علی حدادی ×

مردم با دیپلماسی لبخند و نگاه غربگرایانه متحمل خسارت محض شدند/ اقتصاد درون زا؛ عامل اعتراف دشمن به شکست در فشار حداکثری

مدیر بهمن 28, 1400 0
مردم با دیپلماسی لبخند و نگاه غربگرایانه متحمل خسارت محض شدند/ اقتصاد درون زا؛ عامل اعتراف دشمن به شکست در فشار حداکثری
علی حدادی گفت: آقایان در دوره های پیشین تمام دنیا را در نظام سلطه خلاصه کرده و خسارت هایی به بار آوردند اما با دیپلماسی شجاعانه و انقلابی می توانیم در مقابل دشمن بایستیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی حدادی رئیس مجمع نمایندگان البرز درباره سخنان امروز رهبر معظم انقلاب با مردم آذربایجان، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی بر اساس نقشه راه امام خامنه ای با دیپلماسی فعال در مذاکرات وین پیش می رود.

حدادی با اشاره به اینکه نباید در مقابل دشمن انفعال نشان دهیم، افزود: دیپلماسی فعال و پیش برنده به معنای آماده به کار بودن و حرکت در مسیر اهداف با دست پر و در راستای منافع ملی، عزتمداری و عزتمندی جامعه اسلامی خواهد بود.

وی دیپلماسی ایران در دوره های قبل را منفعل دانست و اظهار داشت: متاسفانه آقایان با دیپلماسی لبخند و اعتماد به دشمن خسارت های سنگینی را به ملت ایران تحمیل کردند، آنها بر اساس کدخدایی که در ذهن خود ساخته بودند تعامل با دنیا را مطرح کردند.

حدادی تصریح کرد:دیپلماسی فعال یعنی با روحیه انقلابی و جهادی دسیسه های دشمن را بشناسیم و در مقابل توطئه ها و سرمایه گذاری های آنها، آورده هایی برای حفظ منافع ملی و عزتمندی کشور داشته باشیم، البته باید دیپلماسی اقتصادی را فعال کرد.

وی با اشاره به اینکه ثمره دیپلماسی فعال و اقتصادی، دیپلماسی عزتمدارانه است، گفت: باید در راستای توسعه کشور و خنثی سازی تحریم ها و سرمایه گذاری های دشمن نقشه راه داشته باشیم، در نتیجه نباید سهل انگارانه عمل کرد و با هوشمندی اهداف را پیش برد.

حدادی افزود: تیم مذاکره کننده باید نقشه های دشمن را بشناسند و بر اساس راهبردهای ترسیمی رهبر معظم انقلاب حرکت کنند، قطعا آینده ای درخشان و امیدبخش پیش روی نظام خواهد بود، البته باید دیلماسی گذشته را که خسارت محض بود کنار گذاشت.

وی با اشاره به اینکه تعریف تعامل با دنیا در گذشته صرفا نگاه غربگرایانه بود، اظهار داشت:آقایان در دوره های پیشین تمام دنیا را در نظام سلطه خلاصه کرده و خسارت هایی به بار آوردند اما با دیپلماسی شجاعانه و انقلابی می توانیم در مقابل دشمن بایستیم.

حدادی دیپلماسی عزتمندانه امروز را مرهون رشادت شهدا دانست و تصریح کرد: هر جا که با اعتقاد و باور به پایه و اساس جمهوری اسلامی حرکت کردیم در برابر دشمن پیروز می شویم، نگاه آقایان همواره در گذشته به واسطه مقوله نفوذ، به غرب بود.

وی گفت: سهل انگاری، عقب نشینی، تزلزل و تردید در دولت های گذشته به دلیل عدم اعتقاد آقایان به روحیه انقلابی و باورهای دینی بود اما امروز تبیین روشنگری های سیره امام (ره) مبنی بر اینکه مراقب باشید انقلاب به دست نامحرمان نیافتد موجب توجه به ارزش ها شده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به اینکه امروز دشمن به این نتیجه رسیده که فشار حداکثری با شکست مواجه است، افزود:این مسئله نشان می دهد با اعتقاد به ائمه اطهار و روحیه انقلابی می توان پیشرفت و پیروزی را در عرصه های مختلف به دست آورد.