علی حدادی ×

بیان مشکلات و دغدغه‌های مردم شهر جدید هشتگرد از سوی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در نشستی با حضور وزیر راه و شهر سازی

مدیر فروردین 18, 1401 0
بیان مشکلات و دغدغه‌های مردم شهر جدید هشتگرد از سوی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در نشستی با حضور وزیر راه و شهر سازی
همزمان با حضور آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی در استان البرز، وزیر راه و شهرسازی مهمان مردم شهر جدید هشتگرد بود که ضمن بازدید میدانی از شهرجدید هشتگرد نشستی نیز با حضور مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و علی حدادی نماینده مردم شریف ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ و دیگر مسئولین شهرستان برای بررسی مشکلات شهرجدید هشتگرد برگزار و مشکلات مردم این شهر

علی حدادی نماینده مردم شریف ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان بیان داشت: طبق بازدید‌های میدانی که از شهر جدید هشتگرد داشتیم و دیدارها با مردم این شهر و بررسی‌هایی که داشتیم. شهرجدید هشتگرد با مشکلات فراوانی روبرو است و نیاز است که هر چه سریعتر از سوی دولت رفع شود. متأسفانه امکانات شهر با جمعیت همخوانی ندارد. انشعاب‌ها به میزان لازم توزیع نشده است و مردم در رنج هستند. بارها در این خصوص از وزارت راه و شهر سازی و دیگر وزارت خانه‌ها برای رفع مشکلات پیگیری کرده‌ام و تذکرات لازم را داده‌ام.

مسکن مهر دغدغه مردم شهر جدید هشتگرد است
حدادی نماینده مردم شهرجدید هشتگرد بیان داشت: متأسفانه شهرجدید هشتگرد از مشکلات زیادی رنج می‌برد که یکی از آنها کمبود زیرساخت‌های لازم و بلاتکلیفی در مسکن مهر است که گزارش آن به آقای وزیر و مسئولین وزارت راه و شهر سازی داده شده است. مسکن مهر هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شود تا مردم عزیز از مشکلات رهایی یابند.
وی افزود: همچنین مشکل مسکن ملی و نهضت ملی مسکن که از سوی دولت در حال پیگیری است نیز پا برجا است چرا که با توجه به اینکه شهرجدید هشتگرد از مناطقی است که قرار است جزء طرح نهضت ملی مسکن باشد نیاز به افزایش زیرساخت‌ها و خدمات عمومی دارد.

شهر جدید هشتگرد یک تخت بیمارستان هم ندارد
رئیس مجمع نمایندگان استان البرز در خصوص کمبود امکانات درمانی بیان داشت: با توجه به مهاجر پذیر بودن شهرجدید هشتگرد و رشد جمعیت، این شهر نیازمند 200 تخت بیمارستانی است ولی یک تخت بیمارستانی نداریم. مجوز لازم برای راه‌اندازی بیمارستان شهر جدید هشتگرد گرفته شده و راه‌اندازی آن که بر عهده وزارت راه و شهر سازی است باید در الویت باشد. بیمارستان 96 تخت خوابی شهر جدید هشتگرد در بخش خصوصی است که با مشکلات و درگیری‌های فراوانی روبرو است که نیاز است هر چه سریع‌تر از سوی دولت رفع گردد.

امینت باید ارتقاء یابد/ برای هر فاز یک کلانتری در نظر گرفتیم
علی حدادی در خصوص امنیت در شهرجدید هشتگرد بیان داشت: امنیت در شهرجدید هشتگرد باید ارتقاء یابد، برای رفاه حال مردم نیاز است که حضور نیروی انتظامی افزایش یابد که برای هر فاز یک کلانتری در نظر گرفتیم که هر چه سریعتر این موضوع باید عملیاتی شود تا نیروی انتظامی در هر فاز استقرار یابد.

حمل و نقل شهری و برون شهری از مشکلات مردم شهر جدید هشتگرد
عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: متروی کرج به هشتگرد متاسفانه به صورت ناقص افتتاح شد و هنوز نیز با ظرفیت کامل کار نمی‌کند و مردم نسبت به این موضوع اعتراضات زیادی دارند. بارها از سوی دولت برای تکمیل آن وعده‌ها و زمان‌های مختلفی تعیین شده است که هنوز به طور کامل محقق نشده است. مردم نیار دارند تا بتوانند به راحتی به مرکز استان و پایتخت و همچنین در درون شهر تردد داشته باشند و حمل و نقل عمومی باید ارتقاء یابد.

مدیریت دوگانه و نداشتن نام برای شهرجدید هشتگرد
حدادی افزود: در شهرجدید هشتگرد مدیریت دوگانه وجود دارد که برای رفع مشکلات و همچنین افزایش سرعت در خدمات دهی به مردم و توسعه شهر نیاز است که اتحاد لازم برقرار گردد.
بعد از چندین سال از ساخت شهرجدید هشتگرد متأسفانه با وجود پیگیری‌های متعدد بنده و دیگر مسئولین هنوز نامی برای این شهر انتخاب نشده است. نام مهستان از سوی مردم مقبولیت لازم را دارد و در وزارت کشور نیز مصوبه آن موجود است همچنین در جلسه هفته گذشته که با وزیر کشور داشتم آن را پیگیری کردم. مردم درخواست دارند که این موضوع هر چه سریعتر محقق شود.

آرامستان از نیازهای مردم شهرجدید هشتگرد
نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در پایان گفت: متأسفانه شهرجدید هشتگرد با جمعیت بالایی که دارد و مهاجرت مردم به این شهر و طرح‌هایی که برای افزایش جمعیت برای این شهر وجود دارد، نیاز به آرامستان برای دفن اموات خود دارد. در حال حاضر متأسفانه مردم این شهر مجبور هستند برای دفن اموات به شهرها و شهرستان‌های دیگر مراجعه کنند که آنها را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند. باید این موضوع از سوی وزارت راه و شهرسازی رفع شود.