علی حدادی ×

حدادی با اشاره به نشست کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی:

کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی تصویب شد

مدیر فروردین 22, 1400 0
کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی تصویب شد
اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی را تصویب کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی علی حدادی: علی حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست امروز یکشنبه 22 فروردین ماه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: امروز طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در دستور کار قرار گرفت که کلیات و 4 ماده آن مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح تاکید شده است که بخشی از خدمات شهری و دستگاهای اجرای به مدیریت شهری و روستایی واگذار شود تا اهدافی چون توسعه پایدار، ارتقا کیفیت زندگی و گسترش عدالت و تامین حقوق شهروندی تحقق یابد.

وی اظهار داشت: برای تمرکز زدایی، تاب آوری و مشارکت مردم در امور عمومی، واگذاری تصدی های دولتی به نهادهای محلی و هماهنگ سازی ماموریت ها و وظایف در محدوده و حریم شهر و روستا به شهرداری ها و دهیاری ها صورت می گیرد.

این نماینده مجلس افزود: قلمرو این طرح در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان، آموزش، توسعه ، عمران، محیط زیست، اقتصادی شهری و روستایی به استثنای امور امنیتی، دفاعی و قضایی تعریف شده است که توسط شهرداری و دهیاری ها در حریم و محدودشان انجام می شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: امروز نخستین نشست بررسی این طرح بوده، طرح جامع مدیریت شهری و روستایی مباحث بسیاری دارد که به ترتیب در نشست های کمیسیون پیگیری می شود.