علی حدادی ×

رای نمایندگان برای ارجاع طرح فضای مجازی به کمیسیون تخصصی بود/مجلس به دنبال فیلترینگ اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ نیست/معیشت، مسکن و تولید اولویت قوه مقننه است

مدیر مرداد 7, 1400 0
رای نمایندگان برای ارجاع طرح فضای مجازی به کمیسیون تخصصی بود/مجلس به دنبال فیلترینگ اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ نیست/معیشت، مسکن و تولید اولویت قوه مقننه است
علی حدادی گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد داده بود طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی پخته شود و کارشناسان آن را بررسی کنند اما متاسفانه عده ای القا کردند که مجلس به دنبال فیلترینگ است

به گزارش گروه استانی تیتریک، عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح موضوع “صیانت از کاربران در فضای مجازی” در مجلس مقوله موافق و مخالف بودن نمابندگان نبود، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: آنچه در مجلس رای گیری شد بررسی این طرح در صحن مجلس یا کمیسیون مربوطه بود.

علی حدادی افزود: فیلترینگ و موضوعات مختلفی که عده ای با جریان سازی به مجلس فشار می آورند در بین نیست، بحث اصلی صیانت از حقوق کاربران خواهد بود، این طرح باید در کمیسیون مشترک بررسی شود، متاسفانه اشتباهی در سطح جامعه به وجود آمده و اغلب مردم تصور می کنند مجلس به دنبال فیلترینگ است.

نماینده مردم ساوجلاغ در مجلس با اشاره به اینکه فیلترینگ اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ صحت ندارد، اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد داده بود طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی پخته شود و کارشناسان آن را بررسی کنند اما متاسفانه عده ای القا کردند که مجلس به دنبال فیلترینگ است.

حدادی تصریح کرد: مجلس به دنبال ایجاد فضای حقوقی برای کسب و کار و حق و حقوق برای تولیدمحتوای با اصالت است تا به نفع کاربران باشد، روزنامه ها و مطبوعات زنجیره ای، نگاه های دگراندیش، تفکرات غربی به این طرح هجمه وارد می کنند.

وی گفت: کشورهای خارجی از جمله آمریکا برای فضای مجازی قانون دارند اما در ایران قانونی وجود ندارد، مطالبه رهبر معظم انقلاب هم در موضوع فضای مجازی هم این بود که از این به هم ریختگی و بی در و پیکر بودن خارج شده و دارای چارچوب و ضابطه باشد.

حدادی افزود: رای گیری دیروز نمایندگان در این باره بود که طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی باید در کمیسیون تخصصی مشترک نظرات کارشناسی را اخذ و پخته کند، عده ای می گفتند طرح باید در صحن بررسی شود اما مجلس زمانی برای اختصاص دادن به این مسئله ندارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر صحن علنی مجلس نمی تواند ۵ الی ۱۵ جلسه وقت خود را صرف طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی کند، اولویت اصلی مجلس معیشت و مسکن مردم است، مجلس بیشترین وقت خود را صرف رفع موانع تولید و کشاورزی کرده است، چرا کسی درباره این مسئله حرفی نمی زند؟

حدادی در خاتمه تصریح کرد: عده ای فعالیت های مجلس را در راستای تولید در نظر نگرفته و صرفا صرف ۲ ساعت زمان توسط مجلس برای ارجاع موضوع فضای مجازی به کمیسیون تخصصی را مورد هجمه قرار می دهند، متاسفانه مسائل وارونه جلوه داده و حتی موضوع تعطیلی تپسی و دی جی کالا را طرح کرده بودند که صحت ندارد.