علی حدادی ×

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس:

چرا تخیص ۴۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها محقق نشد

مدیر بهمن 29, 1399 0
چرا تخیص ۴۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها محقق نشد
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به پیش‌بینی تعمیر سیستم گرمایش مدارس در بودجه سال آینده، گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان از سهم تجهیز هنرستان ها اجرا نشد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی حدادی امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: حجم زیاد و محتوی کتاب‌های درسی برای دانش آموزان در تمام مقاطع سنگین است و این موضوع سبب دلزدگی دانش آموزان می‌شود. آموزش مهارت‌های زندگی و سبک زندگی باید مورد توجه آموزش و پرورش قرار گیرد.

نماینده مردم ساوجبلاغ نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دبیران نباید در حوزه غیر تخصصی به امر آموزش و تدریس اشتغال داشته باشند، بیان کرد: آمار نشان می‌دهد که شاخص برنامه ششم توسعه مبنی بر سهم 50 درصدی هنرجویان شاخه‌های فنی و حرفه ای و کارو دانش از کل دانش آموزان متوسطه نظری محقق نشده است.

حدادی با بیان اینکه اجرای یک مهارت به دانش آموزان از جمله وظایف آموزش و پرورش است که باید هر سال برای 500 هزار دانش آموز نظری اجرا شود که اعتبار لازم برای این موضوع پیش بینی نشد ، عنوان کرد: در قانون بودجه 1399، 400 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها درنظر گرفته شد که این موضوع تخصیص نیافته و محقق نشده است.

سخنگوی کمیسیون شورای‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه 1400 پیش‌بینی‌هایی برای تعمیر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، تجهیزات آموزشی و یا کمک آموزشی مدارس و هنرستان‌ها اختصاص یافته و معافیت هنرستان‌ها از پرداخت هزینه‌های آب و برق و گاز در سقف ریالی که پیش بینی شده امروز وزارت آموزش و پرورش با دستگاه‌های اجرایی محقق نشده که این موضوع سبب مشکلات جدی شده است.

حدادی با بیان اینکه نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان در مورد سرانه فضاهای آموزشی تراکم جمعیت زیادی دارد و مدارسی فرسوده در این مناطق وجود دارد، گفت: خیرین زیادی در ساخت مدارس تلاش زیادی انجام داده اند.

وی با بیان اینکه اردوگاه طالقان 30 هکتار است که باید از آن استفاده کرد.