علی حدادی ×

صنعت گردشگری، بهترین جایگزین برای صنعت نفت/استان البرز دارای ظرفیت فراوان گردشگری

مدیر اردیبهشت 29, 1401 0
صنعت گردشگری، بهترین جایگزین برای صنعت نفت/استان البرز دارای ظرفیت فراوان گردشگری
نماینده مردم شریف ساوجبلاغ، نظراباد، طالقان و چهارباغ روز پنجشنبه به مناسبت روز میراث فرهنگی در نشست جمعی از فعالان این حوزه گفت : صنایع دستی و گردشگری،کشورمان را از بزرگ ترین تمدن ها برشمرد که دارای میراث فرهنگی فاخری در سطح جهان است

نماینده مردم شریف ساوجبلاغ، نظراباد، طالقان و چهارباغ روز پنجشنبه به مناسبت روز میراث فرهنگی در نشست جمعی از فعالان این حوزه گفت: صنایع دستی و گردشگری، کشورمان را از بزرگ ترین تمدن ها برشمرد که دارای میراث فرهنگی فاخری در سطح جهان است.

حدادی اظهار کرد: صنعت گردشگری در توسعه پایدار و همه جانبه نقش مهمی دارد و می‌تواند با توجه به تحریم‌ های ظالمانه مسیری روان در فرآیند غلبه بر مشکلات اقتصادی و بیکاری باشد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری باید جایگزین صنعت نفت شود،گفت: با برنامه‌ ریزی‌های اصولی بازدهی این صنعت بالا می رود چرا که با کمترین هزینه و کمی مدیریت به راحتی می توان برای کشور ارز آوری کرد.

رییس مجمع نمایندگان البرز،گفت: امروز صنعت گردشگری اهمیت ویژه برخوردار است و می تواند حوزه اشتغالزایی و ارز آوری برای کشور ظرفیت بسیار مهمی به حساب آید.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان نظرآباد دارای ظرفیت های بسیاری در حوزه های میراث فرهنگی و صنایع دستی است که بی شک با رونق آن در شهرستان خواهیم توانست علاوه بر گسترش توانمندی ها، بستر مناسبی برای توسعه دیگر توانمندی های نظرآباد نیز فراهم نماییم.

وی افزود: محوطه ازبکی ظرفیت معرفی البرز را دارد به طوری که می توان برای معرفی استان البرز از محوطه ازبکی کمک گرفت همانطور که نماد این استان نیز تپه ازبکی میباشد و این مهم بیانگر نقش و جایگاه پراهمیت این محوطه ارزشمند در ایران کوچک است.

نماینده مردم شریف ساوجبلاغ،نظرآباد،طالقان و چهارباغ در مجلس یازدهم در ادامه بر ضرورت شناسایی و نمایش توانمندی های تمامی هنرمندان صنایع دستی تاکید نموده و گفت: صنایع دستی که خوشبختانه در شهرستان نیز رونق زیادی داشته و هنرمندان بسیار ماهری در این خصوص داریم از جمله صنایعی است که با کمترین سرمایه گذاری بیشترین اشتغال را ایجاد می نماید.

حدادی همچنین بر حمایت از فعالان حوزه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی و بر ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری،ایجاد و تجهیز مراکز آموزش و فروش صنایع‌دستی و… در شهرستان نظرآباد تاکید کرد.