علی حدادی ×

علی حدادی:

موانعی در توسعه لکه‌های صنعتی در استان البرز ایجاد شد

مدیر خرداد 1, 1400 0
موانعی در توسعه لکه‌های صنعتی در استان البرز ایجاد شد
گروه استانها -نماینده مردم ساوجبلاغ نظرآباد و طالقان در مجلس با بیان اینکه توزیع بودجه در استان نیاز به دقت دارد، گفت: نیازمندی‌های البرز در سند آمایش سرزمینی لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی حدادی در جلسه شورای برنامه ریزی استان البرز که عصر امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با تبریک سالروز فتح خرمشهر، اظهار داشت : مهمترین بخش توزیع اعتبار و بودجه مواردی است که باید در آن دقت شود.

وی با بیان اینکه اختصاص بودجه به استان البرز نیاز به بازنگری دارد، افزود: حق واقعی استان البرز از بودجه کشور داده نمی‌شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توزیع بودجه در استان نیاز به دقت دارد، بیان کرد: با جمع بندی‌های انجام شده قرار شد که سند آمایش سرزمینی ملی فعلا ابلاغ نشود.

حدادی با اشاره به اینکه در کمیسیون شوراهای مجلس سند استانی را بررسی می‌کنیم، تصریح کرد: مشکلاتی در مورد سند آمایش استانی وجود دارد و در سند آمایش استان البرز مواردی از جمله موضوع آب، تولید و نیروی انسانی و آموزش در سند آمایش استانی است و باید با توجه به سند آمایش سرزمینی نیازمندی‌ها و قابلیت‌ها و تهدیدها را ببینیم.

وی با بیان اینکه گفت: زمانی سند استانی کارآمد است که پاسخگوی زمان و میزان اختیارات باشد و سند آمایش باید سبب سرعت شود و نباید سبب توقف در امور شود.

حدادی با بیان اینکه سند استانی ریل گذاری برای آینده است و باید برای این حوزه کار کارشناسی انجام شود، ادامه داد: اگر نیازسنجی در استان درست انجام نشود مشکلاتی در بخش‌های مختلف ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه لکه‌های صنعتی استان قبل از برش 120 کیلومتری فعال بودند، گفت: موانعی در حال حاضر برای توسعه لکه‌های صنعتی در استان البرز ایجاد شده است و باید واقعیت‌ها در این زمینه دیده شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ نظرآباد و طالقان با اشاره به اینکه مصوبه ای برای فرصتها نباید تبدیل به تهدید شود، تصریح کرد: نگاه در این بخش در منطقه باید به صورت مجزا به تهران البرز و قم باشد و این سه استان نباید در سند یک نگاه به آنها وجود داشته باشد.

وی گفت: در حال حاضر آب مورد نیاز به باغداران استان البرز باید تامین شود و باید در سند آمایش این موضوعات مورد توجه قرار گیرد و نباید از این نیازمندیها غفلت شود چون در آینده تبعات بدی در این زمینه گریبانگیر استان البرز می‌شود.