علی حدادی ×

جنگ اوکراین و روسیه تأثیری بر روند مذاکرات هسته ای ندارد

مدیر اسفند 20, 1400 0
جنگ اوکراین و روسیه تأثیری بر روند مذاکرات هسته ای ندارد
نماینده مردم نماینده طالقان و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که در رسانه ها در خصوص تاثیرگذاری جنگ اوکراین و روسیه بر روند مذاکرات گفته می شود صرفاً گمانه زنی های رسانه ای است و در واقع ارتباطی بین این دو موضوع وجود ندارد

علی حدادی نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی نمایندگان ما، در خصوص مذاکرات وین گفت: مذاکرات وین براساس مسیر واقعی و درست خود در حال پیگیری است. احتمالا شیطنت های رسانه ای در این میان صورت بگیرد تا روابط مثبت و سازنده ایران و روسیه را دچار خدشه کنند لیکن این شیطنت ها تاثیری بر اراده طرفین برای حصول توافق ندارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: در دولت جدید مبنای مذاکرات عوض شد و از وادادگی در مذاکرات به حفظ اقتدار در مذاکرات تغییر جهت داد و این از اقدامات مثبت و قابل تقدیر دولت جدید می باشد.

حدادی افزود: آنچه که در رسانه ها در خصوص تاثیرگذاری جنگ اوکراین و روسیه بر روند مذاکرات گفته می شود صرفاً گمانه زنی های رسانه ای است و در واقع ارتباطی بین این دو موضوع وجود ندارد که بخواهد روند مذاکرات را مختل و درگیر حواشی کند.

این نماینده مردم درباره ارائه تضمین توسط آمریکا برای عدم عهدشکنی در برجام گفت: خواست جمهوری اسلامی رفع تمامی تحریم ها و ارائه تضمین واقعی از طرف غربی ها به ویژه آمریکا مبنی بر عدم خروج غیرقانونی از توافق می باشد. تا زمانیکه این مفاد رعایت نشود تیم مذاکره کننده ایرانی از مواضع خود کوتاه نخواهد آمد و از حقوق ملت ایران دفاع خواهد کرد.

نماینده طالقان در پایان تصریح کرد: تیم مذاکره کننده باید دقت وتوجه جدی داشته باشند، ازجمله حفظ منافع ملی؛ لغو تمام تحریم ها؛ تضمین اساسی و راستی آزمایی بارعایت زمانبندی است.