علی حدادی ×

علی حدادی:

باید نظارت بر شبکه توزیع کالاها افزایش یابد

مدیر اردیبهشت 17, 1401 0
باید نظارت بر شبکه توزیع کالاها افزایش یابد
اگر حرکت ما در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی دانش بنیان شود شاهد رشد بهره وری خواهیم بود که نتیجه آن کنترل تورم است

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر حرکت ما در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی دانش بنیان شود شاهد رشد بهره وری خواهیم بود که نتیجه آن کنترل تورم است.

علی حدادی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به راهکارهای کنترل تورم در سطح کشور بیان کرد: یکی از ریشه های تورم رشد نقدینگی در سطح کشور است که باید جلوی آن گرفته شود. استقراض از بانک مرکزی نیز یکی از عوامل مهم دیگر است که خوشبختانه رئیس جمهور به طور جدی ورود کرده تا جلوی آن را بگیرد. تقویت پایه پولی کشور نیز یکی از راهکارهای مهم برای کنترل تورم است که باید به آن توجه شود.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر لازم است که مدیریت جامع و کامل بر روی شبکه توزیع کالاها اعمال گردد. متاسفانه امروز شبکه توزیع کالاها معیوب است. باید توجه اساسی و ریشه ای به شبکه توزیع کالاها شود. بخشی از کالاهای اساسی در گمرک رسوب شده و نیازمند یک مدیریت صحیح و اقدام به موقع در این حوزه هستیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی است که می گوییم کالاهای اساسی وجود ندارد که شرایط متفاوت می شود. اما امروز کالاهای اساسی در سطح کشور وجود دارد. بحث مهم این است که باید به موقع کالاهای اساسی از مبدا به مقصد رفته و در اختیار مصرف کننده قرار گیرد. در کنار اصلاح شبکه توزیع باید نظارت دقیقی نیز اعمال گردد.

وی در ادامه تاکید کرد: مادامی که نظارت و کنترل بر شبکه توزیع ضعیف باشد هر کسی یک تصمیمی برای خود اتخاذ می کند. آنگاه ما می بینیم هرکسی هر نرخی که می خواهد تعیین می کند. زمانی که یکپارچگی در نظارت باشد و قیمت ها ثبات داشته باشند، دیگر دست سودجویان کوتاه شده و شاهد تنظیم بازار به دنبال آن کنترل تورم خواهیم بود.

وی افزود: مجلس در بودجه ۱۴۰۱ تمام تلاش خود را کرد تا کسری بودجه اتفاق نیفتد. بعضا در دولت های گذشته نحوه غلط توزیع اوراق منجر به تورم شده بود. خوشبختانه دولت جدید گام درستی در جهت اصلاح این روند برداشته است. توزیع اوراق خودش نقش موثری در کنترل تورم دارد. نقدینگی باید به سمت تولید هدایت شود. اگر حرکت ما در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی داشن بنیان باشد شاهد رشد بهره وری خواهیم بود که نتیجه آن کنترل تورم است. باید یک اراده جدی و انگیزه کافی برای کنترل تورم در کشور حاکم شود. تیم اقتصادی دولت وظیفه سنگینی بر عهده دارد.