علی حدادی ×

علی حدادی نماینده مجلس:

خانه ملت در کنار دولت مصمم به جلب رضایت مردم است

مدیر آذر 13, 1400 0
خانه ملت در کنار دولت مصمم به جلب رضایت مردم است
کرج – ایرنا – نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی مصمم و از هیچ کمکی به دولت برای تامین مطالبات مردم و جلب رضایت آنان دریغ ندارد

علی حدادی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکز البرز تاکید کرد که بر اساس این رویکرد نمایندگان مجلس در استان ها نیز همسو با این سیاست مجلس، تمام توان خود را برای هم افزایی با استانداران بکار گرفته اند.

وی ادامه داد: امروز باید نگاه وحدت محور و انسجام برای هم افزایی هرچه بیشتر در رفع مشکلات داشت و در این مسیر “شناخت” مهمترین موضوعی است که باید براساس آن برنامه ریزی ها صورت گیرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی معتقد است که امروز باید دغدغه مردم را داشت و از هیچ تلاشی برای جلب رضایت مندی مردم فروگذار نبود.

نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسوولیت سنگین رسانه ها گفت: امروز آرامش و اقتدار جمهوری اسلامی را مدیون خون شهدا و منویات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب هستیم .

وی بیان داشت: رسالت امروز همگان آن است که صدای مردم باشیم و رسانه صدای مردم است و حتی در مجلس شورای اسلامی با توجه به این مهم از وضع قوانینی که مانع برای مردم ایجاد می کند باید خودداری شود .

حدادی افزود: مجلس شورای اسلامی دقت لازم را در مصوبات باید داشته و وقتی قانون مصوب شد باید برای تسهیل گری مردم باشد .

این نماینده مجلس در ادامه به قانون اقدام راهبردی مجلس اشاره کرد و گفت: این قانون دست کشور را در مذاکرات پرکرد و امروز باید دیپلماسی اقتصادی و سیاسی فعال داشت بطوریکه ظرفیت کشورهای دیگر با اولویت کشورهای همسایه بکار گرفته شود.

زیرساخت های لازم در البرز پیش بینی نشده است

حدادی همچنین با اشاره به ظرفیت های فراوان استان البرز گفت: متاسفانه زیرساخت های لازم دراین استان پیش بینی نشده و منابع درآمدی خوبی داریم که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با افزایش جمعیت سالانه ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفری به جمعیت استان البرز افزود: این افزایش جمعیت مساله مهمی است که باید دیده شود و اصلاح ساختار بودجه کشور از موضوعات مهم است .

نماینده مردم طالقان، نظرآباد،ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساختار بودجه کشور باید عدالت محورباشد و ارتباط خوب رییس جمهوری با مردم و ملاقات های میدانی و حضوری ایشان دربین کارگران و اقشار مختلف نوید های خوبی برای حل شدن بسیاری از مسایل است.

وی بیان داشت: امروز مردم در اصلی ترین نیازهای خود از جمله معیشت و مسکن با مشکل مواجه هستند و استان البرز نیز با وجود ظرفیت های وافری که دارد می تواند در تولید و اقتصاد سهم بسزایی داشته باشد.

حدادی افزود: یکی از مشکلات استان البرز رفتن منابع مالی آن به تهران است که در صورت استفاده و جذب این منابع می توان بسیاری از مشکلات را مرتفع ساخت .

وی یادآورشد: ۲ سد بزرگ طالقان و امیرکبیر را در استان البرز داریم ولی چرا درصدی از فروش این آب شرب، برای توسعه این استان هزینه نشود.

نماینده مردم طالقان،ساوجبلاغ ،نظراباد و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مشکلات جاده طالقان که پروژه ای ۲۱ ساله بود اشاره کرد و بر حل مشکلات این جاده برای رفاه هرچه بیشتر مردم تاکید کرد.

استان البرز مشکل آب کشاورزی ندارد

حدادی همچنین با اشاره به اینکه استان البرز مشکل آب کشاورزی ندارد گفت: بخش اعظمی از مشکلات دراین حوزه به مشکلات مدیریتی باز می گردد که باید مطالبه گری را داشت.

نماینده مردم طالقان،نظرآباد ، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید شفافیت در بحث مالیات ها نیز دشت و امروز شاهد آن هستیم که مالیات از مردم گرفته می شود و ۱۱۰ درصد تحقق امر دراین بخش داریم درحالی که ۳۰ درصد به استان داده می شود .

وی ادامه داد: امروز درشبکه توزیع اعتبار مشکل داریم که باید اصلاح شود و سند آمایش کشور که پیش از این محتوا نداشت براساس بررسی ها باید اصلاح و مبنای برنامه ریزی قرار گیرد.

حدادی گفت: پهنه بندی های اقتصادی و کشاورزی نامناسب داریم بنابراین باید مراکز اقتصادی و کشاورزی به درستی تعریف شده و از ظرفیت های گردشگری براساس سند آمایش بهره برداری شود که این مهم نگاه دلسوز مدیران را می طلبد.

نبود تخت بیمارستانی در شهرستان طالقان ، شهرجدید هشتگرد ، کمبود تجهیزات درمانی ، پزشک متخصص از جمله دغدغه های این نماینده مجلس بود که در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز مطرح شد.

بسیاری از کالاهای اساسی مردم در البرز تولید می شود

حدادی در ادامه به ظرفیت بالای البرز در تولید اشاره کرد و افزود: بسیاری از کالاهای اساسی در این استان تولید می شود و بخشی دیگر هم با برنامه ریزی اصولی تر امکان تولید آن است.

وی افزود: اگر نگاه اقتصاد مقاومتی در استان البرز همراه با برنامه ریزی جامع و کاملی باشد مشکلات حل می شود و امروز به مدیران جهادی با روحیه انقلابی نیاز داریم یعنی مدیرانی که به ساعت کاری بسنده نکنند و همراه با مردم باشند.

نماینده مردم طالقان،نظرآباد،ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به پروژه های نیمه تمام ، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تولید دارو از دیگر مباحثی است که باید مدنظر قرار گیرد.

حدادی بیان داشت: با وجود مهاجرت بالا در استان البرز شاهد رشد مناطق حاشیه نشینی و مناطق محروم هستیم که برای نخستین بار درسال ۱۴۰۰ توانستیم اعتبار مناطق محروم برای استان البرز و شهرستان های غرب این استان از جمله شهرستان های طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهار باغ بالغ بر ۱۵۹ میلیارد تومان تهیه کنیم .

وی گفت : این اعتبار از طریق کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد و از انجا به استان البرز بنابراین جذب این اعتبار مهم است چراکه با افزایش ۸۰ تا ۱۴۰ درصد اعتبارات جذب تملک دارایی استان البرز می توان گام های موثری را برداشت چراکه عقب ماندگی و مشکلات زیرساختی بسیاری دراین استان داریم .