علی حدادی ×

علی حدادی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

نیاز مردم حضور واقعی دولت در کنار آنهاست

مدیر فروردین 15, 1400 0
نیاز مردم حضور واقعی دولت در کنار آنهاست
علی حدادی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به جایگاه و عملکرد مجلس در یک سال اخیر و در واکنش به صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی‌بر لزوم برگزاری رفراندوم تأکید کرد: مجلس یازدهم با تمام توان و تلاش خود در راستای محقق شدن شعارهایی که طی 40 سال گذشته در مباحث مختلف و مخصوصا درراستای ایجاد

گروه سیاسی
علی حدادی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به جایگاه و عملکرد مجلس در یک سال اخیر و در واکنش به صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی‌بر لزوم برگزاری رفراندوم تأکید کرد: مجلس یازدهم با تمام توان و تلاش خود در راستای محقق شدن شعارهایی که طی ۴۰ سال گذشته در مباحث مختلف و مخصوصا درراستای ایجاد تمدن نوین اسلامی و تحکیم بخشیدن و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و همین‌طور مجموعه فعالیت‌هایی که مجلس طی سال ۹۹ داشت درراستای رأس امور بودن، بود. چراکه رهبر انقلاب فرمودند: مجلس در رأس امور است.
وی افزود: بنابراین هدف مجلس نیز در همین راستا بود و تلاش خود را انجام داد. اما امروز متأسفانه شاهد هستیم که دولتمردان ما نه‌تنها هیچ‌گونه عملی در این راستا انجام ندادند بلکه در گفتمانشان نیز هیچ تأکیدی بر تقویت گفتمان انقلاب نداشتند.
حدادی عنوان کرد: مسئولان بیشتر به حاشیه پراکنی مشغول هستند و آنچه امروز مردم نیاز دارند حضور واقعی مسئولان در کنار آن‌هاست، اما این انتظار دوری بیش نیست.
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: مجلس تلاشش بر این بود که اصلاح قوانین را از قانون‌های مزاحم تولید آغاز کند که قطعا سال ۱۴۰۰ یکی از رویکردهای اصلی مجلس این است که بتوانیم موانعی که در بخشی از قوانین وجود دارد، اصلاح و برداشته شود.
او ادامه داد: اما بیشترین وظیفه و وظیفه سنگین دولتمردان این است که در عمل کنار مردم باشند. در آخرین روز مجلس در سال ۹۹ تذکری را به رئیس‌جمهور دادم که ۷ سال شعار دادید اما مردم هیچ اقدام عملیاتی از شما ندیدند. این‌که در سخنرانی خود در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۰ رفراندوم را مطرح می‌کنند نیز حاشیه‌سازی است.
حدادی تأکید کرد: طی ۴۰ سال گذشته در تمام مراحل مختلف رفراندوم را داشته‌ایم و تنها کشوری هستیم که بیشترین رفراندوم یا انتخابات را داشته‌ایم و از روز ۱۲ فروردین که روز استقلال جمهوری اسلامی بوده است رفراندوم برگزارشده تا پر بحران‌ترین روزها.

اصل ماجرا؛ مبارزه با مفاسدی که در دولت وجود دارد
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: بنابراین بیشترین انتخابات در کشور ما برگزارشده و مواضع مردم نسبت به آرمان‌های امام(ره) و خون پاک شهدا به‌صورت روشن‌ بیان‌شده است.
این نماینده مجلس در انتها یادآور شد که سال‌هاست مردم جلوتر از مسئولان حرکت می‌کنند و متأسفانه دولتمردان ما فقط شعار دادند و امروز شاهد افزایش شکاف طبقاتی هستیم. درنتیجه آنچه مهم است رفراندوم نیست بلکه مسئله مهم مبارزه جدی با مفاسدی است که در بخشی از بدنه دولت یا سایر نهادها وجود داشته است.