علی حدادی ×

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز:

غرب استان البرز مستعد سرمایه گذاری در بخش دارو و غذا است

مدیر تیر 15, 1401 0
غرب استان البرز مستعد سرمایه گذاری در بخش دارو و غذا است
کرج - ایرنا - نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ ،نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان های غرب استان البرز به واسطه وجود مراکز مهم تولیدی و صنعتی در بخش غذا و دارو از ظرفیت لازم برای سرمایه گذاری برخوردار هستند

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حدادی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح خط تولید واکسن وخط تولید محصولات بیولوژیک و پپتیدی شرکت بیوسان فارمد که با حضور رییس قوه قضاییه در شهرستان ساوجبلاغ انجام شد، افزود: گروه دارویی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: این شهرک صنعتی و دارویی موفقیت های خوبی در استان البرز داشته که درسطح ملی و فراملی تاثیر گذار بوده است .

حدادی بیان داشت: ۲ هزار میلیارد تومان برای افتتاح خط تولید واکسن و خط تولید محصولات بیولوژیک و پپتیدی شرکت بیوسان فارمد پیش بینی شده که یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تاکنون سرمایه گذاری شده است .

نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعه برکت از ۱۰ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و فرآیند تولید دارو را در شهرستان ساوجبلاغ برعهده دارد .

حدادی یادآورشد: این مجموعه در غرب آسیا و خاورمیانه منحصر به فرد بوده و در زمینه تولید دارو و تامین نیاز واکسن تلاش های وافری دارد .

شهرک سلامت و صنعتی دارویی برکت استان البرز در زمینی به وسعت ۲۰۰ هکتار برای استقرار تعداد زیادی شرکت داروسازی احداث شده است.

شهرک سلامت و صنعتی دارویی برکت در ۷۷ قطعه با مشارکت شرکت‌های داخلی و خارجی تکمیل می‌شود.

عمده ترین تولید دارویی این شهرک خط تولید واکسن کوو ایران برکت است.