علی حدادی ×

علی حدادی عضو کمیسیون شوراهای مجلس مطرح کرد؛

مدیر مهر 24, 1400 0
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده استان البرز صنایع تبدیلی و تکمیلی است که قطعاً نیازمند توجه ویژه در این زمینه هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، علی حدادی شامگاه شنبه در کارگروه اشتغال که در محل سالن شهدای استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: اخیراً مصوبه‌ای در ارتباط با صدور مجوزهای کسب و کار به تصویب رسید.

وی بیان کرد: این مصوبه که بعد از تأیید شورای نگهبان ابلاغ خواهد شد یک حرکت و جهش بسیار خوبی در راستای ایجاد اشتغال خواهد داشت.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس تصریح کرد: متأسفانه فرآیند صدور مجوزها یک فرآیند طولانی بوده که این طرح برای فارغ‌التحصیلان جوان ما در رشته‌های مختلف طرح خوبی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس یکی از امتیازات مصوبه صدور مجوزهای کسب و کار، ایجاد اشتغال برای جوانان توانمند کشور و شکستن انحصار در بخشی از مجموعه‌هایی که انحصار برای خود ایجاد کرده بودند، است.

مجلس انحصار سردفتران را شکست

حدادی گفت: قانونی که اکنون وجود دارد بر اساس آن قانون انحصار ویژه‌ای برای سردفتران و مجموعه نمایندگان مجلس تعارض منافع ایجاد کرده بود که مجلس با رأی بالا این تعارضات را حذف کرد.

وی ادامه داد: در هفته آتی لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان به دستور مجلس به تصویب می‌رسد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان البرز به ویژه در بخش خصوصی اظهار کرد: با توانمندی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در سطح استان در حال انجام است.

وی بیان کرد: این ظرفیت‌ها یک امتیاز محسوب می‌شود که باید در راستای جذب سرمایه‌گذاران فعال از جمله صنایع تبدیلی و تکمیلی دقت نظر داشته باشیم.

حدادی با بیان اینکه یکی از حلقه‌های مفقود استان البرز صنایع تبدیلی و تکمیلی است که قطعاً نیازمند توجه ویژه در این زمینه هستیم، تصریح کرد: در این بخش فعالیت خوبی در زمینه ایجاد اشتغال و افزایش بهره‌وری می‌توانیم داشته باشیم.

تعطیلی صنایع به دلیل کمبود آب

وی با اشاره به بخشی از مشکلات استان که شامل واحدهای تولیدی نیمه‌تمام در سطح استان است، خاطرنشان کرد: امروز در بازدیدی که از دو شهرک صنعتی نظرآباد داشتیم، دو واحد تعطیل بودند و علت تعطیلی یکی از آنها کمبود آب بود در حالی که این مشکل قابل حل است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه اکنون روستاهای ما مصرف‌گرا تربیت شدند، گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در منابع طبیعی و کشاورزی وجود دارد، بنابراین باید حمایت از تعاونی‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

زیرساخت‌های حوزه آب و برق البرز با مشکل جدی مواجه است

وی در حوزه زیرساخت آب و برق در استان البرز با مشکل جدی مواجه هستیم، اظهار کرد: رودخانه کردان و شاهرود و سد کرج ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که باید با کمک دستگاه‌های مربوطه مدیریت آب را مد نظر قرار دهیم.

حدادی در خصوص تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران، متذکر شد: در فراکسیون ایثار و شهدا مجلس جلسات متعددی پیرامون این امر با حضور ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.