علی حدادی ×

دو شهرستان البرز با سرانه درمانی صفر/مردم روستاهای حواشی سد طالقان آب ندارند

مدیر شهریور 13, 1399 0
دو شهرستان البرز با سرانه درمانی صفر/مردم روستاهای حواشی سد طالقان آب ندارند
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سرانه درمانی دو شهرستان فردیس و طالقان در حال حاضر صفر است، گفت: مردم روستاهای اطراف سد طالقان با تانکر و دبه آب موردد نیاز خود را تأمین می‌کنند

علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظزآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، امروز در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس در ساوجبلاغ، با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی و جدی که بنیاد مسکن با آن مواجه شده در روستای طالقان است، گفت: سد طالقان ضمن اینکه وجودش بهره هایی را به شهرستان همجوار داشته اما روستاهای طالقان حقابه از آن سهیم نیستند و الان شاهدیم که بعضی از روستا ها با وجود نزدیکی به سد آب شیرین مورد نیاز خود را با دبه و تانکر تأمین می‌کنند.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مطالبات اصلی ما این است که حقابه ای که از سد طالقان به تهران، کرج و قزوین داده می‌شود چه برای مصرف شرب و چه برای مصرف کشاورزی به شهرستان‌های طالقان و نظرآباد نیز تخصیص یابد.

وی ضمن اشاره به سفر وزیر نیرو به البرز، گفت: طی این سفر مقرر شد حق ابه استان البرز و همچنین شهرستان‌های نظراباد وطالقان افزایش یابد.

این مقام مسؤول به پروژه جاده طالقان-هشتگرد اشاره کرد و گفت: این پروژه تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

حدادی به کمبود سرانه بهداشت و درمان اشاره کرد و یادآور شد: طی جلساتی که انجام شد گام‌های مثبتی در حوزه بهداشت و درمان تعریف شده است.

به گفته این مقام مسؤول طالقان فاقد بیمارستان است و ایجاد مرکز بهداشتی در این شهرستان یکی از اقدامات پیش رو خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه سرانه درمان فردیس و طالقان در حال حاضر صفر است، گفت: در گفت و گوی اخیری که با معاون وزیر بهداشت داشتیم، از مشکلات استان البرز در خصوص کمبود مراکز بهداشتی صحبت کردیم و تذکر لازم را دادیم.