علی حدادی ×

اصلاح قانون انتخابات شوراها در مجلس یازدهم/شوراهای شهر تبدیل به شورای شهرداری شدند

مدیر تیر 4, 1399 0
اصلاح قانون انتخابات شوراها در مجلس یازدهم/شوراهای شهر تبدیل به شورای شهرداری شدند
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان ضمن انتقاد از اینکه شوراهای شهر به شورای شهرداری تبدیل شدند، گفت: اصلاح قانون انتخابات شوراها در اولویت کاری مجلس یازدهم قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی حدادی، نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس و سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اولین اولویت مجلس یازدهم اصلاح قانون انتخابات شوراهاست، گفت: این موضوع توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی و تدوین طرح است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم که اصلاح این طرح در کمیسیون شوراهای مجلس پخته شده و سپس به صحن علنی ارائه شود، افزود: باید قانون انتخابات شوراها به صورت کاملاً شفاف، کامل و جامع بوده و مباحث مختلف مرتبط با آن در ابتدا در کمیسیون امور داخلی کشور بررسی کارشناسی انجام شود و سپس به صحن علنی ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تاکید کرد: اینکه هم‌اکنون اصلاح ساختار قانون انتخابات مجلس را داشته باشیم، برای آن است که به انتخابات خرداد ۱۴۰۰ برسیم و برای آنکه خروجی خوبی داشته باشیم، باید این طرح از هم‌اکنون مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار بگیرد تا در انخابات از آن استفاده کنیم.

حدادی با بیان اینکه اولویت بعدی مجلس شورای اسلامی به اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مربوطظ می‌شود، اظهار کرد: یکی دیگر از بحث‌هایی که در کمیسیون عملیاتی خواهد شد، مربوط به استفاده از خرد جمعی است و در همین راستا قرار است از نظرات کارشناسی فرهیختگان و افراد باتجربه استفاده کنیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ تاکید کرد: یکی از خلأها و مشکلاتی که مربوط به شوراهای شهر و روستا آن است که بایستی نظارت بر مجموعه شوراها در قانون درج شود، چرا که نظارت مستمر می‌تواند مشکلات مرتبط با شوراهای شهر، روستا و بخش‌ها شهرستان‌ها داریم مربوط به مغفول واقع شدن نظارت‌هاست.

حدادی گفت: اصلاح ساختار مدیریت جامع شهری هم سومین دستورکار کمیسیون امور داخلی کشور است که ان‌شاءالله در اولین جلسه دو هفته آینده یعنی یکشنبه ۱۵ تیرماه این موضوع را هم در دستور داریم.

وی با بیان اینکه متأسفانه شوراهای شهر تبدیل به شوراهای شهرداری‌ها شده‌اند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم که دستگاه‌های خدمات‌رسان هم به مجموعه دستگاه‌های نظارتی پاسخگو باشند. باید نگاه‌های ما به این حوزه جامع،‌ متقن و کامل باشد تا بتوانیم آسیب‌های این حوزه را برطرف کنیم. به همین دلیل باید آسیب‌های مختلف را دیده و برای این موضوع پیشگیری‌های لازم را درنظر بگیریم.

حدادی در پایان با بیان اینکه باید کمیسیون داخلی کشور و شوراها را از حالت انفعالی خارج کنیم تا عملیاتی فکر و اقدام کنیم، گفت: قطعا این کمیسیون در مجلس یازدهم خروجی‌های بسیار خوبی را برای کشور خواهد داشت.