علی حدادی ×

مشکل اراضی روستای خور برطرف شد

مدیر خرداد 30, 1401 0
مشکل اراضی روستای خور برطرف شد
نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: اراضی ۵۵ هکتاری و ۴۸ هکتاری روستای خور به منظور رفع مشکلات اهالی روستا تعیین تکلیف شدند

علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، چهارباغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص مشکل اراضی ۵۶ هکتاری و ۴۸ هکتاری روستای خور، گفت: در این خصوص‌جلسه مفصلی با حضور مدیرکل‌ ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی و بنیاد مسکن در خصوص برگزار شد؛ فرماندار شهرستان و اعضای شورای روستا نیز به عنوان نمایندگان مردم روستا به این جلسه دعوت شدند.

این نماینده مجلس در توضیح این معضل، تصریح کرد: اراضی خور به نام منابع طبیعی ثبت شده که برای مردم دچار مشکل شده است.

حدادی اظهار کرد: طی ۴۰ سال گذشته اهالی روستای خور با مشکلی تحت عنوان زمین ۵۶ هکتاری مواجه بودند که مالکیت و محدوده آن شرایط را برای توسعه روستا تحت شعاع قرار داده بود،طی این جلسه مقرر شد صبح روز ۳۱ خرداد اراضی ذکر شده از سوی منابع طبیعی به بنیاد مسکن تحویل داده شود.

وی یادآور شد: همچنین اداره کل ثبت اسناد نیز پای کار خواهد آمد و سندهای این اراضی به نام بنیاد مسکن تغییر نام می‌دهند.

حدادی اضافه کرد: همچنین معضل مشابه دیگری تحت عنوان زمین ۴۸ هکتاری که میان روستای خور و شهر جدید هشتگرد قرار گرفته بود نیز مطرح و قرار بر این شد ضمن چاره اندیشی برای این اراضی معضل فعلی بر طرف شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: مقرر شد از سوی مدیرکل راه و شهرسازی این اراضی را در کارگروه زیربنایی استان مطرح شود و از الحاق آن به شهرجدید جلوگیری شود.

وی در پایان با اشاره به ۵۲ شهید روستای خور و یادگاران دفاع مقدس در این روستا، اظهار کرد: تمامی مردم روستای خور لیاقت زندگی بدون دغدغه را دارند که ما سه ماه گذشته تمام توان خود را برای رفع مشکلات این روستا گذاشته ایم و‌ امیدواریم ظرف یک هفته آتی مردم ثمرات این مصوبه را درک کنند.