علی حدادی ×

علی حدادی: 

مجلس شورای اسلامی سه برنامه حمایتی از تعلیم و تربیت تصویب کرد

مدیر اردیبهشت 17, 1401 0
مجلس شورای اسلامی سه برنامه حمایتی از تعلیم و تربیت تصویب کرد
مجلس انقلابی سه برنامه حمایتی در راستای ارتقاء جایگاه معلمان و تقویت زیرساخت های تعلیم و تربیت تصویب کرد

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ،نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم اعلام کرد: مجلس انقلابی سه برنامه حمایتی در راستای ارتقاء جایگاه معلمان و تقویت زیرساخت های تعلیم و تربیت تصویب کرد.

علی حدادی افزود: تعلیم و تربیت اول نظام جمهوری اسلامی ایران است و معلم در اصل پایه گذار تمدن نوین اسلامی است. وی با اشاره به این که محصول آموزش و پرورش مبتنی بر تعلیم و تربیت دینی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز معلمان در نظام آموزش و پرورش نقش ویژه ای دارند که در ۴۳ سال گذشته اثربخشی این نقش را در جامعه دیده ایم.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش مرکز جذب، خلاقیت و ابتکار است لذا توجه به نیازهای آن ضرورت دارد. حدادی با بیان این که تربیت مقدم برآموزش است، اضافه کرد: توسعه مهارت های حرفه ای و مهارت معلمان از موارد مهمی است که باید ارتقاء کیفی یابد و تخصص معلمان در قالب دوره های ضمن خدمت به روز رسانی شود که در سند تحول بنیادین به این مهم پرداخته شده است.

وی ایجاد تحول دربرنامه آموزش و پرورش را ضروری دانست و بروز کردن محتوای تعلیم و تربیت، توسعه فرهنگ تفکر و تحقیق، تبیین اندیش دینی و سیاسی امام راحل را دراین حوزه مهم برشمرد.

حدادی یادآورشد: از سوی مجلس شورای اسلامی با توجه به نقش مهم آموزش و پرورش در جامعه ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای رتبه بندی معلمان اختصاص داده شد.

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیز به آموزش و پرورش اختصاص داد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی برای نوسازی و بهسازی فضا های آموزشی هشت هزار میلیارد تومان مصوب شد.
حدادی به دغدغه مدیران مدارس در بخش هزینه انشعابات پرداخت و عنوان کرد: با مصوبه مجلس شورای اسلامی هزینه انشعابات مدارس رایگان شد.

وی با بیان این که رتبه بندی معلمان با هدف ارتقاء جایگاه و منزلت معلمان در جامعه مصوب شد، خاطرنشان کرد: امروز معلمان در جانعه نقش موثر دارند چون مسئولیت تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی بر عهده این
عزیزان است.

وی افزود: دولت و مجلس برای حل مشکلات آموزش و پرورش همدل و همگام هستند. نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قانون رتبه بندی معلمان را باید به نفع معلمان تفسیر کنیم.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: ما وظیفه داریم در هفته بزرگداشت معلم ازهمه همکاران در مدارس استان البرز که در ۲۵ ماه گذشته که شاهد شیوع ویروس کرونا و تعطیلی آموزش حضوری بودیم، تقدیر و تکریم کنیم.