ای – دفاعی ایران یعنی شهید فخری زاده برای تمام ملت تلاش می کرد اما دشمن ذلیلانه ایشان را ترور کرد. مجلس هم در تقابل با حرکتی که دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه نظام سلطه داشت این مصوبه را انجام داد. البته نباید به کشورهای اروپایی هم اعتماد داشته باشیم زیرا کسانی که به دشمن اعتماد کردند آسیب های سخت و جبران ناپذیری خورده اند.