علی حدادی ×

اقتصاد دانش بنیان برای کشور درآمدزا است

مدیر آذر 27, 1400 0
اقتصاد دانش بنیان برای کشور درآمدزا است
کرج - ایرنا - رییس مجمع نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد دانش بنیان برای کشور درآمد زا است و باید هرچه بیشتر مورد توجه قرار گیرد

علی حدادی روز شنبه در حاشیه افتتاح بزرگترین خط تولید واکسن تب برفکی کشور در استان البرز افزود: جهش های علمی کشور به سمت احیای عظیم علم و فناوری است و به زودی شاهد عصر طلایی علمی کشور خواهیم بود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است محور برنامه ریزی کشور مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان باشد نقش نخبگان نیز در این زمینه اولویت دارد .

حدادی گفت: باید خود را به گونه ای آماده کنیم تا در فرایند طولانی مدتی شاهد احیای تمدن و فرهنگ پیشینیان باشیم.
بزرگترین و پیشرفته‌ترین خط تولید واکسن تب برفکی کشور با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ میلیون دز، امروز درشهرستان نظرآباد به بهره برداری رسید.
این خط در کمتر از ۱۰ ماه با تلاش متخصصان دامپزشکی، واکسن سازی، شرکت‌های دانش بنیان و جوانان نخبه ایران ساخته شد.
سایت تولید واکسن تب برفکی، هزار و ۲۰۰ متر مربع اتاق تمیز و ظرفیت تولید سالانه ۲۰ میلیون دز واکسن تب برفکی روغنی و ۴۰ میلیون دز واکسن تب برفکی آبی دارد. این سایت تولیدی با سرمایه گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی راه اندازی شد.
با تولید این واکسن سالانه ۳۰ میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری می‌شود و با تکمیل ظرفیت آن، سالانه ۲۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به وجود خواهد آمد.
به منظور اجرای سایت تولید تب برفکی، ۳۸ شرکت همکاری کردند و با بهره برداری کامل آن، ۸۰ نفر نیروی متخصص مرتبط با حوزه “زیست فناوری” جذب می‌شوند.
در زمان حاضر در این شرکت ۷۰ نیروی متخصص و دانش آموخته برتر دانشگاه‌های کشور با میانگین سنی ۳۴ سال در بخش‌های تولید، کنترل و تضمین کیفیت، فنی و مهندسی، بازرگانی، برنامه ریزی، مالی، اداری، صادرات و فروش و فعالیت می‌کنند.