علی حدادی ×

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفتگو با "تیتر۱":

جبران عقب ماندگی های کشاورزی و تقویت امنیت غذایی ضرورت دارد/ باور مسئولین به اقتصاد مقاومتی؛ اصل پیش برنده تولیدِ دانش بنیان

مدیر فروردین 2, 1401 0
جبران عقب ماندگی های کشاورزی و تقویت امنیت غذایی ضرورت دارد/ باور مسئولین به اقتصاد مقاومتی؛ اصل پیش برنده تولیدِ دانش بنیان
علی حدادی گفت: باید در جابجایی ها نیروهای انقلابی، ارزشی و باورمند به حمایت همه جانبه از تولید در عرصه های گردشگری، کشاورزی و صنعت در راس امور قرار بگیرند

به گزارش گروه استانی تیتریک، عضو کمیسیون تلفیق مجلس درباره شعار سال ۱۴۰۱، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر تولید نشان می دهد این مهم کلید حل مشکلات اقتصادی کشور و راه عبور از سختی های اقتصادی است.

علی حدادی افزود: توسعه تولید به معنای واقعی باید در کف جامعه اتفاق افتاده و اثرات آن در معیشت مردم، گرانی و تورم مشاهده شود، مسئولین دستگاه های اجرایی باید به این باور برسند که مشکلات تولید را با قانون حل کنند و انگیزه و اراده شرط نخست است.

وی اظهار داشت: مجلس سال ۱۴۰۰ درباره اموری که قوانین برای حل آنها مانع ایجاد کرده است به ویژه جهش تولید و شرکت های دانش بنیان اقداماتی انجام داد و قوانینی مصوب کرد که در راستای ایجاد اشتغال بود، امسال هم مجلس به عنوان ریل گذار وظیفه سنگینی بر عهده دارد.

رئیس مجمع نمایندگان البرز با تاکید بر اینکه با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب، امروز مسئولیت دولت، قوه قضائیه و مجلس سنگین و حساس است، در بخش دیگری تصریح کرد: نباید از اعتراف آمریکا به مقاومت مردم و شکست تحریم غافل شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تولید دانش بنیان و پیشرفت های علمی در کشور و حرکت رو به جلو در اهداف اقتصادی محسوس بوده و در سال ۱۴۰۱ هم مجلس پای کار است تا ریل گذاری و رفع قوانین موانع راه به شکل مطلوب انجام شود.

علی حدادی با اشاره به مصوبات مجلس در زمینه کشاورزی و سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان، افزود: باید برای فارغ التحصیلان هر رشته بستر اشتغال مرتبط فراهم شود، مهندسین کشاورزی می توانند در زمینه تولید محصولات کشاورزی و جبران عقب ماندگی ها و خودکفایی گام بردارند.

وی اظهار داشت: متاسفانه ترویج فرهنگ کشاورزی کمرنگ شده است در حالی که باید دانش آموختگان و فعالان عرصه کشاورزی در راستای کشاورزی دانش بنیان وارد عمل شوند تا نیاز کشور در عرصه های دام پروری، زراعت و باغات مرتفع شود.

حدادی با اشاره به اینکه امروز واردات نهاده دامی قابل پذیرش نیست و می توانیم بستری های لازم را در داخل کشور ایجاد کنیم، تصریح کرد: بخشی از این مسئله به قوه مجریه بازمی گردد و مدیرانی باید در راس کار باشند که به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اصل پیش برنده معتقدند.

وی گفت: مدیران اجرایی باید به تولید و توان شرکت های دانش بنیان باور داشته باشند، باید در جابجایی ها نیروهای انقلابی، ارزشی و باورمند به حمایت همه جانبه از تولید در عرصه های گردشگری، کشاورزی و صنعت در راس امور قرار بگیرند.

نماینده مردم نظرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شناسایی مدیران توانمند با تحصیلات و تخصص مرتبط در کشور که بتوانند کارآمدی نظام دینی را اثبات کنند، ضرورت دارد، افزود: کشور ما نیاز به اقدام شبانه روزی مسئولین با روحیه جهادی دارد.

حدادی اظهار داشت: اگر مسئولین به ساعت اداری ۸ الی ۱۴ اکتفا کنند هیچ اقدام تحول آفرینی انجام نمی شود در نتیجه مدیران باید از این فضا خارج شوند، اقدامات مجلس یازدهم بسترهای خوبی را در زمینه اشتغال و تولید ایجاد کرده است.

نماینده مردم طالقان و چهارباغ تصریح کرد: در استان البرز اقدامات خوبی می توان در زمینه غذا و دارو در شرکت های دانش بنیان انجام داد، البته مجموعه ای ۱۰۰ هکتاری برای استقرار شرکت های دانش بنیان فراهم شده تا شرکت های دانش بنیان در آن فعالیت داشته باشند.

حدادی با اشاره به اینکه مسئولین باید به جای تابلو و کاغذ شعار سال را عملیاتی کنند، گفت: باید به کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان در راستای اشتغال آفرینی اعتماد کنیم و جوانانی که با اعتقاد و باور پا به عرصه تولید گذاشته اند از تسهیلات برخوردار شوند.

وی ادامه داد: همانگونه که در دفاع مقدس انگیزه الهی رزمندگان رمز موفقیت آنها در عملیات ها بود امروز باید با اراده قوی در راستای تولید و اشتغال گام برداشت چرا که انگیزه و اراده قوی موتور محرکه تولید و حمایت همه جانیه از آن خواهد بود و موجب اعتماد و عزت ملی می شود.