علی حدادی ×

انتقاد جدی علی حدادی به سهم ناچیز استان البرز از لایحه بودجه ۱۴۰۱/ اختصاص ۴ میلیارد تومان اعتبار ۳ درصدی نفت از ۱۰ هزار میلیارد تومان!

مدیر اسفند 7, 1400 0
انتقاد جدی علی حدادی به سهم ناچیز استان البرز از لایحه بودجه ۱۴۰۱/ اختصاص ۴ میلیارد تومان اعتبار ۳ درصدی نفت از ۱۰ هزار میلیارد تومان!
رئیس مجمع نمایندگان البرز گفت: لایحه دولت برای بودجه ۱۴۰۱ اجحاف بزرگی در حق البرز است، عقب ماندگی های زیرساختی بسیار زیاد است، مردم چه گناهی کرده اند؟

به گزارش گروه استانی تیتریک، رئیس مجمع نمایندگان البرز ضمن اعتراض جدی به سازمان برنامه و بودجه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تیتریک، گفت: در لایحه بودجه دولت ۱۴۰۱ ارسال شده به مجلس، ۳ درصد بودجه نفت به استان ها اختصاص داده شده است.

علی حدادی با اشاره به اینکه از ۱۰ هزار میلیارد تومان، ۴ میلیارد تومان به البرز اختصاص داده شده است، افزود: بر اساس بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی نباید تبعیضات ناروا وجود داشته باشد و باید در راستای اشاعه عدالت حرکت شود.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور باید دستور ویژه ای برای اصلاح شاخص ها صادر کند، قرار نیست بر اساس شاخص های غلط گذشته شود، با استاندار البرز هم صحبت و به ایشان اعلام کردم تا در نشستی با سازمان برنامه و بودجه پیگیر این موضوع باشد.

حدادی تصریح کرد: به دنبال طرح موضوع در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس برای افزایش بودجه در ارتباط با بخش نفت هستم، حرف ما استان های نفت خیز نیست، متاسفانه به برخی استان ها با جمعیتی کمتر از البرز اعتبار بیشتری داده شده است.

وی با اشاره به اینکه اختصاص ۴ میلیارد تومان به البرز ظلم است و نگاه خوبی نیست، خاطر نشان داشت: متاسفانه با این وضعیت استان ما سهمی از سرمایه بزرگ نفت در کشور ندارد در حالی که اصل ۳ قانون اساسی تکلیف و ظیفه ای بر عهده دولت گذاشته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با اشاره به اینکه مطمئنا حق مردم استان را می گیریم، خاطر نشان داشت: لایحه دولت برای بودجه ۱۴۰۱ اجحاف بزرگی در حق البرز است، عقب ماندگی های زیرساختی بسیار زیاد است، مردم چه گناهی کرده اند؟

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در خاتمه خاطر نشان داشت: قطعا معترض جدی به لایحه دولت هستم و معتقدم باید پایه برای البرز مشخص باشد، اگر اعتبار پایه برای استان خوب دیده شود می توان برای افزایش آن اقدامات خاصی را انجام داد و امیدوار بود.