علی حدادی ×

برنامه وزرای پیشنهادی باید مبتنی بر واقعیت و دغدغه مردم باشد/نظام از تفکر لیبرالی و اشرافی گری دولت روحانی آسیب دید

مدیر مرداد 23, 1400 0
برنامه وزرای پیشنهادی باید مبتنی بر واقعیت و دغدغه مردم باشد/نظام از تفکر لیبرالی و اشرافی گری دولت روحانی آسیب دید
علی حدادی گفت: مردم انتظار دارند در کوتاه مدت خدمات دولت سیزدهم را مشاهده کرده و وزرا با حضور در جمع آنها مشکلات جدی کف جامعه از اقتصاد تا معیشت، مسکن و اشتغال را حل کنند

به گزارش گروه استانی تیتریک، عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس درباره کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: انسجام بین مجلس و دولت و حمایت قوه مقننه از قوه مجریه وجود دارد اما باید وزرای پیشنهادی را بر اساس شاخص های مورد نظر ارزیابی کرد.

علی حدادی افزود: بر اساس انتظاری که مردم دارند بررسی های لازم صورت می گیرد چرا که بهانه ای دیگر وجود ندارد و نمی توان گفت تمام افرادی که معرفی شده اند مورد پذیرش هستند، شاخص ها، برنامه و توانمندی های آنها به همراه روحیه انقلابی و جهادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه مجلس رویکرد حمایتی از دولت را ضمن حفظ اختیارات قوا دارد، اظهار داشت: وظیفه قوه مقننه مطالبه گری است و افرادی انتخاب می شوند که کارآمدی، تخصص و شناخت لازم را داشته باشند. نباید به واسطه حمایت از دولت، افراد ضعیف را تائید کرده و در آینده گرفتار شویم.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظام از اشرافی گری دولت دوازدهم صدمه و آسیب سنگینی دید چرا که روحیه اشرافی گری و تفکر لیبرالی داشتند و نگاه آنها به خارج از کشور بود، لذا آنچه امروز مردم از مجلس انتظار دارند استقلال با رویکرد حمایت از دولت است.

حدادی گفت: رای اعتماد به وزرا مهم ترین زمان برای مطالبه گری نمایندگان مجلس است چرا که اگر مجلس دقت کرده و افراد مردمی، قوی و کارآمد را انتخاب کند قطعا دردسرهای مردم کمتر خواهد شد، البته عدم رای اعتماد به وزرا به معنای حمایت نکردن مجلس از دولت نیست.

وی افزود: امروز مجلس و دولت تمام توان خود را به کار گرفته اند تا به مردم خدمت کنند، نباید غفلت هم کرد چرا که آسیب کوتاهی و سهل انگاری قوه مقننه متوجه مردم خواهد شد، به جهت آینده نگری درست و نافذ باید بررسی های لازم صورت پذیرد و زمان آزمایش نیست.

حدادی اظهار داشت: مردم انتظار دارند در کوتاه مدت خدمات دولت سیزدهم را مشاهده کرده و وزرا با حضور در جمع آنها مشکلات جدی کف جامعه را از اقتصاد تا معیشت، مسکن و اشتغال حل کنند، تلاش می کنیم بر اساس امتیازهای وزرای پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی، جلسات مجلس و ارائه برنامه مبتنی با واقعیت آنها، انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه های وزرای پیشنهادی باید عملیاتی و بر اساس زمان و بودجه باشد، تصریح کرد: روحیه جهادی و استکبار ستیزی و نگاه به داخل باید به معنای واقعی در وزرا وجود داشته باشد، از امروز تا سه شنبه کمیسوین های تخصصی افراد را بررسی می کنند.

حدادی تصریح کرد: بعد از تاسوعا و عاشورا در صحن علنی مجلس رای گیری انجام خواهد شد، از نظر سنی ۷ سال کمتر یا بیشتر مقوله جوانگرایی در بین وزرا مشاهده شده و افراد ۴۳ ساله هم دیده می شود، علاوه بر جوان بودن وزرا آن چیزی که اهمیت دارد این است که آنها جوانان را باور داشته باشند.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه سپردن امور به جوانان و اعتماد به آنها باید مورد توجه وزرا باشد، گفت: باید از نفوذ به دولت جلوگیری شود و کادرسازی در بدنه بخش های مختلف از جمله وزارت کشور، استانداری ها و فرمانداری ها را شاهد باشیم، لازمه تحقق این مسئله کار تیمی خواهد بود.