علی حدادی ×

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس:

البرز نیازمند سند آمایش سرزمین است

مدیر آبان 24, 1400 0
البرز نیازمند سند آمایش سرزمین است
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس گفت: امروز به یک نقشه راه یعنی سند آمایش سرزمین نیاز داریم و در سند آمایش باید پهنه بندی لحاظ شود

ساوجبلاغ – نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس گفت: امروز به یک نقشه راه یعنی سند آمایش سرزمین نیاز داریم و در سند آمایش باید پهنه بندی لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حدادی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ساوجبلاغ که با حضور استاندار البرز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: چهار شهرستانی که در غرب استان البرز واقع شده‌اند، ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند.

وی بیان کرد: در گذشته منابع و بودجه درآمدی شهرستان کرج از استان تهران تأمین می‌شد و با تأسیس استان البرز محدودیت‌هایی برای ما ایجاد شده است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس با اشاره به توانمندی و تجربیات استاندار جدید البرز خطاب به وی، تصریح کرد: انتظار می‌رود به شهرستان‌های غرب استان البرز توجه ویژه ای شود و منابع درآمدی و اعتبارات لازم به این استان اختصاص یابد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان‌های غرب البرز، خاطرنشان کرد: از ۲ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی استان البرز در سال، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات آن مربوط به شهرستانهای غرب استان است.

حدادی گفت: تولید شیر و گندم شهرستان‌های غرب استان در سطح ملی است و این شهرستان‌ها تولیدات فراوان و خوبی در بخش کشاورزی دارد.

وی در خصوص سند آمایش سرزمین استان، اظهار کرد: امروز به یک نقشه راه یعنی سند آمایش سرزمین نیاز داریم و در سند آمایش باید پهنه بندی لحاظ شود تا بخش‌های کشاورزی و صنعت در آن تعریف درستی شده باشد.

نماینده مردم استان البرز در مجلس با بیان اینکه در پهنه بندی بخش کشاورزی مشکلات فراوانی وجود دارد، تصریح کرد: در این پهنه بندی زمین‌های سنگلاخ به عنوان بخش کشاورزی تعریف شده است و زمین‌های باکیفیت با بهترین خاک در باغات و زراعت وجود دارند.

وی با بیان اینکه رفع موانع قوانین در مجلس در طرح بخش کشاورزی لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: بخشی عمده مشکلات پهنه بندی زمین‌های کشاورزی با کمک استاندار البرز رفع می‌شود.

حدادی گفت: صنایع بزرگی در شهرستان ساوجبلاغ و غرب استان البرز واقع شده‌اند که در سطح ملی و کشور مطرح هستند و بنگاه‌های کوچک و متوسط ما نیاز به توجه ویژه دارند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس با بیان اینکه شهرستان‌های غرب البرز در بخش صنعت گردشگری ظرفیت فراوانی دارند، اظهار کرد: در شهرستان چهارباغ بخش صنعت گردشگری می‌تواند منابع بسیار خوب درآمدی و همچنین اشتغال زایی را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ساوجبلاغ جوانان مستعد و نخبه ای وجود دارد، بیان کرد: مرکز تحقیقاتی کاوش بهترین نقطه برای شرکت‌های دانش بنیان و فارغ التحصیلان رشته‌های دانش بنیان محسوب می‌شود.

حدادی متذکر شد: در ۱۰۰ هکتار از زمین مرکز تحقیقاتی کاوش می‌توان ۲۵۰ واحد دانش بنیان مستقر کرد چراکه زیرساخت‌های لازم برای اشتغال زایی و به کارگیری نیروی جوان در این مرکز وجود دارد.