علی حدادی ×

پیگیر رفع مشکل تخریب خانه ها در طالقان از طریق قوه قضائیه، وزارت دادگستری و دادگستری استان هستم

مدیر آبان 4, 1400 0
پیگیر رفع مشکل تخریب خانه ها در طالقان از طریق قوه قضائیه، وزارت دادگستری و دادگستری استان هستم
نماینده مردم طالقان در مجلس با تاکید بر اینکه ما هم با ساخت و ساز غیرمجاز مخالف هستیم، گفت:، اما در عین حال باید ساختار اصلاح شود. یعنی در حال حاضر ساختار بنیاد مسکن ایراد دارد مثلا در طراحی طرح‌های هادی نیاز واقعی روستا‌ها درست پیش بینی نشده است. دوم اینکه با محور قانون روستاهایمان را مصرف گرا کردیم

علی حدادی نماینده مردم طالقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، درباره ساخت وساز‌هایی که در سنوات گذشته در شهرستان طالقان انجام شده، اظهار کرد: پیگیر موضوع هستم حتی در شورای تامین شهرستان تاکید کردم مردم شریف طالقان بهترین مردم هستند لذا یا نباید اجازه داده می‌شد که ساخت و ساز‌هایی انجام می‌شد و اگر اجازه داده شده اکنون پس ازچند سال زندگی؟

وی ادامه داد: چند سال ازاین موضوع گذشته و افرادی در آن خانه‌ها سکونت پیدا کردند. سوم اینکه در بعضی موارد مشاهده می‌شود خانوار‌هایی با متراژ۲۰، ۴۰ و ۵۰ متر ساکن هستند که اکنون قصد تخریب این خانه‌ها را دارند.

نماینده مردم طالقان در مجلس با تاکید بر اینکه ما هم با ساخت و ساز غیرمجاز مخالف هستیم، گفت:، اما در عین حال باید ساختار اصلاح شود. یعنی در حال حاضر ساختار بنیاد مسکن ایراد دارد مثلا در طراحی طرح‌های هادی نیاز واقعی روستا‌ها درست پیش بینی نشده است. دوم اینکه با محور قانون روستاهایمان را مصرف گرا کردیم.

حدادی تصریح کرد:، اما روستا‌ها باید تولید محور باشند. ضمن اینکه توسعه همه جانبه روستا‌ها باید دیده بشود تولید مرتبط همان روستا نیز باید دیده شود.

وی با انتقاد از وضع فعلی بافت روستا‌ها و اشکالات متعدد، بیان کرد: بخشی از این اشکالات مربوط به بنیاد مسکن است و بخشی هم به جهادکشاورزی بر می‌گردد یعنی جهاد وامورآب به عنوان ضابط موظف هستند قبل از اینکه آجر رو آجر گذاشته شود یاهرگونه اقدامی باید جلوگیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید تبعیض باشد درروستا‌های بالا دست و پایین دست رودخانه به عنوان بستر رودخانه می‌روند تخریب می‌کنند. من نمونه و مصداق‌هایی را داشتم که هیچ ساختی نبوده صرفا یه فنسی بوده رفتند و موجب تخریب درخت‌ها شدند. این موارد ایراداتی بوده که بنده شاهد آن بودم و از مجموعه سطوح بالای کشور درخواست دارم که توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: افرادی که از نقاط مختلف می‌آیند و ویلا‌های آنچنانی می‌سازند یا تصرف منابع طبیعی داشته اند؛ باید با آن‌ها برخورد شود. مشکل ما در حال حاضر بومی‌هایی هستند که در طالقان خودشان یا خانواده شان زندگی می‌کنند یا بازنشسته شده اند و می‌خواهند در آنجا زندگی کنند و این افراد مورد ظلم قرار گرفته شده اند.

نماینده طالقان در مجلس با تاکید بر اینکه بنده به عنوان خادم ملت از طریق قوه قضائیه، وزارت دادگستری و دادگستری استان پیگیر موضوع هستم، اما متاسفانه درسطح شهرستان مسئولین مربوطه به این موضوع اهمیت نمی‌دهند. توجه و ورود مسئولین محترم استان وکشوری رامی طلبد؛ حقیقتا مردم درحال حاضر ناراحت هستند.