علی حدادی ×

نماینده مردم استان البرز در مجلس در گفتگو با "تیتر۱":

بروکراسی اداری و محدودیت بانک ها؛ ۲ مانع بزرگ توسعه تولید در البرز/مجلس “بومی سازی گردش مالی صنایع” را در قانون بودجه ۱۴۰۰ تصویب کرد

مدیر فروردین 1, 1400 0
بروکراسی اداری و محدودیت بانک ها؛ ۲ مانع بزرگ توسعه تولید در البرز/مجلس “بومی سازی گردش مالی صنایع” را در قانون بودجه ۱۴۰۰ تصویب کرد
علی حدادی گفت: برخی از کارافرینان از سنوات گذشته تا کنون به واسطه بروکراسی اداری یا روند برخورد دستگاه های اجرایی البرز خسته شده و سرمایه خود را به سمت دیگر استان ها سوق داده اند، این مانع را باید حل کرد.

به گزارش گروه استانی تیتریک، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تیتریک به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰،گفت: در راستای شعار سال تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب وظیفه داریم با استفاده از ظرفیت مجلس برای رفع موانع قانونی اقدام و از تولید حمایت کنیم.

علی حدادی با اشاره به اینکه باید با مشوق ها و اعطای مجوزها موانع را از سر راه تولیدکنندگان برداریم، افزود: بسترها و ظرفیت های خوبی درکشور و البرز داریم اما باید نیاز مردم را تامین کند و از سرمایه گذارها حمایت کرد، همین مسئله در بازار مرغ هم حاکم است چرا که تولید مرغ در استان ۲۵ درصد است و ۷۵ درصد مابقی از دیگر استان ها تهیه می شود.

وی با طرح این سوال که آیا نمی توان با توانمندسازی البرز نیاز استان را از ظرفیت های بومی تامین کنیم، اظهار داشت: باید به واحدهایی که در حال تولید بوده و ظرفیت توسعه را دارند کمک کرد، استان در زمینه تولید شیر، گوشت قرمز و دیگر محصولات زمینه ها و بسترهای خوبی دارد اما متاسفانه موانعی در این مسیر جلوی پیشرفت را گرفته است.

حدادی اولویت مجلس در سال ۱۴۰۰ را رفع موانع قانونی تولید دانست و تصریح کرد: متاسفانه بعضا بروکراسی اداری مانعی بر سر راه تولید شده و آن را ناکارآمد کرده است، دستگاه های اجرایی و سیستم حاکم با سرمایه گذاری که قصد حرکت در راستای تولید دارد به گونه ای برخورد می کنند که وی را پشیمان کرده یا ظرفیت تولید ۱۰۰ درصدی آن را را به ۲۰ درصد می رساند.

وی با اشاره به اینکه پنجره واحد لازمه برون رفت از مشکلات است، گفت: نباید اعطای مجوزها به سرمایه گذاران در حد حرف باشد، بلکه باید به معنای واقعی در کنار کارافرین قرار بگیریم و با حمایت های لازم مجوزهای مورد نیاز آنها صادر شود تا تولید کننده از کار خسته نشود یا کار را رها نکند.

حدادی افزود: برخی از کارافرینان از سنوات گذشته تا کنون به واسطه بروکراسی اداری یا روند برخورد دستگاه های اجرایی البرز خسته شده و سرمایه خود را به سمت دیگر استان ها سوق داده اند، این مانع را باید حل کرد و البته اگر اراده باشد می توانیم از سرمایه گذاران استان حمایت کنیم.

وی اظهار داشت: باید از سرمایه داران توانمند دعوت کنیم تا در صنایع به ویژه “تبدیلی” که ظرفیت خوبی برای البرز است وارد عمل شوند چرا که جلوگیری از خام فروشی می تواند ارزآوری خوبی برای استان داشته باشد و صادرات غیر نفتی راهکار مهمی در راستای به رخ کشیدن ظرفیت های کشاورزی و دیگر بخش ها است.

حدادی تصریح کرد: البرز در زمینه دارویی از تولید واکسن کرونا تا انسولین بسترهای خوبی دارد و سرمایه گذاران خواستار ورود به این عرصه هستند البته اگر حمایت های لازم از آنها صورت گیرد، همچنین در راستای شعار سال وزارت خانه کشاورزی و صمت یا منابع طبیعی باید با جدیت پای کار بیایند.

وی با اشاره به اینکه مردم از شعارخسته شده اند، و امیدواریم با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و روی کارآمدن دولت انقلابی و ارزشی کنار مردم بایستیم تا آینده خوبی را برای توسعه کشور رقم بزنیم، در بخش دیگری گفت: متاسفانه بانک های استان البرز محدودیت ارائه خدمات و تسهیلات دارند که باید رفع شود.

حدادی با اشاره به اینکه عدد و رقم بسیار کمی از نظر خدمات دهی به بانک های البرز اختصاص داده شده است، افزود: متاسفانه هنوز استان ما را به چشم یک شهرستان می بینند در حالی که کارگاه های تولیدی البرز فراملی هستند و نیاز به تسهیلات فراوانی برای توسعه تولید خود هستند اما پس از مراجعه به بانک های استان به واسطه اینکه بانک ها اختیار کافی را برای خدمات ندارند ناچارند به تهران مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ مصوب شده است که کلیه کارگاه های تولیدی و مراکزی که در عرصه تولید فعال هستند باید مالیات، گردش مالی و ارزش افزوده خود را در اختیار استانی بگذارند که در آن کار می کنند، در کنار این مسئله باید بانک ها به ویژه در البرز اختیارات استانی داشته باشند تا تسهیلات را به اندازه کافی به تولید کننده بدهند.

حدادی با تاکید بر اینکه تسهیلات باید توجیه فنی، اقتصادی داشته و با سود کمتری پرداخت شود، تصریح کرد: ارائه خدمات با این شرایط ارزش افزوده خوبی برای کارآفرین ها داشته و آنها را تشویق می کند. البته خوشبختانه در استان البرز هر یک از بخش ها نه تنها رو به پیشرفت است بلکه می تواند نیاز کشور را هم تامین کند البته اگر اراده جدی در دستگاه ها وجود داشته باشد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی در خاتمه با اشاره به اینکه وحدت و انسجام دستگاه های اجرایی در البرز می تواند رونق اقتصادی را در استان به دنبال داشته باشد، خاطرنشان داشت: اگر اراده ملی برای ورود نقدینگی به عرصه تولید در کشور وجود داشته باشد بزرگترین مانع از سر راه کشور برداشته خواهد شد.