علی حدادی ×

دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم وحدت نظر دارند

مدیر خرداد 18, 1401 0
دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم وحدت نظر دارند
کرج - ایرنا - نماینده مردم طالقان،نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت برای حل مشکلات مردم به ویژه در بحث معیشت وحدت نظر دارند

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حدادی روز پنجشنبه در جمع نخبگان و معتمدان شهرستان ساوجبلاغ افزود: در مجلس نگرانی ها در خصوص دهک بندی ها و قطع یارانه برخی خانوارها با وزرای تعاون ، اقتصاد و دارایی ، صمت و جهاد کشاورزی درمیان گذاشته شد.

وی اضافه کرد: براساس دستور رییس جمهور در بحث ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به گونه ای عمل کرد که به مردم آسیب نرسدو در موضوع دهک ها توجه جدی داشت.

نماینده مردم طالقان،نظرآباد، ساوجبلاغ و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز نهاده های کشاورزی و دامی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید رایزنی های لازم با هدف تامین تولیدات بیشتر را دراین زمینه داشت.

حدادی گفت: براساس گزارش ها و بررسی ها در استان البرز بیش از یک هزار تن ماکارونی یک کارخانه ماکارونی نبا ارز قبلی انباشت داشت و توزیع نمی کرد در حالی که کالا به وفور در بازار است فقط باید نظارت های بیشتری داشت.

وی تاکید کرد: معاون اول رییس جمهور با همراهی که دارد باید در زمینه تثبیت قیمت ها اقدامات موثر داشته باشد و در جراحی اقتصاد با تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیش رفت .

حدادی یادآورشد: رونق اقتصادی هشت درصدی برای سال ۴۰۱ امید واقعی به آینده درخشان نظام اسلامی است و امیدواریم در راستای ایجاد تمدن اسلامی اقدامات موثری انجام شود.

نباید روحیه انقلابی تحریف شود

این نماینده مجلس در ادامه به بحث روحیه انقلابی و استکبارستیزی در کشور به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: نباید این روحیه در کشور تحریف شود و تفکرات غربی نفوذ یابد.

وی اضافه کرد: عملکرد منفی مسوولان مورد انتقاد قرار گیرد و دراین زمینه لازم است به صورت جدی عمل کرد .

حدادی با اشاره به اینکه دراستان البرز ۲۲ انتصاب بوده و دخالتی درآن نداشته است گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم دخالت نمایندگان مجلس و صرفا مشورت آنان درانتصاب ها دخالتی در ۲۲ انتصاب البرز نداشتم.

وی اضافه کرد: انتصاب معاون سیاسی استان البرز را سه نماینده مردم این استان در مجلس شورای اسلامی مطلع نبودند و همینطور در خصوص معاون عمرانی استانداری البرز و مدیر کل ها هم عمل شد.

حدادی تاکید کرد: انتظارمی رود از استاندار و وزرا نیروهای انقلابی، بومی ،جوان ، با تجربه و توانمند را انتخاب کنند.

وی خطاب به فرماندار ساوجبلاغ که در این نشست حضور داشت یاد آورشد: روز معارفه فرماندار گفته شد که چرا حضور ندارم باید گفت که از من دعوت نشده بود و بنده به عنوان سرباز ولایت مطیع فرمان ولی امر مسلمین هستم و آنچه که مهم است در مسیر ولایت حرکت کنیم.

دولت در واکسیناسیون اقدامات موثری داشت

نماینده مردم طالقان، نظرآباد ،ساوجبلاغ و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در واکسیناسیون برای مقابله با بیماری کرونا با همراهی همه نیروهای درمانی، مردمی و جهادی بواسطه همدلی و مواساتی که ایجاد شد اقدامات موثری داشت چنانچه آمار فوتی ها و ابتلا به کرونا امروز کاهش یافته و این امر درنتیجه انسجام و وحدت بوجود آمد.

حدادی درادامه به اقدامات مجلس یازدهم در طول فعالیت پرداخت و افزود: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب قوانینی که مانع بود مورد توجه قرار گرفت و قانون راهبردی از مصوبات مجلس یازدهم برای پشتبانی از نظام در راستای منافع ملی و منابع ملی است.

این نماینده مجلس گفت: در دولت قبل چشم امید به غرب در بحث مذاکرات هسته ای بود و خودکفایی فراموش دشه بود ولی امروز با همراهی دولت و مجلس و با این اقدام راهبردی مجلس و پایداری هیات اعزامی در بحث مذاکرات دست ما پر است.

اصلاح احکام دایمی بودجه یکی دیگر از محورهایی بود نماینده مردم طالقان،نظرآباد، ساوجبلاغ و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی به آن پرداخت و افزود: اصلاح ساختار بودجه یکی از مطالبه های جدی رهبر معظم انقلاب بود .

وی ادامه داد: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ، تولید دانش بنیان و جهش تولید که امسال نیز شعار سال با این اهداف نامگذاری شده بسترهای خوبی برای کارآمد سازی شرکت های دانش بنیان است.

حدادی بیان داشت: کارآمد سازی شرکت دانش بنیان باید در بخش های کشاورزی و صنعت باشد و امروز یکی از مشکلات الان بخش کشاورزی سنتی است که باید به کشاورزی دانش بنیان تبدیل شود.

وی اضافه کرد: با توجه به نیروی انسانی جوان باید قابلیتها و ظرفیت ها شناسایی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

نماینده مردم طالقان،نظراباد، ساوجبلاغ و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مالیات و فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت : این موضوع یکی از مشکلات کشور بوده و این مهم با تشکیل یک بانک اطلاعاتی کامل و جامع برای جلوگیری از رانت ها و فرار مالیاتی قابل حل است.

جمعیت سالمند مشکلاتی ایجاد خواهد داشت

حدادی با اشاره به قانون جمعیت جوان نیز بیان داشت: قاانون جمعیت جوان اگر دقت نشود بنا به فرمایش رهبرمعظم انقلاب جمعیت سالمند مشکلاتی را ایجاد می کند بنابراین این قانون باید حمایت شود تا در راستای تحکیم خانواده و فرزند اوری گام های موثری برداشت.

وی اضافه کرد: امروز مشوق های بسیاری برای جمعیت داریم و ابلاغ شده بطوریکه ایین نامه داخلی انجام شده اما باید عملیاتی شود.

حدادی ، یکی از مطالبه جدی مردم را شفافیت عنوان کرد و افزود: این مهم درکمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بررسی شد و شفافیت قوای سه گانه و تمام دستگاه های اجرایی به استثنا وزارت اطلاعات و برخی از دستگاه های امنیتی به دلیل موضوع امنیت مورد توجه قرار گرفت.

وی یاد آور شد: قانون مدیریت تعارض منافع که در سطح کشور خیلی از موارد از امتیازهای مسوولان به دلیل دسترسی به اطلاعات سوء استفاده شده و قانون تقویت امنیت غذا که استراتژی است همه دستگاه ها مسوولیت دارند حرکت دانش بنیان کشاورزی را برای رفع موانع تولید داشته باشند .

البرز فقط تابلوی استانی دارد

حدادی توجه به مناطق محروم از موضوعات مهم در دست بررسی درمجلس برشمرد و افزود: استان البرز در سرانه های مختلف درمانی و آموزشی درست احصا نشده بود و این استان برخوردار بود در حالی که استانی غیر برخوردار بوده و در سرانه درمانی، اموزشی، ورزشی عقب ماندگی دارد.

نماینده مردم طالقان ، نظراباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تذکراتی را داشتم در صحن و سفر رییس رییس جمهور در بحث سه درصد سهم نفت درمناطق محروم به البرز بی توجهی شده بود بخشی از پروژه های ما بر می گردد به منابع ملی دارایی استان عدد و رقم اصلاح نشد .

وی گفت: امروز ۲۱ درصد بودجه البرز افزایش یافته اما به معنای این نیست کامل حق خود را گرفتیم چراکه بخشی از حق البرز را گرفتیم.

حدادی غرب استان البرز را شامل شهرستان های طالقان،نظرآباد، چهارباغ ساوجبلاغ در حوزه تولید کشاورزی ویژه برای استان و کشور مهم خواند و ادامه داد: تولیدات دارویی و غذایی خوبی دراین شهرستان ها داریم که درامد آنها به تهران می رفت.

وی افزود: همچنین درآمد بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ البرز به تهران می رفت که بازگشت داده شد و با توجه به ظرفیت صادراتی استان البرز مکانیزم خوبی در بحث گمرک آن تعریف شد.

ارتقای شهر چهارباغ ، تجهیز مراکز درمانی شهرستان های غرب استان البرز به امکانات بیشتر از جمله دستگاه ام ار ای ، حل مشکلات احداث بیمارستان درطالقان و مهستان با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ، حل مشکلات راه طالقان – هشتگرد که ۲۱ سال برجای مانده بود و ایمن سازی نیاز داشت از دیگر مباحثی بود که نماینده طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی دراین نشست به آنها پرداخت.

کارشناسان طرح های هادی شهرستان های غرب استان البرز بومی شدند

حدادی با اشاره به غیر بومی بودن کارشناسان طرح های هادی در شهرستان های غرب استان البرز گفت: این کارشناسان از طریق گوگل به موضوع طرح های هادی دراین منطقه رسیدگی می کردند که با مشکلات همراه بود که با دستور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این مشکل نیز برطرف و قرار شد از کارشناسان بومی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث تخصیص اب که مراحل سختی را داشت و از سال ۸۶ تخصیص مصوب نشده بود پیگیری شد و خط انتقال آب برای مهستان وشهر هشتگرد پیش بینی شده و قرار است مشکل روستاها دراین مناطق مرتفع شود.

حدادی اضافه کرد: در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، پنج درصد از منابع فروش اب سدهای کشور را در مجلس پیگیری کردیم برای منطقه غرب استان البرز نیز اقدامات موثر صورت گرفت