علی حدادی ×

حجم سنگین محتوای کتب درسی از کیفیت آموزش کاسته است

مدیر بهمن 29, 1399 0
حجم سنگین محتوای کتب درسی از کیفیت آموزش کاسته است
حجم کتاب‌ها سنگین است که فرصت را برای آموزش عمیق گرفته است؛ این مباحث همچنین آموزش سبک زندگی را کمرنگ کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، چهارباغ و طالقان در مجلس، عصر امروز در شورای آموزش و پرورش استان البرز که با حضور وزیر مربوطه در سالن شهدای دولت برگزار شد، با بیان اینکه نکات ملی در بحث آموزش و پرورش قابل ذکر وجود دارد، گفت: حجم کتاب‌ها سنگین است که فرصت را برای آموزش عمیق گرفته است؛ این مباحث همچنین آموزش سبک زندگی را کمرنگ کرده است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، چهارباغ و طالقان در مجلس، بیان کرد: یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه مسؤولان مربوطه قرار گیرد دبیرانی است که دروس غیر مرتبط را تدریس می‌کنند که موجب به کاهش کیفیت آموزش در مدارس می‌شود.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در بخش هنرستان‌ها بودجه کافی تخصیص نیافته است و کمبود اعتبار منجر به کاهش کیفیت آموزش‌های شاخه‌های فنی حرفه ای است؛ معافیت هنرستان‌ها در حوزه پرداخت قبض آب، برق و گاز نیز می‌تواند اقدامی مفید برای بهبود فعالیت‌های آن‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه بودجه مربوطه به هنرستان‌ها باید به میزان کافی لحاظ و تخصیص داده شود، تصریح کرد: همچنین سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس باید مکفی و با کیفیت باشد تا سلامت دانش آموزان به خطر نی‌افتد.

حدادی با اشاره تراکم جمعیت حوزه انتخابیه خود، یادآور شد: مدارس فرسوده در این مناطق نیازمند توجه ویژه مسؤولان و خیرین دارد.