علی حدادی ×

لزوم اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه قوه مقننه/ استان البرز با ۳ میلیون نفر جمعیت فقط ۳ نماینده دارد

مدیر مرداد 12, 1400 0
لزوم اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه قوه مقننه/ استان البرز با ۳ میلیون نفر جمعیت فقط ۳ نماینده دارد
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس خواستار اصلاح جدول حوزه های انتخابیه قوه مقننه شد

علی حدادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی، گفت: افزایش تعداد نمایندگان اولین مولفه ای است که در اصلاح جدول مذکور باید مدنظر قرار بگیرد.

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حوزه های انتخابیه استان ها در گذشته بر اساس معیارهای خوبی چینش نشده لذا اکنون شاهد بروز مشکلات و آسیب های زیادی هستیم.

وی در این راستا، ادامه داد: به مثال استان البرز با جمعیت حدود 3 میلیون نفر مجموعا شاهد حضور 3 نماینده است که نیاز جدی به افزایش تعداد نمایندگان با توجه حجم مراجعات مردمی و میزان فعالیت ها ضروری است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی نیاز به منابع مالی است و در ادوار گذشته مجلس نیز مطرح شده است لذا همواره مخالفت هایی در این خصوص صورت گرفته است؛ در این میان باید یادآور شد دولت ها نیز همواره به دلیل مباحث تامین اعتبار با آن مخالف بوده اند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکثریت نمایندگان خواستار افزایش تعداد منتخبان ملت هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور باید شاخص های دقیقی پیش بینی شود تا این طرح همانند گذشته با مخالف مواجه نشود.