علی حدادی ×

حدادی نماینده مردم استان البرز در مجلس در اولین دیدار با منتخبین شوراهای شهر هشتگرد:

اولویت و برنامه‌های نخست شوراها، توجه و خدمتگزاری به شهروندان باشد

مدیر تیر 24, 1400 0
اولویت و برنامه‌های نخست شوراها، توجه و خدمتگزاری به شهروندان باشد
منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر هشتگرد با نماینده مردم شریف شهرستان‌های ساوجبلاغ ،نظرآباد ،طالقان و چهار باغ دیدار و گفتگو کردند

علی حدادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در نشست با منتخبین شوراهای اسلامی شهر هشتگرد با اشاره به این‌که شورا و مشورت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اصول اجتماعی، در دین اسلام دارای جایگاه ویژه‌ای است اظهار داشت: منتخبین با شروع کارخود باید تلاش کنند، منافع شهروندان حفظ و مصالح آنان رعایت شود و در جهت افزایش اعتماد آنان گام بردارند بنابراین اولویت و برنامه‌های نخست شوراها باید درجهت توجه و خدمتگزاری به شهروندان باشد.

حدادی افزود: شورای شهر «مجلسی محلی» در سطح شهرهاست، که نمایندگان آن توسط مردمِ همان شهر انتخاب می‌شوند.

وی یکی از مهمترین وظایف منتخبین شوراها را انتخاب شهردار عنوان کرد و بیان داشت: انتخاب شهردار، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از اعضای محترم شوراها انتظار میرود با انسجام، وحدت، همگرایی، هم پوشانی و درنظرداشتن حق و مصلحت مردم در راس تصمیمات خود به این وظایف مهم بپردازند.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: تمام تلاش منتخبین شورای اسلامی شهر هشتگرد، باید در جهت احصاء دقیق موضوعات و تصمیمات درست در حوزه شورای شهر و تبدیل آن به پروژه های عمرانی و فرهنگی باشد.

حدادی مهمترین عامل تحقق مطالبات مردمی را اتحاد و همدلی شوراها دانست و تاکید کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نمایندگان قانونی مردم و پل ارتباطی مردم و مسئولین، همواره در جهت حل مشکلات و تحقق مطالبات مردم تلاش می‌کنند و در راستای رشد و توسعه شهرها و روستاهایشان گام برمی‌دارند.

نظارت برعملکرد شوراهای شهر و روستاها عامل بازدارنده برای پیشگیری از تخلفات و کارآمدسازی شوراها

وی در ادامه افزود: در اصلاح قانون جدید که در کمیسیون داخلی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است، نظارت بر عملکرد شوراهای شهر و روستاها پیش بینی شده است که عامل بازدارنده ای به منظور پیشگیری از تخلفات و کارامدسازی شوراها خواهد داشت.

وی در پایان ضمن تشریح این موضوع که این طرح در موضوع کارامدسازی نقش شوراها بسیار موثر است ادامه داد: یکی از خلل های مهمی که در قانون مربوط به شورها وجود دارد عدم نظارت بر عملکرد افرادی است که وارد شوراهای اسلامی می شدند .بر این اساس با تشکیل هیات نظارت عملکرد شوراها طی چهار سال فعالیت آنها رصد و نظارت خواهد شد که در نتیجه ارتقای سطح خدمت به مردم می باشد. امروزه شوراها حلقه اتصال مردم و مسئولان و بیان‌کننده و پیگیر مشکلات، مناطق خود هستند.